Sydcon 2012

Här postar man om man vill anordna någon aktivitet på eller utanför lokalen, och söker deltagare.
Användarens profilbild
The Lolbarian
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 158
Blev medlem: sön 26 okt 2008, 14:41
Namn: Hamza Saif Al Din

Re: Sydcon 2012

Inlägg av The Lolbarian »

Nej så blir det ibland.

Men jag tänkte att vi sitter på en del duktiga och turneringsvana spelare. Det är lite synd att vi inte slår våra kloka huvuden ihop och arrangerar någonting större tillsammans. Jag tror helt klart att vi hade kunnat leverera ett evenemang som helt klart slår det som bjuds på nu här nere i södra Sverige.
i keep her running back and forth
like a soccer team
Användarens profilbild
ArneB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1890
Blev medlem: mån 08 sep 2008, 21:25
Namn: Anders Holm
Ort: Köpenhamn
Kontakt:

Re: Sydcon 2012

Inlägg av ArneB »

Jag tror Pck pratade om nån sorts hotelturnering i vinter...
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Användarens profilbild
lilljonas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 821
Blev medlem: fre 05 sep 2008, 16:59
Namn: Jonas Svensson
Ort: Lund

Re: Sydcon 2012

Inlägg av lilljonas »

ArneB skrev:Jag tror Pck pratade om nån sorts hotelturnering i vinter...
Bokat matsalen på Grand?
Användarens profilbild
Gustav
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 2139
Blev medlem: fre 11 apr 2008, 14:56
Namn: Gustav Weberup
Ort: West side

Re: Sydcon 2012

Inlägg av Gustav »

Personligen är jag inte så sugen på att arrangera något till ett spel jag inte vet om jag gillar.
"Dom serverar mutanter!!!" - Abel fån Schnitzel, lagvrängare extraordinaire
kombat
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 1601
Blev medlem: tis 27 feb 2007, 08:59
Namn: Johan Ljungström
Ort: Lund

Re: Sydcon 2012

Inlägg av kombat »

ArneB skrev:Jag tror Pck pratade om nån sorts hotelturnering i vinter...
i viner är jag i singapore så lutar mer mot våren men inget bestämt ännu har snackat lite med Anthony om en 40k/wh/fantasy turnering också men ligger mycket tidigt i planeringsstadiet.
“Wuz betta den one choppa? Two choppas! Two choppas is one more… is one times da… is lots more fun! Waaagh!”
- Chopmo, Dung Heap Philosopher
Användarens profilbild
The Lolbarian
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 158
Blev medlem: sön 26 okt 2008, 14:41
Namn: Hamza Saif Al Din

Re: Sydcon 2012

Inlägg av The Lolbarian »

kombat skrev:
ArneB skrev:Jag tror Pck pratade om nån sorts hotelturnering i vinter...
i viner är jag i singapore så lutar mer mot våren men inget bestämt ännu har snackat lite med Anthony om en 40k/wh/fantasy turnering också men ligger mycket tidigt i planeringsstadiet.
Så någon gång nästa år kanske? Jag tycker det är lite för långt bort. Hur många är det som spelar 40k på DMF nu förtiden?
i keep her running back and forth
like a soccer team
Användarens profilbild
ArneB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1890
Blev medlem: mån 08 sep 2008, 21:25
Namn: Anders Holm
Ort: Köpenhamn
Kontakt:

Re: Sydcon 2012

Inlägg av ArneB »

Alldeles för många! De borde spela BFG istället.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Användarens profilbild
Gustav
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 2139
Blev medlem: fre 11 apr 2008, 14:56
Namn: Gustav Weberup
Ort: West side

Re: Sydcon 2012

Inlägg av Gustav »

Det är rätt lite, tre frekvent och tre till mer sällan kan man nog säga. Vilket fortfarande gör det till det största figurspelet i föreningen :|
"Dom serverar mutanter!!!" - Abel fån Schnitzel, lagvrängare extraordinaire
Användarens profilbild
Ezel
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 87
Blev medlem: tor 05 jan 2012, 17:05
Namn: Andreas Vecstric

Re: Sydcon 2012

Inlägg av Ezel »

Info har äntligen kommit:
http://www.sydcon.sverok.net/

Inte mycket schemalagt som tilltalar mig, men jag tar mig nog dit ändå och hoppas på lite brädspelande.
Användarens profilbild
Ezel
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 87
Blev medlem: tor 05 jan 2012, 17:05
Namn: Andreas Vecstric

