Sportlovsaktiviteter
- ArneB
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Anders Holm
- Kontakt:
Sportlovsaktiviteter
St Holger skrev nyss och frågade om vi skulle ha några särskilda sportlovsarrangemang. Jag svarade med våra vanliga verksamhetsdagar, men det hade varit ett bra tillfälle att värva nya medlemmar om någon har tid och lust att göra några särskilda aktiviteter. Sportlovet är 18-26/2 och han (via mig) behöver ha besked innan 6/2 för att det ska komma med i tidningen som skickas ut.
En liten turnering...?
En liten turnering...?
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
- Qvistus
- Namn: Johan Qvist
Re: Sportlovsaktiviteter
Kanske testa på att måla? Jag kan skänka lite spacemarines eller andra skumma figurer för ett sådant ändamål. Tyvärr tampas jag med en avhandling så någon tid har jag inte då...
- ArneB
- Kontakt:
Prova på att måla hade varit fantastiskt och vi har nog alla figurer vi hade kunnat donera, det är väl mest frågan om att nån ska hålla i det. Någon?
- lilljonas
- Namn: Jonas Svensson
Jag kan tänka mig att vara med och hålla i måleri-workshop, dock kvällstid då jag inte har lov. Någon annan som är intresserad?
- ArneB
- Kontakt:
Det hade ju varit superbra! Som vanligt kan man nog inte räkna med någon anstormning av folk. Någon särskild dag du hade velat ha på?
-
- Praefectus - Adjuntant
- Namn: Casimir Ehrenborg
Jag hjälper gärna med måleri. Skulle eventuellt kunna hålla i lite fantasy intro matcher. Men antar att de inte e så relevant efetersom 40k och tanks e så coolt : D
- lilljonas
Jag har inte tänkt på datum än. Jag tänkte att man kan ha ett par figurer sprejade med primer i förskott, då ingen vill ägna hela kvällen åt att vänta på att det ska torka. Sen vore det ju trevligt med lite olika figurer, både lite fantasy och lite sci-fi, kanske med historiska figurer med också, det finns ju många snor-billiga plastfigurer typ vikingar/romare, så kan man testa på att bygga figurer också om man vill. Om ingen annan dyker upp så kan det bli en vanlig slö-fippla-kväll.
-
- Praefectus - Adjuntant
Ja det låter bra! Ska vi köpa några sånna eller har du ett lager? Tror annars jag har lite spes-marines dom skulle kunna måla lite på. Men spes mariens e inte så kul när man e nybrjare pga alla platta ytor.
- lilljonas
Jag tror själv att vikingar från Gripping Beast borde vara super för nybörjare. Ett enkelt tema som inte kräver speciell förförståelse (de är vikingar!), enkla plastfigurer, inga skumma färger. Och så kostar de inte så mycket: http://www.grippingbeast.com/product.php?ItemID=2728
Men det lättaste alternativet är nog att bara tigga ihop överblivna figurer från folk några veckor innan, bygga dem, och spreja några vita och några svarta för de som vill testa på olika grunder. Jag har en hel bunte Night Gobbos från förra fantasyboxen t.ex..
Lite off topic, men det vore kul att ha en swap meet någon gång där man kan ta med sig just sådana gubbs som man aldrig kommer måla/använda och byta mot andras överblivna mög.
Men det lättaste alternativet är nog att bara tigga ihop överblivna figurer från folk några veckor innan, bygga dem, och spreja några vita och några svarta för de som vill testa på olika grunder. Jag har en hel bunte Night Gobbos från förra fantasyboxen t.ex..
Lite off topic, men det vore kul att ha en swap meet någon gång där man kan ta med sig just sådana gubbs som man aldrig kommer måla/använda och byta mot andras överblivna mög.
- ArneB
- Kontakt:
Det här låter jättebra! Antingen kan vi lägga det i samband med en vanlig måndag, roligare om det inte kommer någon, eller lägga det någon annan dag i veckan. Någon särskild dag som skulle passa er?
Vi skulle ju faktiskt kunna arrangera en bytardag som del av aktiviteterna också.
Vi skulle ju faktiskt kunna arrangera en bytardag som del av aktiviteterna också.
- lilljonas
Det går bra vilken dag som helst för mig. Det finns en fördel med att ha det på måndagen iom att det troligtvis finns mer folk att prata med och kanske titta på några spel som är igång om man är helt ny. Samtidigt kan det ju vara kul att ha en dag som man specifikt ägnar åt att måla, medan måndagen kanske kan vara en annonseran newbie-vänlig kväll där några står beredda att ta emot besökare. Om det sen blir att ingen dyker upp på måleridagen så är det ju inte som att jag inte har en hel del grejer att måla själv.
- ArneB
- Kontakt:
Nu har jag sagt till Holger att vi demonstrerar figurspel och målning 18.00 20 februari. Alltså på vanliga figurspelsdagen.
- lilljonas
Det låter bra. Om någon vill lätta sitt samvete i form av att bli av med omålade figurer ur garderoben så kan man väl lämna dem till mig eller Echunia någon gång under februari. Annars får de måla night gobbos allihopa. Med vit primer. För jag är den sämste läraren.
- ArneB
- Kontakt:
Jag målar med vit primer. Aldrig fattat vad det är som är så jävla bra med svart.
- lilljonas
Vitt har sina fördelar, men jag kan tänka mig få saker som är lurigare för en nybörjare än att måla snyggt med vit primer. Plus att det tar mycket längre tid, vilket är jobbigt om man ska lära sig under några timmar.ArneB skrev:Jag målar med vit primer. Aldrig fattat vad det är som är så jävla bra med svart.
-
- Praefectus - Adjuntant
Ja jag måste nog hålla med om att svart primer är mycket mer förlåtande än vit. När man är ny bygger att måla över vitt mest på att hälla devlan mud över dom . Vi får se iaf, jag ska rota igenom mina lådor lite, älskar alla mina figurer lite för mycket tror jag . Håller iaf med om att en måndag är bra, jag kan nog dom flesta dagarna efter 17.
- lilljonas
17 funkar för mig med så länge inget krisar på jobbet.
- ArneB
- Kontakt:
Om ni vill köra från 17 så måste vi komma ihåg att nån av er får låna min nyckel, om det inte är någon som är där och öppnar.
-
- Praefectus - Adjuntant
Ja jag kan från kl 17 men kan alltid börja senare, fett flexibel
- Qvistus
- Namn: Johan Qvist
Detta är faktiskt inte alls en dum ide. En inkad vit primer är sjukt lätt att måla tycker jag. Jag skall försöka komma ihåg att ta med lite figurer till lokalen på måndag.Echunia skrev: När man är ny bygger att måla över vitt mest på att hälla devlan mud över dom