Ny i stan, några frågor.

Warhammer 40k, Warzone och allting som rör krig med målade arméer.
Nerwind
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 98
Blev medlem: tis 03 sep 2013, 19:07
Namn: Niklas Björk

Ny i stan, några frågor.

Inlägg av Nerwind »

Hej!
Mitt namn är Niklas och jag flyttade nyss till Lund för att plugga. Har spelat 40k lite casual med mina bröder/kompisar, men tänkte försöka träffa lite nytt folk, och blev rekommenderad DMF. Kollade runt på sidan och lite så, men hade några frågor som kan framstå som lite dumma.

Först och främst så har jag inte fattat var lokalen ligger, hittade ingen adress, kanske bara jag som inte tittade tillräckligt noga. Läste även att den var uppsagd, men det är fortfarande den som används?

För det andra, vad är det som gäller när det kommer till målning? Själv är jag mer för konverteringar och byggandet, måleriet har kommit i skymundan. Funkar det fortfarande, eller måste jag sitta och tokmåla i helgen om jag ska kunna vara med på Måndag?

Tredje var det här med Komp. Själv har jag aldrig använt det, men har läst lite om det och så, på Svenska 40k. Hur fungerar det hos DMF? Läste ett inlägg där någon skrev om komp, så ville kolla i förväg.

Ser fram emot svar!
//Niklas :)
Användarens profilbild
ArneB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1890
Blev medlem: mån 08 sep 2008, 21:25
Namn: Anders Holm
Ort: Köpenhamn
Kontakt:

Re: Ny i stan, några frågor.

Inlägg av ArneB »

Hej Niklas!

Lokalen är uppsagd, men det är rätt lång tid tills vi faktiskt flyttar ut så det är stenmästarevägen 7 eller 9 som gäller, beroende på var man kollar. Det är inte en jättelång väg och hittar du vägen så hittar du lokalen.

Vad jag vet är det inga krav på målning även om de flesta 40kare är turneringsfolk som därför har en hel del målat. Men de experimenterar med saker de inte är klara med också så jag tror inte du behöver hetsa. Komp varierar nog från dag till dag beroende på vilken turnering folk övar till.

Välkommen hit!
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Användarens profilbild
guildmaster
Magister - Administrator
Magister - Administrator
Inlägg: 451
Blev medlem: mån 10 aug 2009, 16:22
Namn: Gustav Dahlström

Re: Ny i stan, några frågor.

Inlägg av guildmaster »

Välkomen till Lund!

När vi spelar på lokalen är det fritt fram att ha omålade gubbar eller till och med låtsas att de är något annat om man vill prova något nytt. Vi har inga DMF-regler om komp heller så det är bara att köra. Vi är fyra-fem aktiva spelare och några till som dyker upp ibland. Intresset är på väg upp, vi har flera ny spelare på väg in så det kan bli en riktigt rolig höst.

Det bästa är att posta i tråden "Figurspels- och GWkväll på DMF - måndagar 18.00" och berätta att man vill spela med någon eller svara på någon annans förfrågan. Då kan man bestämma tid lite mer precis och bestämma vilken poängnivå man ska köra på så det är klart när man kommer ner. Då kan man också skriva lite vad man förväntar sig om man vill ha en tuff match med sin hårdaste lista eller om man bara vill lattja med en mjuk rolig lista.

Några av de aktiva spelarna åker på turneringar och vill ibland träna en speciell lista. Då kan de ha önskemål om missions eller komp. Men det brukar lösa sig. :D

Vill man spela en annan kväll så kan man skapa en ny tråd. Då behöver man även komma överens om att någon med nyckel kommer och öppnar.

De närmaste tre måndagarna har vi bjudit in till "Prova på Figurspels" för nybörjare. Kom ner och hälsa på oss.

Bild
Chaos, panic and disorder... My work here is done
Nerwind
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 98
Blev medlem: tis 03 sep 2013, 19:07
Namn: Niklas Björk

Re: Ny i stan, några frågor.

Inlägg av Nerwind »

Tackar så mycket för svaren!
Ska nog kunna hitta dit på Måndag!

//Niklas
santoan

Re: Ny i stan, några frågor.

Inlägg av santoan »

Om du tar buss. Så kan du ta 2:an mot Värpinge By och hoppa av vid Eka och promenera ner till lokalen.
Skriv svar