Sportlovsaktiviteter

Här postas information från Styrelsen, Trusten eller Webcrew som alla bör veta.
Zorg
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant
Namn: Joakim Sköldén

Sportlovsaktiviteter

Inlägg av Zorg »

Sportlovet ligger i år under vecka 8, dvs 18-24 februari. Detta är en jättebra chans att marknadsföra sig och erbjuda aktiviteter för allmänheten i hopp om att locka nya medlemmar till föreningen. Vi tänker att just "Prova på" aktiviteter är något vi bör satsa på då bara namnet får folk att inse att man inte behöver förkunskaper eller något liknande.

Så jag efterlyser nu folk som kan tänka sig i att hålla i just "prova på" aktiviteter under sportlovet. Självklart ska det göras reklam om detta så att folk kan se det. Affischer, facebook, i butiker och förhoppningsvis också via kommunen är de sätt vi tänkt oss. Ifall nån har ett bra förslag på marknadsföring så får ni hemskt gärna skriva det här.

Ska vi börja locka nya medlemmar så får vi ta ett krafttag med arrangemang som vi faktiskt gör reklam för. Risken finns att det inte kommer några, men det är något vi måste stå ut med. Styrelsen anstränger sig för att värva nya medlemmar, men iochmed att vi är en förening så ligger lika stort ansvar på oss alla. Vi medlemmar är föreningens styrka, ska vi lyckas måste alla dra sitt strå till stacken.

Let's do this!
Echunia
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant
Namn: Casimir Ehrenborg

Re: Sportlovsaktiviteter

Inlägg av Echunia »

Jag kan tänka mig att hålla i Fantasy för nybörjare, ska bara kolla upp vilka dagar som funkar osv. Har gärna hjälp om någon annan är villig!
Användarens profilbild
lilljonas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Namn: Jonas Svensson

Inlägg av lilljonas »

Målartisdagen kan ha extra mycket nybörjartema. Jag är frivillig på att ta med lite figurer med primer på så att besökare kan testa på om de själva inte har något. Det hade kanske funnits lite synergi-effekt om vi kunde kombinera nybörjar-warhammerdagen med testa-på-att-måla-dagen?
Användarens profilbild
ArneB
Namn: Anders Holm
Kontakt:

Inlägg av ArneB »

Jag tror att kommunen brukar fråga föreningar om vad de tänkt göra på sportlovet så det kan skrivas upp i nåt informationsblad som skickas ut till kommunens unga. Jag kan göra ett försök att lära ut hormachine.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Zorg
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant

Inlägg av Zorg »

Kommunen kommer att gå ut med information som vanligt. Men vi är lite sena, och vill vi ha med något i utskicket så måste vi ha Tid, Plats, Beskrivning och målgrupp tills absolut senast torsdag förmiddag. Så nu brinner det lite i knutarna!

Jag kan fixa allt sånt så länge jag kan få tider när folk kan tänkas anordna det hela. Ordinarie brädspelskvällar borde väl kunna funka som "Prova på" för utomstående också?
Användarens profilbild
Godeye
Namn: Martin

Inlägg av Godeye »

Bra iniativ!
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
Användarens profilbild
ArneB
Kontakt:

Inlägg av ArneB »

Jag kan köra warmachine/hordes 18.00 och framåt på måndagen och tisdagen.

Plats: lokalen.

Målgrupp: Kunna läsa engelska.

Beskrivning: Warmachine och hordes är spel som spelas med små figurer av tenn eller plast. De brukar spelas ihop och utspelar sig i Iron Kingdoms, en fantasyvärld med extra allt, framför allt ångdrivna robotar. Spelet liknar warhammer men spelas med något färre modeller och regler som fokuserar på individuella krigare istället för regementen.

Jag har för mig att jag försökte sälja in de vanliga speldagarna som nybörjardagar redan förra året och det misslyckades. Skulle tro att vi kan arrangera som vanligt, bara bre på extra hårt med nybörjarvänligheten. Och sen se till att där finns folk som öppna för att spela saker de dagarna.
Hampus
Tribunus laticlavius - Ung general
Tribunus laticlavius - Ung general
Namn: Hampus Danielsson

Inlägg av Hampus »

En pokerturnering passar knappast in i "prova på"-idén men det brukar locka rejält med folk iallafall och inte alla är medlemmar sedan tidigare. Om det finns intresse för detta kan jag kolla upp vilka tider under sportlovet jag kan arrangera en pokerturnering

(Man kan ju också hålla en pokerturnering utan pengar där man försöker lära ut spelet till inte så kunniga, och kanske lära lite strategi också, men jag betvivlar att det skulle göra någon succé)
Hej och sånt
Zorg
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant

Inlägg av Zorg »

Jag tycker absolut du ska kolla upp när du kan hålla i en pokerturnering!

