Nu jä***r!

Här kan alla snacka om vad som helst som faller er in.
AshesFall
Centurion - Befälhavare
Centurion - Befälhavare
Inlägg: 422
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 15:12
Namn: Johan Larsson

Inlägg av AshesFall »

Nu har Sverige fanimej gjort sin första offensiva militäraktion på decennier! Aktionen tog plats i Irak.

De Svenska trupperna gjorde i vanlig ordning en exemplarisk insats som amerikanerna borde studera för att lära sig av. Noll förluster och skadade för Svenskarna och målet för operationen uppnått, en Irakisk rebelledare som tydligen stått bakom ett attentat som kostade två svenska soldater livet dödad. Troligen var detta dock inte det egentliga målet, utan ett resultat av att Svenskarna blev beskjutna under avstigning.

Nu skall jag bara hitta den där vänsterpartisten som stod i TV och ondgjorde sig... han skall fanimej få se på "ådalen".
Senast redigerad av AshesFall den fre 09 mar 2007, 00:37, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Mordlust
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 2157
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 08:59
Namn: Bernard Christiansson

Inlägg av Mordlust »

Ok Johan. Vi säger så...
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
Användarens profilbild
Ichabod
Primiscrinius - Huvudadministrator
Primiscrinius - Huvudadministrator
Inlägg: 1348
Blev medlem: lör 24 feb 2007, 01:31
Namn: Ichabod Svensson
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av Ichabod »

Jaaa.... precis. Duuuuuktig Johan.. *kedjar lite diskret fast honom i elementet och smyger iväg, men lämnar en svensk flagga, en Ak-4 och en påse chips för att han ska underhålla sig själv*
Hjälp till med utvecklingen av hemsidan på tips för dmfonline.se!

Bild
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one." - George Bernard Shaw
Användarens profilbild
Arcturus
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Inlägg: 733
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 15:12
Namn: Filip Danielsson
Ort: Skobojden

Inlägg av Arcturus »

Och det hela skulle kunnat undvikas hur? Jo, genom att inte åka ner till Irak till att börja med. Då hade inte två svenska soldater varit döda.
To fight and conquer in all your battles is not supreme excellence
Supreme excellence consists in breaking the enemy's resistance without having to fight
Användarens profilbild
wyrmer
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1556
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 20:17
Namn: Peter Werner
Ort: Malmö

Inlägg av wyrmer »

Bättre att göra som Danmark, skicka en ubåt till ett krig i ett ökenland...
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
Användarens profilbild
drond
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 133
Blev medlem: fre 02 mar 2007, 22:43
Namn: Christian Holmberg
Ort: ~/

Inlägg av drond »

Lösningen stavars K Ä R N V A P E N.
d_(^^,)_b
Användarens profilbild
Elrik
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4743
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 11:30
Namn: Erik Lindholm
Ort: Banjoland

Inlägg av Elrik »

Vad är det för fel på Johan Larsson?
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
AshesFall
Centurion - Befälhavare
Centurion - Befälhavare
Inlägg: 422
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 15:12
Namn: Johan Larsson

Inlägg av AshesFall »

Hehe, inget fel på mig alls, tackar som frågar. Jag har fått mycket frågor om det här inlägget på lokalen och jag kanske skulle ta och förtydliga mig en smula.

Jag tycker inte att Sverige har i Irak att göra, det är synd och skam att vi valt att skicka ner trupper dit med tanke på vad USA håller på med, att med tvång förändra att land som enligt vad det verkar inte vill bli förändrat. Det gör mig en smula illamående att se regelrätt imperialism i vår "moderna" värld.

Nu när vi ändå är där nere så tycker jag däremot att det är föredömligt av den Svenska staben att försvara de Svenska soldaterna. Kanske min glädje för att vi genomfört en väl planerad och framgångsrik operation utan förluster av Svenska liv misstogs för en glädje över att vi stridit? Ber om ursäkt i så fall. :)

Det hör väl till att jag blev fly förbaskad på vänsterpartisten som stod i tv rutan och spydde galla över det hela och anklagade den svenska staben för mord etc etc. Borde lära mig att inte skriva när man är upprörd *flin*
Senast redigerad av AshesFall den sön 11 mar 2007, 12:23, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Mordlust
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 2157
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 08:59
Namn: Bernard Christiansson

Inlägg av Mordlust »

jag tror du borde skriva mer när du är upprörd. Det blir roligare då.
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
Användarens profilbild
Elrik
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4743
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 11:30
Namn: Erik Lindholm
Ort: Banjoland

Inlägg av Elrik »

word!
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
Användarens profilbild
pärus
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 405
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 10:57
Namn: Pär B

Inlägg av pärus »

skriv gärna med lennartsk dialekt!
Skriv svar