Warhammer Fantasy
- Hobbylim
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Mats Ljungquist
Re: Warhammer Fantasy
Toppen och ett stort tack till Anders fru!
- Southpaw
- Namn: Henrik Jönsson
Blir finfint! Tar med mig 1500 poäng High Elves. Vi ses imorgon!lilljonas skrev: Har fått klartecken hemifrån nu. 1500 pts Empire, låter det ok? Jag ska försöka vara på plats före fem i alla fall, om inget akut händer på jobbet. I så fall hör jag av mig på forumet.
- Druchiini
- Namn: Alfred Wohlin Teixeira
Hejsan igen DMF!
Jag anmälde mig på forumet i våras, men nationsarbete/plugg/dåliga ursäkter höll mig från att dyka upp på riktigt. Nu till hösten så har motivationen stigit till oanade höjder igen och jag är grymt taggad på att lira igen!
Trycker på en hyfsat stor dark elves-armé, men har inte spelat på 3 år eller något liknande. undrar därför vilka restriktioner som är vanliga (när jag spelade sist var det komp 10+ 2250pts som var standard).
ska försöka glida förbi er turnering 24/8 (dock inte delta, men att studera kommer räcka för lilla mig).
fridens liljor
Affe
Jag anmälde mig på forumet i våras, men nationsarbete/plugg/dåliga ursäkter höll mig från att dyka upp på riktigt. Nu till hösten så har motivationen stigit till oanade höjder igen och jag är grymt taggad på att lira igen!
Trycker på en hyfsat stor dark elves-armé, men har inte spelat på 3 år eller något liknande. undrar därför vilka restriktioner som är vanliga (när jag spelade sist var det komp 10+ 2250pts som var standard).
ska försöka glida förbi er turnering 24/8 (dock inte delta, men att studera kommer räcka för lilla mig).
fridens liljor
Affe
- Jonatan
- Namn: Jonatan Viklund
Det brukar väl inte vara just några begränsningar när vi kör men överlag är det rätt snälla listor från vad jag sett. Tänkte kolla av intresset för spel nästa vecka på Torsdag, 2000 poäng när som efter kl 2 ungefär!
- Jonatan
Lite sent ute, men jag fick nyss veta att min käre sambo är upptagen på annat håll hela kvällen, så jag tänkte kolla av ifall någon vill spela runt kl 18 idag? 2000 poäng typ.
- Akbar
- Namn: Anders Lindblad
Är det dogs of war? Är så nyfiken på dem att jag nästan skulle tacka ja trots tidsbrist om det är så, men jag inser att det inte hinns med ikväll (om du inte vill spela vid 20-20:30). Tisdag eller sent imornkväll skulle kunna funka.
- Jonatan
Det är det tyvärr inte, sakerna har kommit men jag har inte hunnit längre än att börja kika över dom ännu, saknar en hel del baser i varierande storlek för dom som följde med från warlord games fungerar inte alls och det enda jag själv har gott om är 20 mm baser i nuläget.
Men det går åtminstone framåt, snart borde det finnas åtminstone ett gäng klara regementen!
Jag kan inte spela varken Lördag eller Tisdag som det ser ut för mig just nu tyvärr, utan bara Fredag eller Söndag men att börja vid 20-20:30 blir nog lite för bra för mig när sista tåget går 23:46 hem =)
Men kanske en annan dag då! =)
Men det går åtminstone framåt, snart borde det finnas åtminstone ett gäng klara regementen!
Jag kan inte spela varken Lördag eller Tisdag som det ser ut för mig just nu tyvärr, utan bara Fredag eller Söndag men att börja vid 20-20:30 blir nog lite för bra för mig när sista tåget går 23:46 hem =)
Men kanske en annan dag då! =)
-
- Custos Castrorum - Nyckelbärare
- Namn: Tor Nilsson
Jag lirar gärna på söndag om någon har lust och vi kan ta oss in i lokalen. Kan när som. Jag kan tyvärr inte vara med på turneringen, så det går bra att testa sin turneringslista, men vilket annat poängantal upp till 2500 går annars bra.
-
När som på måndag går även bra btw.
- Jonatan
Jag spelar gärna på Söndag vid 12:30 om någon kan öppna lokalen, 2000 poäng hade suttit finfint!
-
Sweet! Det händer att det är verksamhet på söndagar, men hittar inte något i de andra forumen som säger något uttryckligen om denna söndag. Någon som vet om något, eller någon med nyckel som kan släppa in oss?Jag spelar gärna på Söndag vid 12:30 om någon kan öppna lokalen, 2000 poäng hade suttit finfint!
- Akbar
Jag har svårt att hinna med pga famljeutflykt, kan Gustav kanske?
- Gustav
- Namn: Gustav Weberup
Tveksamt.
Fast de spelar descent på söndagar vanligtvis så där är nog öppet.
"Dom serverar mutanter!!!" - Abel fån Schnitzel, lagvrängare extraordinaire
-
Du vet inte vad någon av dem heter här i forumet, så att man skulle kunna PM'a dem?Tveksamt.
@Akbar: hur ser det ut för dig i början av veckan (vi snackade ju lite löst om måndagen)? Är du fortfarande intresserad av att spela ett parti?
- Akbar
Jag har räknat med spel 18:00 måndag. 1500 sa vi väl?
@Akbar. Japp. Utmärkt.
-
@Jonatan: Försökte PM:a dig, men det ser ut som meddelandet hamnade i Utkorgen men inte skickas.
Aaaanyway - det verkar oklart om det är öppet imorgon. Jag kan svinga förbi vid 12.30 och kolla läget. Om jag får ditt nummer, så kan jag ringa och meddela. Onödigt att vi åker dit båda om vi inte kan komma in.
Aaaanyway - det verkar oklart om det är öppet imorgon. Jag kan svinga förbi vid 12.30 och kolla läget. Om jag får ditt nummer, så kan jag ringa och meddela. Onödigt att vi åker dit båda om vi inte kan komma in.
- Gustav
- Namn: Gustav Weberup
Ni kan ju alltid ringa ner och kolla om det är någon där. Tror inte descentarna börjar förrän kl 13ish. Roger är nog den enda som använder forumet mer än en gång i kvartalet. Ulvert alltså.
"Dom serverar mutanter!!!" - Abel fån Schnitzel, lagvrängare extraordinaire
- Svullom
- Namn: Alexander Larsson
Någon som vill lira 1500-2000 poäng nästa helg?