Infinitytråden!
-
- Praefectus - Adjuntant
- Namn: Casimir Ehrenborg
Infinitytråden!
Modellerna är små och sköra men sexiga
har inte spelat än men de verkar kul. ÄR det någon som har lust att spela på torsdag typ halv 6?
har inte spelat än men de verkar kul. ÄR det någon som har lust att spela på torsdag typ halv 6?
Senast redigerad av Echunia den fre 27 apr 2012, 18:16, redigerad totalt 4 gång.
- Mårten C
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Mårten Cederholm
Re: Infinity tråden!
Har inga figurer än OCH varken Unispel eller Playoteket säljer :/.
Ville bara säga att i och med att det redan är taget 4 arméer så kan det nog bli så att jag väljer en som någon redan spelar. Blev rätt begränsat nämligen.
Ville bara säga att i och med att det redan är taget 4 arméer så kan det nog bli så att jag väljer en som någon redan spelar. Blev rätt begränsat nämligen.
- lilljonas
- Namn: Jonas Svensson
Jo, med tanke på att det är så många figurer med egna vapen och färdigheter så känns det inte som att det skulle vara ett problem att ha samma arméer.
- ArneB
- Namn: Anders Holm
- Kontakt:
Om man vill vara speciell kan man ju köra en sectorial som ingen annan kör.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
- Mårten C
Ja, det skulle funka.ArneB skrev:Om man vill vara speciell kan man ju köra en sectorial som ingen annan kör.
Men varför vill man köra sectorial rent spelmässigt, verkar inte finnas några fördelar?
- Qvistus
- Namn: Johan Qvist
Infinity har jag tittat på länge, inte pga av reglerna (som jag inte läst) men pga av de snygga figurerna tillverkade av ett kosher bolag (Corvus Belli). Som alltid har jag ett par för många målningsprojekt på gång samtidigt, men eftersom det är så få figurer kanske jag köper några och speedmålar dem (det tar mig emot att speedmåla så snygga figurer) om spelet får bra reviews av er. I så fall hade det nog varit Haqqislam.
- Gustav
- Custos Castrorum - Nyckelbärare
- Namn: Gustav Weberup
Om någon inte ändrar topicen så får vi nog skapa en ny tråd som inte är särskriven. Det ser riktigt gräsligt ut.
"Dom serverar mutanter!!!" - Abel fån Schnitzel, lagvrängare extraordinaire
- ArneB
- Kontakt:
Sectorials gör att man får ha fler av vissa saker och inga av andra saker, och man gör typ 100 gånger mer fluffmässig sense. Den stora fördelen är dock att man får tillgång till linked teams, som är ett sätt att göra de billigare gubbarna mycket bättre. Det verkar sjukt värt det, antingen för att göra billiga gubbar användbara eller för att göra bra gubbar till dödsstjärnor.
- Mårten C
Verkar coolt.
Finns det någon lista nånstans där man enkelt kan se de olika Sectorials för Yu Jing?
Finns det någon lista nånstans där man enkelt kan se de olika Sectorials för Yu Jing?
-
- Tribunus laticlavius - Ung general
- Namn: Jens Mattsson
- Kontakt:
I infinitys egna armégenerator så kan man välja sectorials. http://infinitythegame.com/dt_army/
En liten varning för att den inte håller reda på hur många figurer du har valt gentemot hur många man får ha i listan av varje sort ("Availability") men om man trycker på den gröna lilla bocken längst ner så får man reda på hur man har gjort fel
Man kan också ladda ner pdf:en med "Human Sphere" som innehåller sectorialreglerna (egentligen bara listor på vilka som får linka och hur availability är för de olika trupperna): http://www.infinitythegame.com/infinity/en/downloads/
En liten varning för att den inte håller reda på hur många figurer du har valt gentemot hur många man får ha i listan av varje sort ("Availability") men om man trycker på den gröna lilla bocken längst ner så får man reda på hur man har gjort fel
Man kan också ladda ner pdf:en med "Human Sphere" som innehåller sectorialreglerna (egentligen bara listor på vilka som får linka och hur availability är för de olika trupperna): http://www.infinitythegame.com/infinity/en/downloads/
Orks - putting the laughter into manslaughter
När Jeppa är borta dansar Jens på bordet - Bästa DMFare på Gothcon 2010!
-
- Praefectus - Adjuntant
- Namn: Casimir Ehrenborg
Jag kunde inte få den att göra fler mellanslag så detta fick dugaGustav skrev:Om någon inte ändrar topicen så får vi nog skapa en ny tråd som inte är särskriven. Det ser riktigt gräsligt ut.
- lilljonas
Re: Infinity----------tråden!
Finns army generatorn på något annat än spanska? Är ju lite svårt för en newbie att förstå när alla namn står på spanska och det finns nada bilder på trupperna.
- ArneB
- Kontakt:
Man klickar på den brittiska flaggan längst ner...?
- lilljonas
Jag får inte upp någon brittisk flagga i army genereratorn. Skumt. Finns inte heller val av språk i "Optiones".
- ArneB
- Kontakt:
Jag tror jag läst nåt på forumet om att det finns andra armégeneratorer också...
-
- Tribunus laticlavius - Ung general
- Namn: Jens Mattsson
- Kontakt:
Ojdå, du måste nog börja med att skriva in www.infinitythegame.com och välja engelska. Sen får du gå till armegeneratorn, det finns snabblänkar längst ner.
Orks - putting the laughter into manslaughter
- lilljonas
Ok, den fungerar med engelska på jobbet i alla fall. Det funkade inte på min laptop av någon skum anledning, även om jag valt engelska först på hemsidan.
- Mårten C
Lyckades få det på engelska, man väljer språk INNAN man väljer armé.
Blir nog Yu Jing JSA ändå
Blir nog Yu Jing JSA ändå
- Gustav
- Custos Castrorum - Nyckelbärare
- Namn: Gustav Weberup
Re: Infinitytråden!
Jag läste lite på deras eget forum och det verkar som om folk tycker att det är balanserat. Det lär ju visserligen bara vara fanboys som inte fattar något men jag är i alla fall villig att ge spelet en rejäl chans.
Men det får bli efter Warpstorm.
Figurerna tycker jag är rätt fula faktiskt (här verkar jag vara ensam, men det är ju mangainspirerat och jag har aldrig förstått mig på den stilen, eller annan japansk kultur för den delen), men proportionerna är i alla fall mycket bättre än GWs.
Men det får bli efter Warpstorm.
Figurerna tycker jag är rätt fula faktiskt (här verkar jag vara ensam, men det är ju mangainspirerat och jag har aldrig förstått mig på den stilen, eller annan japansk kultur för den delen), men proportionerna är i alla fall mycket bättre än GWs.
Det ser bättre ut nu i alla fall.Echunia skrev:Jag kunde inte få den att göra fler mellanslag så detta fick dugaGustav skrev:Om någon inte ändrar topicen så får vi nog skapa en ny tråd som inte är särskriven. Det ser riktigt gräsligt ut.
"Dom serverar mutanter!!!" - Abel fån Schnitzel, lagvrängare extraordinaire