Deathwing 1850p- Vad tycker ni?

Warhammer 40k, Warzone och allting som rör krig med målade arméer.
santoan

Deathwing 1850p- Vad tycker ni?

Inlägg av santoan »

Halloj!

Som några vet så är jag ett big fan av Deathwing. Här en en FoC som gärna behöver lite tips och råd för att förbättra det. Listan har gjorts mestdels av zigvard85 efter lite önskemål. Inspiration av Loffe (banner).

HQ-
Belial thunder hammer and storm shield 190p

Deathwing command squad med standard of fortitude, storm shield and thunder hammer x2, chainfist x1 320p

Troops-
Deathwing terminator x5 pair of lightning clawsx2, powerfistx1, thunder hammer and storm shieldx2, cyclone missile launcher (serg.) 255p

Deathwing terminator x5 powerfistx1, pair of lightning clawsx2, thunder hammer and storm shieldx2, cyclone missile launcher (serg.) 255p

Deathwing terminator x5 chainfistx2, thunder hammer and storm shieldx2 (serg.) pair of lightning clawsx1, cyclone missile launcher 265p

Elite
Dreadnought assault cannon 120p drop pod 35p

Dreadnought assault cannon, heavy flamer 130p drop pod 35p

Deathwing knights x5 Perfidious Relic of the Unforgiven 245p

1850p

Bring it on chaps, vad behövs mer och mindre av, vad kan jag byta ut?
kombat
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 1601
Blev medlem: tis 27 feb 2007, 08:59
Namn: Johan Ljungström
Ort: Lund

Re: Deathwing 1850p- Vad tycker ni?

Inlägg av kombat »

Jag tror inte dina dreadsbehöver vara så närstridsinriktade jag tror de funkar bättre med 2x twinlinked autocannons för lite supporting fire. Det ger dem också range när de kommer vara det enda som i många matcher startar på plan. Sen tror jag du vill ha 1 10 man Terminator squad som kan deepa med Belial (som jag anser är bättre med svärd och picka) och sen 2 5or till det. Jag tror också du skall väla medllan deathwing knights eller command squadden. Listabn känns helt okay men behöver lite supporting element. Tex 1 eller 2 whirlswinds hade nog varit bra. Sen tycker jag du har alldeles för mycket närstridsvapen i dina terminator squads, Jag tror mer på stormbolters då du vill få in en alhpa strike när du droppar.

Det blev mycket termonologi nu men jag förklarar senare.
“Wuz betta den one choppa? Two choppas! Two choppas is one more… is one times da… is lots more fun! Waaagh!”
- Chopmo, Dung Heap Philosopher
Användarens profilbild
guildmaster
Magister - Administrator
Magister - Administrator
Inlägg: 451
Blev medlem: mån 10 aug 2009, 16:22
Namn: Gustav Dahlström

Re: Deathwing 1850p- Vad tycker ni?

Inlägg av guildmaster »

Stabil lista. Det jag tänkte på var att variera dina termosenheter så de bli bra på olika uppgifter. Du kan ju ofta välja var de ska hamna. Å andra sidan är identiska enheter lättare att spela med i början och kan klara alla uppgifter bra.

Testspela och se hur det känns. Sen kan man klura om man vill trimma listan så den blir "bättre" eller för att bli roligare att spela med/mot. :)
Chaos, panic and disorder... My work here is done
Skriv svar