Fantasy-apocalypse-slag

Warhammer 40k, Warzone och allting som rör krig med målade arméer.
Echunia
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant
Namn: Casimir Ehrenborg

Re: Fantasy-apocalypse-slag

Inlägg av Echunia »

Christoffer W skrev:Just lördag har öppnat upp sig mitt i nollningen så jag är lite intresserad av att åka och köra lite wfb på det sättet systemet faktiskt är kul att spela. Jag har inte spelat på mer än ett år, men jag tror jag kommer ihåg hur det funkar. Jag har dark elves och kan komma upp i 3000 poäng om jag kör för fullt (har en hel del modeller hemma i Halmstad fortfarande...).

Och det är klart du ska vara med anders, vi kör in och äger stället med våra awesome warhammerkunskaper...
Nice! Ja det ska nog inte vara några problem, tror inte liljonas spelat mycket alls häller tex. Det är ju mest för att han kul. Då räknar jag med dig iaf!
Användarens profilbild
Hobbylim
Auxilia - Tvångsrekryterad
Namn: Mats Ljungquist

Inlägg av Hobbylim »

Tänkte bara meddela att jag kommer att närvara med 3000p Lizardmen.
Användarens profilbild
lilljonas
Namn: Jonas Svensson

Inlägg av lilljonas »

Vi hade en deadline på jobbet som vi inte hann klart med, så jag får jobba ikväll och antagligen imorgon förmiddag. Men jag hoppas kunna bli klar så att jag kan titta förbi och beskåda spektaklet.
Echunia
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant

Inlägg av Echunia »

Okej så du kan inte vara med då?
Användarens profilbild
lilljonas
Namn: Jonas Svensson

Inlägg av lilljonas »

Nej, jag kommer inte kunna vara med och spela tyvärr. :(
Användarens profilbild
Akbar
Namn: Anders Lindblad

Inlägg av Akbar »

Vem vann, och varför?
Christoffer W
Singulares - Legionär
Singulares - Legionär
Namn: Christoffer Wedding

Inlägg av Christoffer W »

Jag och Carl vann en hård och blodig strid.

Det blev 6000 poäng per sida och var dark elves och Chaos mot Lizardmen och skaven.

Lite high/low points för mig:
Morathi pumpade upp sig till sex wounds med en soul stealer, men tog sen tre wounds av en engine bubbla (missade all ward saves). Nästa runda fick hon fyra tärningar av power of darkness, men slog dubbel ett på nästa spell, tappade konsentrationen och tog två wounds till (missade båda ward savesen). Vi misslyckades att döda engine med en jävla massa magi och skytte, den sprang fram till morathi och gjorde två wounds och jag missade båda wardsen igen (alltså 0 av 7 4+). Samma runda nog några cross bows vilket gjorde att mina 40 spearmen med trollkarl sprang av bordet (ld 8 med bsb räcker inte).

En cold one kärra chargar en enhet slavar med grey seer, slår sönder den och springer ner slavarna. Nästa runda kör den över en warp lightning cannon, åker av plan och kommer igen igen bredvid en enhet clanrats med bsb. De vänder sig om och kärran chargar in, håller upp dem tillräckligt länge för att en enhet chaos knights ska komma in i röven och döda dem. Hans bsb lyckades dock slå sönder kärran sista rundan så den fick dö en ärofull död också.

Min dreadlord tog två wounds av skinkar som sköt på honom, sen chargade han in och slog ihjäl en skinkpräst, två skinkenheter och en enhet ratogres (eller ja de bröt och flydde av bordet). Efter det dog han av en komet som min "alllierade" chaos spelare hade kastat.
Echunia
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant

Inlägg av Echunia »

Tycker att chain lightning på första turen va ganska episk också. Hoppade säkert 5 gånger och dödade 1 hjälte på pegas, en kärra, 4 darkriders, nån shade? Och nått mer, ganska sjukt.

Väldigt trevligt iaf! Förhoppningsvis blir vi lite fler nästa gång.

Som utvärdering tror jag att 4d6 magifas inte är särskilt nödvändigt innan man kommer upp i runt 10k. Det var definitivt lite overkill på 6k.
Christoffer W
Singulares - Legionär
Singulares - Legionär
Namn: Christoffer Wedding

Inlägg av Christoffer W »

Jo den var rätt sjuk och det behövdes absolut inte, speciellt när nån trollkarl dog.
Skriv svar