Hjälp mig bygga upp Lund för Mage: the ascension.

Allting som har med gammalt hederligt pappersrollspel att göra.
Användarens profilbild
God45
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 323
Blev medlem: mån 30 jan 2012, 13:42
Namn: Sebastian Lindeberg

Hjälp mig bygga upp Lund för Mage: the ascension.

Inlägg av God45 »

Så jag håller på att planera en kampanj av gammla goda Mage:the ascension. Jag ville fokusera lite mer på kriget om verkligheten genom att omvända folket och bedriva politik, manipulation och andra subtila sätt och mindre på biten där man spränger cyborgs eller flyger runt i rymdskepp. För att faciliera detta har jag valt att förlägga den planerade kampanjen till Lund då jag tror att en stad som spelarna är välbekanta med kommer minska de galna upptågen.

Jag har också länge velat köra en Mage kampanj där spelarna är technokrater som är av typen där de använder en normal vetenskapligt grundad disciplin men uppskruvad till fullständigt omöjliga nivåer som sitt foukus för att använda magi. Vi vet ju alla att Technocrat templaten som hade psykologi som sitt focus i guide to the technocracy var betydligt läskigare än alla de överdrivna cyborgerna och laserkanonerna tillsammans.

Så jag skrev upp bakgrunder för de olika technocratiska grupperna och hur de såg ut i Lund utan några problem. Sedan började jag skriva upp traditionerna och bara fick stopp direkt. Jag kan tänka mig The Order of Hermes som mannen bakom mannen i olika kulter och hemliga sälskap samt som bibliotekarier och äldre proffesorer i litteratur. Kanske någonting med Verbena som aktiva i olika feministiska grupper? Kanske? I övrigt står det helt stilla.

Så har ni några ideer på övernaturliga grupper som kan befolka Lund innan mina spelares kängor stampar dem ur den mänskliga själen för alltid så skulle jag vara mycket tacksam :)
“You’d be surprised how often you have to stuff a motherfucker in a big burlap sack.”
-Spoony
Användarens profilbild
Arcturus
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Inlägg: 733
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 15:12
Namn: Filip Danielsson
Ort: Skobojden

Re: Hjälp mig bygga upp Lund för Mage: the ascension.

Inlägg av Arcturus »

Hej Sebastian, Filip här som du spelade Fantasy! med.
Tror inte det är så många här nere på lokalen som hållit på med Mage: the ascension även på den tiden som spelet gavs ut. Jag är dock en av de få som var ett stort fan. Jag är lite för trött nu ikväll för att skriva en lista på idéer och är dessutom bättre på att brainstorma med någon. Vill du ha hjälp så står jag gärna till tjänst över en kopp eller dylikt någon dag. :)
To fight and conquer in all your battles is not supreme excellence
Supreme excellence consists in breaking the enemy's resistance without having to fight
Användarens profilbild
God45
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 323
Blev medlem: mån 30 jan 2012, 13:42
Namn: Sebastian Lindeberg

Re: Hjälp mig bygga upp Lund för Mage: the ascension.

Inlägg av God45 »

Låter jättebra :) Jag är tyvärr löjligt upptagen med skolan och livet i allmänheten någon vecka framåt nu bara så jag får höra av mig framåt när jag har tid.
“You’d be surprised how often you have to stuff a motherfucker in a big burlap sack.”
-Spoony
Användarens profilbild
guildmaster
Magister - Administrator
Magister - Administrator
Inlägg: 451
Blev medlem: mån 10 aug 2009, 16:22
Namn: Gustav Dahlström

Inlägg av guildmaster »

Nu kan jag inget om Mage. Men vill du ha hjälp att hitta på ockulta grupper i Lund så är det väl bara att improvisera på:

Nasoteket: lunds skarpaste hjärnor/näsor måste ha någon form av konspiration på gång.

Professorn i bysantinsk mytologi kanske sprungit på ett fantastiskt fynd i källaren på UB.

Det räcker met ett besök på Zoologiska museets formalinutställning för att inse att vetenskapen alltid varit ute på tunn is. Kanske man kan hitta misslyckade experiment som var tänkta att ta över världen.

ESS är som ni redan gissat ett försök att bygga en Stargate eller Alkemisternas "den vises sten"

Metafysikerna på filosofiska institutionen har hittat nya sätt att tolka och påverka världen. Kirkegaard och Nietche visade vägen till de andra dimensionerna.

Lingvistikerna har forskat på att analysera och reproducera naturligt tal med hjälpa av datorer sedan 70-t. De skapade sin första AI 1994.

Religionsvetenskapliga institutionen är den mest datortäta av alla i Lund. Numerologerna är på gränsen att knäcka den stora koden och allt liv i universum på en gång.

Jaha. Då var det läggdags för mig.
Skriv svar