Spelhelg 8-10 November

Här samlas information och inlägg som rör de olika spelhelger som DMF arrangerar.
Användarens profilbild
Epaminondas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 49
Blev medlem: tis 24 feb 2009, 22:45
Namn: Fabian Danielsson

Spelhelg 8-10 November

Inlägg av Epaminondas »

Den 8-10 November hålls det spelhelg på DMF! Aktiviteterna ser ut som följer:

Fredag 8/11:
19.00: Filmkväll - Scream-maraton. Se alla de klassiska filmerna i ett härligt långt maraton.
20.00: Pokerturnering. 70 kronor insats och vanliga Texas Hold'em regler. Observera att det är 18-årsgräns på detta evenemang.

Lördag 9/11:
13.00: Brädspelsbar. Det kommer att spelas alla möjliga brädspel som ägs av föreningen från morgon till kväll. Kom in och prova på - det är bara att droppa in under dagen.
13.30: Bolide. Ett racingbrädspel som inte kommer att göra dig besviken!
15.00: Drakborgenturnering. Detta klassiska spel kommer att spelas som en turnering - den som kommer undan med mest skatter får ett års medlemskap i pris (förutsatt att man är en ny medlem).

Söndag 10/11:
13.00: Brädspelsbar. Det kommer att spelas alla möjliga brädspel som ägs av föreningen från morgon till kväll. Kom in och prova på - det är bara att droppa in under dagen.
15.00: Figurspel. Det kommer att spelas ett häftigt samurajspel, troligen Ronin men möjligen något annat.
15.00: Magic. Man är välkommen att prova på kortspelet Magic, reglerna kommer att gås igenom och lekar finns att tillgå.
15.00: Drakborgenturnering. Detta klassiska spel kommer att spelas som en turnering - den som kommer undan med mest skatter får ett års medlemskap i pris (förutsatt att man är en ny medlem).

Så här hittar du till lokalen:

DMF:s lokal ligger i en källare på Stenmästarevägen 7 i Lund. Du hittar ingången om du går från ICA-butiken mot den förskola som ligger på hörnet på Stenmästarevägen:

Karta

Det finns affischer med DMF-loggan på den dörr som gäller, så det är liten risk att du missar lokalen om du väl hittat till Stenmästarevägen.

Den närmaste busstationen är Lund Eka, och du kan ta buss nr 2 mot Värpinge by för att komma dit. Om du väljer att gå så tar det ungefär 10 minuter att raskt marschera från Lund C till lokalen.

Det går också att ringa till lokalen för att se ifall det är någon där. Telefonnummer till lokalen är 046-15 18 19.

Hjärtligt välkommen!
Senast redigerad av Epaminondas den fre 08 nov 2013, 17:10, redigerad totalt 3 gång.
Zorg
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant
Inlägg: 803
Blev medlem: lör 06 aug 2011, 23:00
Namn: Joakim Sköldén

Re: Spelhelg 8-10 November

Inlägg av Zorg »

Jag kan hålla i lite magic. Spel för skojs skull då, inga priser eller sånt.

Affischer behövs, men nån måste ju göra dom också. Tidigare har vi kunnat få en del upptryckta på vanligt A3 från studiefrämjandet, men jag vet inte om det går att göra igen.
Användarens profilbild
Epaminondas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 49
Blev medlem: tis 24 feb 2009, 22:45
Namn: Fabian Danielsson

Re: Spelhelg 8-10 November

Inlägg av Epaminondas »

Jag snackade med min kompis om att rita en poster till oss, han sa att till på tisdag skulle han kanske ha något som passade (det var alltså något som han skulle göra av annan anledning men som han trodde kunde passa bra för våra ändamål också).
Användarens profilbild
Ulvert
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Inlägg: 2161
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 14:08
Namn: Roger Johansson
Ort: Lund

Re: Spelhelg 8-10 November

Inlägg av Ulvert »

Jag kan hålla i något brädspel på söndagen, om ni behöver mer folk/aktiviteter.

Ett tips är att ta kontakt med fritidsgårdarna i lunds kommun så att de vet om arrangemanget, samt även kontakta lunds kommun och fråga om de kan sätta in en annons i sitt interna vecko/månadsblad.
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."

-Alan Moore m.fl.


"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
Användarens profilbild
Epaminondas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 49
Blev medlem: tis 24 feb 2009, 22:45
Namn: Fabian Danielsson

Re: Spelhelg 8-10 November

Inlägg av Epaminondas »

Tack för tipsen folk, jag ska definitivt ta en titt på det!

Nu har vi arrangemang så det räcker. Vad jag behöver nu är att alla som har sagt att de kan eller kanske kan arrangera något bekräftar sitt deltagande. Man får gärna skriva vad man ska hålla i, vilken tid på dagen (spelhelgen öppnar 13 så inte före det), och vilken dag (lördagen eller söndagen). Jag ger folk ett par dagar att svara här, sen börjar jag jaga dem via andra sätt istället :p
Zorg
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant
Inlägg: 803
Blev medlem: lör 06 aug 2011, 23:00
Namn: Joakim Sköldén

Re: Spelhelg 8-10 November

Inlägg av Zorg »

Jag kan hålla i magic när som helst under helgen, så jag kan vänta och se när andra lägger sina aktiviteter så vi sprider ut det hela någorlunda. =)

Jag kan förövrigt även hjälpa till att affischera efter den 24e då jag har en tenta, men jag har väldigt dålig lokalkännedom så jag vet inte riktigt vart skolor och liknande ligger.
Användarens profilbild
Xian
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 1825
Blev medlem: fre 23 maj 2008, 21:03
Namn: Christian Henriksson
Ort: Lund!

