Bload Bowl
- Skarpskytten
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Magnus Olofsson
Jag har funderat länge, och har en massa tankar på hur man kan organisera det hela. Men jag vet inte om jag har tid.. Har de ändrat reglerna mycket?
"Ingens träl, ingens tyran"
"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
- Ichabod
- Primiscrinius - Huvudadministrator
- Namn: Ichabod Svensson
- Kontakt:
Kollade upp "Bload bowl" och såg att det var en polynesisk variant av vattenpolo...
Hjälp till med utvecklingen av hemsidan på tips för dmfonline.se!
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one." - George Bernard Shaw
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one." - George Bernard Shaw
- Skarpskytten
Jag orkar nog inte hålla i något själv just nu. Men om någon vill hålla i något kortare (håller med Herr B - det kan vara bra att ta de lite lungt med stora ligor) så jag på.
- rufsi
- Namn: Johan Bengtsson
Problemet med ligor är det samma som med alla GWkampanjer: Någon har jättetur i första rundorna och kan redan efter nån match räkna med att promenera hem bucklan. Ett gäng hänger med hyffsat, vinner lite matcher och har ganska kul till de möter mördarlaget var efter de förpassas till den sista kategorin: Gänget som ha fått sina lag så hopplöst sönderslagna att de är glada om de kan ställa upp 4 nigglade goblins och en död blackork i nästa match.
Tyvärr verkar folks intresse för den här ypen av ligor vara väldigt intimt förknippad till hur det går för dem rent resultatmässigt och eftersom Bloodbowl är så pass random så är det ofrånkomligt att vissa ligadeltagare kommer attt tappa sugen.
Därmed är det inte sagt att jag inte gärna splar bloodbowl. Varför inte en miniliga som sträcker sig över en helg? Eller, om man tidsbegränsar matcherna, en söndag.
Tyvärr verkar folks intresse för den här ypen av ligor vara väldigt intimt förknippad till hur det går för dem rent resultatmässigt och eftersom Bloodbowl är så pass random så är det ofrånkomligt att vissa ligadeltagare kommer attt tappa sugen.
Därmed är det inte sagt att jag inte gärna splar bloodbowl. Varför inte en miniliga som sträcker sig över en helg? Eller, om man tidsbegränsar matcherna, en söndag.
guildmaster skrev:Känns som jag missade pilotavsnittet i denna TV-serie. Men jag gillar retard-gubbarna.
- Skarpskytten
- Nefrums
- Namn: Jeppa Resmark
Man skulle kunna spela en pub bowl liga. dvs 7 spelarlag med max 2 positionplayers.. Sådanna matcher går mycket fortare och spelarna utväcklas fortare. En sån liga skulle passa bättre för att spelas på en helg.
Arguing on the internet is like competing in the Paralympics.
Even if you win, you are still retarded.
Even if you win, you are still retarded.
- Skarpskytten
När jag är klar med min avhandling ska jag köraigång en lite mer seriös liga för åtta spelare eller så ... den ska innehålla både en liga och en cup ... men jag orkar inte nu ...
- Yote
- Senatus - Styrelsemedlem
- Namn: Anders Persson
Vad kan man säga om en man som sitter och spelar med små plast stridsvagnar?
Jag är väldigt sugen på att spela lite Blood Bowl, har inte kört något på åratal; kommer knappt ihåg reglerna för det men har fortfarande ett Skaven lag.
Jag är väldigt sugen på att spela lite Blood Bowl, har inte kört något på åratal; kommer knappt ihåg reglerna för det men har fortfarande ett Skaven lag.
Senast redigerad av Yote den tor 15 mar 2007, 02:34, redigerad totalt 1 gånger.
"The universe we observe has precisely the properties we should expect if there is, at bottom, no design, no purpose, no evil, no good; nothing but blind, pitiless indifference"
- Richard Dawkins
- Richard Dawkins
- bengtslaanesh
- Namn: Pär Nordlund