Re: Sydcon 2012

Inlägg av Ezel »

(Den här tråden ligger under "figurspel" vilket känns fel så som jag behandlar den, men jag orkar inte starta en ny Sydcon-tråd. Jag hoppas folk hittar hit ändå eller att den flyttas)

Idag börjar det! Någon som ska dit? Är det någon pepp? Eller är Sydcon en utdöd 90talsföretelese?
Användarens profilbild
Skarpskytten
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4074
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 21:58
Namn: Magnus Olofsson
Ort: Jagent

Re: Sydcon 2012

Inlägg av Skarpskytten »

Edit: Flyttade tråden till rätt underforum efter Ezels skäll.
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
Ezel
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 87
Blev medlem: tor 05 jan 2012, 17:05
Namn: Andreas Vecstric

Re: Sydcon 2012

Inlägg av Ezel »

Lägesrapport:
Jag var där igår. 150:- i dörren för ett 3dagarspass.
Det känns lite löst arrangerat minst sagt. Det finns inga scheman utsatta i lokalen.
Det finns ett schema på webben som enligt mig verkar ha det mesta fel.
Det säger att en Dominion-turnering börjar idag lördag kl 9. När man pratade med arrangörerna verkar det som att det är kanske vid 15-tiden det ska börja.
Det säger att Fryxelius och Gigantoskop och spelkonsoller ska vara på plats från fredags början. Inget av det fanns på plats.
Föredrag är schemalagt. Det finns ingen information på plats, eller på webben, om några föredrag och jag märkte inte av dem igår.

Det jag såg var försäljning av godis, spel och lite nördprylar. Friday Night Magic så klart (där hängde det kanske 20-30 personer). Brädspelsbaren där kanske 10-20 personer hängde (inklusive mig). Rollspel hörde jag ropades ut att det skulle starta en gång under kvällen.
Totalt skulle jag gissa på att där fanns ca 50-70 personer i lokalen, men jag är inte så bra på att gissa.

Magic iofs är kul, men det skrämmer mig något numera att sätta mig och försöka spela då jag inte kan några kort alls och skulle dra ut på tiden på alla matcher. Dessutom kan jag nog inte de nyare reglerna och hade tjatat om "Interupt kontra instants" eller något. :D

Därför blev det brädspelsbaren.
Det var SARZ (glömde fråga dem var de kom ifrån) samt LAIR (från Lund) som drev spelbaren. Där fanns mest relativt kända spel (Settlers, Puerto Rico, Ticket to Ride, Dominion, Set, Axis and Allies osv) och något udda inslag.

Jag hann med att spela:
http://boardgamegeek.com/boardgame/1388 ... f-zavandor - Samla VP genom att köpa ädelstenar. Techträd och artefakter köper man för att få bättre tillgång till ädelstenar och pengar. Som att spela ett excel-ark sades det och jag höll med. Inte riktigt min typ av spel då det blir apmycket apjobbig optimering med matematik i små variabler. (Om någon nu förstod det). De två från LAIR som jag spelade med hade troligen spelat det hur många gånger som helst så det blev mycket "tips från coachen" till mig.

http://boardgamegeek.com/boardgame/9217 ... petersburg - Roligare spel där man samlar hus, aristokrater och bönder för att få igång en ekonomi och VP-maskin. Även här var det mycket optimerande som gäller och lätt att göra suboptimala drag. Jag fick dock "tips från coachen" från en utomstående spelare mot slutet och vann tack vare det (jag var mest en marionett som samtidigt försökte snappa upp regler) samt att jag hade tur med kortdragandet.

Jag hann även med Resistance på 10 personer där jag var spion, spelade lite klantigt men vi lyckades vinna ändå, och en kort omgång Set.
Användarens profilbild
Xian
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 1825
Blev medlem: fre 23 maj 2008, 21:03
Namn: Christian Henriksson
Ort: Lund!

Re: Sydcon 2012

Inlägg av Xian »

Ja, det verkar lite torftigt. :)

Hoppas du hade kul i alla fall, Resistance är ju rätt najs, speciellt på 10 pers (vi brukar bara vara 5 eller 6 på DMF). Alla de där spelen du snackar om brukar spelas hyggligt ofta på DMF också, även om St Petersburg är mer sällan för att det är lite för skriptat.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
Skriv svar