Re: Spelhelg 8-10 November

Inlägg av Xian »

Jag kör Bolide klockan 13.30 på lördagen.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
Användarens profilbild
lilljonas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 821
Blev medlem: fre 05 sep 2008, 16:59
Namn: Jonas Svensson
Ort: Lund

Re: Spelhelg 8-10 November

Inlägg av lilljonas »

Jag har precis beställt Ronin, ett nytt skirmish-spel från Osprey. Ifall det ser bra ut så kommer jag försöka köra ett scenario för två eller fler spelare.
Användarens profilbild
Epaminondas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 49
Blev medlem: tis 24 feb 2009, 22:45
Namn: Fabian Danielsson

Re: Spelhelg 8-10 November

Inlägg av Epaminondas »

Låter bra! När vet du om du tycker om det? Hade tänkt trycka upp affischer snart.
Användarens profilbild
lilljonas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 821
Blev medlem: fre 05 sep 2008, 16:59
Namn: Jonas Svensson
Ort: Lund

Re: Spelhelg 8-10 November

Inlägg av lilljonas »

Det vet jag när jag får det. Men skriv något i stil med "rafflande samuraj-western-spel", så kan jag köra mitt Mordheim-hack, det spel jag och Johan Q gjorde till Gubbspel eller använda något annat spelsystem ifall det skulle vara katastrof. Oavsett så ska det bli kul att få lite användning för all terrängen, och det är alltid roligt att slänga ihop något Kurosawa-aktigt. Sen får vi se hur komplicerat jag hinner göra det.
Användarens profilbild
Epaminondas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 49
Blev medlem: tis 24 feb 2009, 22:45
Namn: Fabian Danielsson

Re: Spelhelg 8-10 November

Inlägg av Epaminondas »

När det gäller affischer så väntar vi fortfarande på studiefrämjandet. Jag slutar jobbet vid 1430 imorgon så om jag inte fått ett svar innan dess så åker jag ner till deras lokaler och bankar på dörren tills vi får några affischer (de har svarat att de kan skriva ut dem åt oss, men har inte gjort det än). Sen tänkte jag, Hampus och Joakim åka runt och sätta upp dem. Du får gärna hjälpa till. Om du vill kan du få affischen via mail?
Hampus
Tribunus laticlavius - Ung general
Tribunus laticlavius - Ung general
Inlägg: 1045
Blev medlem: lör 18 jul 2009, 13:47
Namn: Hampus Danielsson

Re: Spelhelg 8-10 November

Inlägg av Hampus »

Idag/imorgon fredag börjar spelhelgen med Scream-Maraton på Bion 19.00. Dessutom är det pokerturnering 20.00 (se tråd i arenan).

Tipsa alla ni känner och framförallt: Pallra er ner till DMF!
Hej och sånt
Hampus
Tribunus laticlavius - Ung general
Tribunus laticlavius - Ung general
Inlägg: 1045
Blev medlem: lör 18 jul 2009, 13:47
Namn: Hampus Danielsson

Re: Spelhelg 8-10 November

Inlägg av Hampus »

Notera att Fabian uppdaterat förstaposten.

Idag är det brädspelsbar hela dagen, brädspelet Bolide 13.30 och Drakborgenturnering (brädspel) 15.00
Hej och sånt
Användarens profilbild
Epaminondas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 49
Blev medlem: tis 24 feb 2009, 22:45
Namn: Fabian Danielsson

Re: Spelhelg 8-10 November

Inlägg av Epaminondas »

Johan: Missade detta inlägget och såg det först nu. Tyvärr har vi inga foton från spelhelgen.

Annars måste spelhelgen ändå ses som en framgång. Det kom fyra personer som inte var medlemmar sedan tidigare, varav tre som var under 20. Jag har stor förhoppning om att åtminstone de tre kommer att bli medlemmar inom en snar framtid. Alla verkade ha kul och det var en bra mix av intressen bland de nya (magic, figurspel och brädspel). De tre yngre killarna skulle troligen komma på figurspelskvällarna även i framtiden.

Härnäst kommer troligen en ny spelhelg hållas i januari, med Joakim som huvudarrangör. Så börja fundera på vad ni vill hålla i redan nu ;)
Användarens profilbild
lilljonas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 821
Blev medlem: fre 05 sep 2008, 16:59
Namn: Jonas Svensson
Ort: Lund

Re: Spelhelg 8-10 November

Inlägg av lilljonas »

Bra jobbat alla inblandade, både för aktiviteter och jobb med affischer. Det vore kul om det blir av lite oftare, så jag ställer gärna upp med någon aktivitet nu i januari. Kanske till och med någon form av turnering? Vi får se, men något blir det i alla fall.
Användarens profilbild
Epaminondas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 49
Blev medlem: tis 24 feb 2009, 22:45
Namn: Fabian Danielsson

Re: Spelhelg 8-10 November

Inlägg av Epaminondas »

Som jag förstod det av Joakim var tanken att det ska hållas en spelhelg varannan månad. Vi uppskattar all hjälp och tackar de som gjorde den här helgen möjlig! Nästa gång tänkte jag hålla i Arkham Horror båda dagarna, troligen med expansionen som vi har på föreningen.
Skriv svar