Med pengar tror jag också mer på, men då behöver jag veta insatserna också. Just poker tror jag skulle kunna dra folk om man raggar folk på facebook, men då får man typ bjuda in alla man känner.

Gött mos Anders!

Jo, risken att det inte kommer nån är ju rätt hög. Men ju mer vi arrangerar desto svårare blir det att undvika oss.
Användarens profilbild
Xian
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Namn: Christian Henriksson

Inlägg av Xian »

Lägg du in de normala speldagarna också, Joakim.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
Zorg
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant

Inlägg av Zorg »

Då har vi arrangemang från brädspelshållet och från figurspelarna. Ingen rollspelare som kan tänka sig att ställa upp med prova på- rollspel?
Användarens profilbild
ArneB
Kontakt:

Inlägg av ArneB »

Kanske kan fråga nån av de som annonserar i forumet just nu...?
Användarens profilbild
ArneB
Kontakt:

Inlägg av ArneB »

Eller be Sebastian som spelledde Wushu.
Zorg
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant

Inlägg av Zorg »

Sebastian har varit schysst nog att ställa upp, så nu har vi rollspel på G också.

Fler arrangemang uppskattas absolut, imorgon lunch är senaste tiden att skicka in för att komma med i kommunens utskick iallafall. Om man anmäler aktiviteter efter detta så kommer det komma upp på kommunens hemsida, men det tror jag inte drar lika mycket folk.
Användarens profilbild
lilljonas

Inlägg av lilljonas »

Behöver du en kort blurb-text om målartisdagen?
Zorg
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant

Inlägg av Zorg »

Yes, jag skrev ner lite men ifall du har nåt bättre så tar jag gärna emot det. Samma gäller för brädspelen och warhammer. Vad vill du ha för målgrupp på målningen?

Målning: Prova på att måla Figurer! Här får du prova på att måla olika sorters figurer till allehanda figurspel. Även sådana som målat tidigare kan få tips och hjälp med sin målning. Inga förkunskaper krävs.

Brädspel: Välkommen på en brädspelskväll där du kan prova på alla sorters brädspel. Du kan testa på alltifrån schack till munchkin och det finns nåt spel för alla. Både vanliga och udda brädspel kommer att finnas. Inga förkunskaper krävs.

Warhammer: Prova på att spela Warhammer! Warhammer är ett populärt figurspel som spelas med små figurer av tenn eller plast. Spelet är ett stridsspel där man utkämpar fältslag med sin armé i en fantasyvärld. Inga förkunskaper krävs.
Användarens profilbild
lilljonas

Inlägg av lilljonas »

Zorg skrev: Målning: Prova på att måla figurer! Här får du prova på att måla olika sorters figurer till figurspel som Warhammer och Warmachine. Även du som målat tidigare kan få tips och hjälp med din målning. Inga förkunskaper eller egen utrustning krävs.

Målgrupp: Du som vill lära dig att måla, bli bättre på att måla, eller ha sällskap när du målar.
Jag ändrade lite, vad tycker du?
Zorg
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant

Inlägg av Zorg »

Excellent.
Zorg
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant

Inlägg av Zorg »

Jag skickade in allt igårkväll, så jag antar att vi nu hann med utskicket. Jag har dock inte fått nåt svar, men så länge vi kom med så bryr jag mig inte.
Zorg
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant

Inlägg av Zorg »

Nu har vi fått bekräftat att vi kom med. Det kommer att göras reklam i lokaltidningen vecka 7 och på lunds hemsida. Men detta kommer troligtvis inte räcka, så vi ska skaffa oss lite affischer.

Finns det någon här som är bra på photoshop eller liknande som kan knåpa ihop en affisch? Själv är jag usel på sånt, så alla försök uppskattas!
Skriv svar