Hur långt ...

Här kan du posta om du är Icke-Betalande medlem och om du har några frågor eller bara vill hälsa.
Användarens profilbild
ludde
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 5
Blev medlem: sön 08 jan 2012, 09:58
Namn: Fredrik Lundin

Hur långt ...

Inlägg av ludde »

Tjena alla!
jag funderar på att komma ner och våldgästa er men här är mitt problem, jag har ingen aning om hur man hittar i Lund då jag har alla mina intressen i Malmö
hur lång tid tar det i från centralen i Lund till ert näste till fots eller med buss
mvh ludde
ps jag är mest intresserade av 40k skulle vara kul om det fans folk som kan lära en att spela då man är där ds
Användarens profilbild
Ezel
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 87
Blev medlem: tor 05 jan 2012, 17:05
Namn: Andreas Vecstric

Re: Hur långt ...

Inlägg av Ezel »

Det tar något under 20 minuter för mig att gå från Lund C till lokalen när jag mätt tiden.
Användarens profilbild
ArneB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1890
Blev medlem: mån 08 sep 2008, 21:25
Namn: Anders Holm
Ort: Köpenhamn
Kontakt:

Re: Hur långt ...

Inlägg av ArneB »

Hej Ludde!

20 minuter gång låter rätt lagom, annars går det nog bussar men frågan är om det går särskilt mycket snabbare med väntetid.

40k spelas de flesta måndagar från 1800 och ibland andra dagar också. För att vara säker på att ha en motståndare är det bra att skriva i figurspelsforumet, särskilt nu på sommaren.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Användarens profilbild
lilljonas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 821
Blev medlem: fre 05 sep 2008, 16:59
Namn: Jonas Svensson
Ort: Lund

Re: Hur långt ...

Inlägg av lilljonas »

Om man går av stationen på motsatt sida så kan man gå förbi busshållplatsen som vetter ner mot klostergatan, och se om det går en 2:a mot Värpinge by. Sen hoppar man av vid busshållplatsen som heter Eka. Man tjänar inte så mycket tid om det inte är så att bussen kommer precis när man dyker upp, det är bara två-tre hållplatser att åka, men det kan vara trevligt om man har tunga saker att bära på.
Användarens profilbild
Gustav
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 2139
Blev medlem: fre 11 apr 2008, 14:56
Namn: Gustav Weberup
Ort: West side

Re: Hur långt ...

Inlägg av Gustav »

Går man i bra takt tar det 12 minuter att gå från stationen till DMF. Det är 1300 meter.
"Dom serverar mutanter!!!" - Abel fån Schnitzel, lagvrängare extraordinaire
Skriv svar