Agricola

Här kan du posta om du är Icke-Betalande medlem och om du har några frågor eller bara vill hälsa.
Användarens profilbild
citronen
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 27
Blev medlem: lör 19 maj 2012, 12:45
Namn: Ylva Johansson

Agricola

Inlägg av citronen »

Hej!

Jag spelar en hel del brädspel, men jag har svårt att få spela det jag helst vill, Agricola, i min nuvarande förening. Jag undrar därför hur det ser ut hos er. Om jag skulle gå med i er förening kan jag räkna med att få tillgång till några vassa Agricolaspelare?

Mvh Ylva
Användarens profilbild
lilljonas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 821
Blev medlem: fre 05 sep 2008, 16:59
Namn: Jonas Svensson
Ort: Lund

Re: Agricola

Inlägg av lilljonas »

Själv är jag ingen vass tänkare, så jag vet inte hur mycket det betyder att jag blivit pinsamt effektivt förnedrad i båtversionen av Agricola, Le Havre. Men ta det som ett tecken på att det finns intresserade motspelare. Schemalagd brädspelande har vi på torsdagar och lördagar, och det pratas om spelval för dessa dagar här:

http://forum.dmfonline.se/viewforum.php?f=7

Du kan antingen utmana brädspelarna på en Agricolamatch, eller helt enkelt titta förbi någon brädspelsdag och se om det finns några lediga spelare på plats.
Användarens profilbild
citronen
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 27
Blev medlem: lör 19 maj 2012, 12:45
Namn: Ylva Johansson

Re: Agricola

Inlägg av citronen »

Ok, det låter hoppfullt.
Konstigt nog lärde jag mig aldrig uppskatta le havre. Vet inte varför dock. Det står iallafall undangömt dvs det är inte på top-tiolistan :)

Länken leder till ett antal trådar. Menar du att jag ska starta en tråd eller att jag ska hitta en specifik tråd? Jag hittar iaf inte en tråd om planering av torsdag/lördag.
Användarens profilbild
citronen
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 27
Blev medlem: lör 19 maj 2012, 12:45
Namn: Ylva Johansson

Re: Agricola

Inlägg av citronen »

Nevermind. Jag hittade till sist ^^. Hoppas någon vill spela med oss nu bara :)
Användarens profilbild
ArneB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1890
Blev medlem: mån 08 sep 2008, 21:25
Namn: Anders Holm
Ort: Köpenhamn
Kontakt:

Re: Agricola

Inlägg av ArneB »

Hej Ylva! Det finns definitivt agricolaintresserade spelare på föreningen. Det borde finnas ett par där varje torsdag klockan 18 eller lördag klockan 13, men om du verkligen vill vara säker på att folk inte redan är insnöade på nåt annat när du dyker upp så kan du kolla trådarna Jonas länkade till ovan. Trådarna om planering av torsdagar och lördagar finns bland anslagen, längst ner bland dem. Välkommen!
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Skriv svar