Fallout 3

Här finns snacket om de senaste spelen, och hur man spelar dem.
Användarens profilbild
Arcturus
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Inlägg: 733
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 15:12
Namn: Filip Danielsson
Ort: Skobojden

Inlägg av Arcturus »

Jag tycker personligen att man får vänta och se när spelet väl kommer ut.
Dock kan påpekas att det är inte mycket i mitt tycke som verkar särskilt inspirerande. Snygga fps/shooters finns det en snordrös av. Bra rollspel med en underbar känsla (vilket jag anser fallout spelen vara) finns det inte alls lika många av. Att, som det verkar nu, göra om fallout till ett fps spel bara för att det är "inne" med det just nu är fan en idiot plan.
Skapa hellre ett sådant spel med ett annat namn istället för att försöka luta sig på en av forna tiders jättar trotts att man uppenbarligen inte tänker ta till vara på särskilt mycket av vad som gjorde Fallout spelen bra.
That´s my five cents.
To fight and conquer in all your battles is not supreme excellence
Supreme excellence consists in breaking the enemy's resistance without having to fight
Användarens profilbild
Sadjev
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1935
Blev medlem: ons 07 mar 2007, 18:47
Namn: Axel Fagerstedt

Inlägg av Sadjev »

En intressant diskussinos punkt, ifall det är någon som orkar.
Anser ni att fps/shooter perspektiv / dynamik bödvändigtvis är sämmre, ur en rpg synpunkt? Varför? Inte? varför då?

När jag spelar rpg på datorn så handlar det mest om atmosfär och story. Intressanta quests som går att lösa på flera sätt samt möjlighet för min karaktär att påverka story utifrån vad den tycker och tänker.

Stat tunga taktiska stridssystem är inte lika viktigt för mig, visst dom är kul men jag tycker inte att det är dom som gör rollspelet så att säga.

Så därför måste jag nog säga att jag anser att ett rpg kan vara percis lika bra i fps.
Spamming my way towards "Studerande bugbear"! Eller vad nu nästa steg är...
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Inlägg av bladerunner_35 »

Sadjev skrev:En intressant diskussinos punkt, ifall det är någon som orkar.
Anser ni att fps/shooter perspektiv / dynamik bödvändigtvis är sämmre, ur en rpg synpunkt? Varför? Inte? varför då?

När jag spelar rpg på datorn så handlar det mest om atmosfär och story. Intressanta quests som går att lösa på flera sätt samt möjlighet för min karaktär att påverka story utifrån vad den tycker och tänker.

Stat tunga taktiska stridssystem är inte lika viktigt för mig, visst dom är kul men jag tycker inte att det är dom som gör rollspelet så att säga.

Så därför måste jag nog säga att jag anser att ett rpg kan vara percis lika bra i fps.
Jag håller med, de (roll)spel där jag levt mig in mest och haft roligast utifrån ett rollspelsperspektiv har varit System Shock 2 (PC), Marathon (Mac) och Deux Ex (PC). Jag lyckas aldrig riktigt ta tredjepersonsspel på samma allvar eftersom de skapar en distans mellan mig och karaktären och jag gillar FPS-spel just eftersom de placerar mig i händelsernas centrum.

Därmed inte sagt att jag inte hade askul när jag lirade Fallout.
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
kombat
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 1601
Blev medlem: tis 27 feb 2007, 08:59
Namn: Johan Ljungström
Ort: Lund

Inlägg av kombat »

Vampire the Mascerade: Bloodlines är en av de bättre rollspel jag har lirat på dator och va som first person shooter. Tycker man har mer inlevelse och är friare i en first person shooter.
“Wuz betta den one choppa? Two choppas! Two choppas is one more… is one times da… is lots more fun! Waaagh!”
- Chopmo, Dung Heap Philosopher
Användarens profilbild
Sadjev
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1935
Blev medlem: ons 07 mar 2007, 18:47
Namn: Axel Fagerstedt

Inlägg av Sadjev »

Det hära låter ju lovande:

http://www.rpgwatch.com/#5586
Spamming my way towards "Studerande bugbear"! Eller vad nu nästa steg är...
Användarens profilbild
Ulvert
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Inlägg: 2161
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 14:08
Namn: Roger Johansson
Ort: Lund

Re: Fallout 3

Inlägg av Ulvert »

"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."

-Alan Moore m.fl.


"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
Skriv svar