Funkar lördag 13.00?Hade inte haft något emot att köra 15-kompen vi ska använda i februari
Warhammer Fantasy
-
- Custos Castrorum - Nyckelbärare
- Namn: Tor Nilsson
Re: Warhammer Fantasy
Eftersom det verkar som att Tor och Svullom ska lira imorgon kl. 13 undrar jag om det är någon annan som skulle vilja ta en match i samma veva? Till exempel Marcus, Echunia eller Akbar?
-
- Praefectus - Adjuntant
- Namn: Casimir Ehrenborg
Tänk på att det är 40k turnering imorgon, och eventuellt brädspel. 40k killarna har iaf första ching på borden. Jag ska ramla förbi för att plocka upp lite modeller av en kille men jag vet inte om jag har tid att spela en match tyvärr. Ska redan till malmö och spela med Akbar idag så vet inte om frugan blir så glad om jag försvinner två dar i rad.
- Svullom
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Alexander Larsson
Ah, hade helt missat det där. Det kanske blir lite trångt om vi ska ta ett-två bord där då?
-
- Praefectus - Adjuntant
Jag tror det är lugnt, de ska nog ha 3 bord så 1 extra är inga problem, 2 extra funkar nog också.
- Gustav
- Namn: Gustav Weberup
Tänk på att det är pokerturnering också.
"Dom serverar mutanter!!!" - Abel fån Schnitzel, lagvrängare extraordinaire
- Svullom
Så 40k-turnering, brädspel och pokerturnering? Jag röstar för en annan dag i alla fall
- Svullom
Gillar ni de nya GW-ryktena?
GW har redan stängt sina affärer i Tyskland. Får se vad som händer med resten.via an anonymous source on Faeit 212
A lot of things will change at Games Workshop 2014:
* LotR and the Hobbit francise will be handed over to Forge World
* Forge World products will be available over the redesigned Games Workshop
webpage
* no more Fincecast products
* Wood Elves, Bretonnia, Beastmen and Khemri products will no longer be
produced, updated or supported
* roughly 30% of the sortiment will be come webshop exclusives
* all Games Workshop stores in Germany will be closed
- Akbar
- Namn: Anders Lindblad
Hm. Lustig tanke att reducera antalet arméer skulle göra nåt bättre. Tror att marknadsföringsnissarna på GW fått lite för mycket att säga till om. Fast Finecastförsvinnandet känns helt ok.
Rykten av det där slaget existerar i outsinliga mängder. Jag tror det när jag ser det.
Att lämna över the Hobbit till Forge world låter dock synnerligen ologiskt med tanke på hur hårt man arbetat för det kontraktet. Det lär även vara skälet till att man blivit så tillknäppt med releaserykten på senare år, det är ett villkor för att få börja designa figurer från filmerna innan trailers och screenshots släpps. Man vill nog fortsatt ha Lotr och the Hobbit som ett av sina tre flaggskepp annars har man lagt om hela sin marknadsföringsstrategi de senaste åren helt i onödan.
Inget mer finecast (a.k.a. failcrap) är en synnerligen glädjande nyhet.
Att lämna över the Hobbit till Forge world låter dock synnerligen ologiskt med tanke på hur hårt man arbetat för det kontraktet. Det lär även vara skälet till att man blivit så tillknäppt med releaserykten på senare år, det är ett villkor för att få börja designa figurer från filmerna innan trailers och screenshots släpps. Man vill nog fortsatt ha Lotr och the Hobbit som ett av sina tre flaggskepp annars har man lagt om hela sin marknadsföringsstrategi de senaste åren helt i onödan.
Inget mer finecast (a.k.a. failcrap) är en synnerligen glädjande nyhet.
- Svullom
Jag är lite orolig över att de ska dra in arméer. Visst, de fyra är kanske inte de mest spelade (eller competitive) , men ändå. Nya Dwarfs kommer ju snart så förhoppningsvis så stämmer inte ryktena.
- Southpaw
- Namn: Henrik Jönsson
Detta verkar vara ett illa underbyggt rykte och är om jag förstått det rätt redan dementerat på åtminstone ett område(GW-butikerna i Tyskland). Dessutom förefaller det än mer osannolikt om man betänker mängden av andra rykten som envist hävdar att Wood Elves och Brettonia är att vänta efter dvärgarna.
- lilljonas
- Namn: Jonas Svensson
Om jag förstår det rätt så föll precis GWs aktie 25% efter nya, låga, försäljningssiffror. Så jag är inte helt skeptisk till att de tvingas göra något radikalt väldigt snart för att hindra ett fortsatt ras.
Eller så blir de uppköpta av Hasbro. Vilket kanske inte vore så dumt faktiskt. Funkade ju tydligen bra för Wizards of the Coast som enligt utsago levererat bättre än någonsin sedan de blev uppköpta.
Det radikala består väl annars i att GW smugit ned mängden modeller man får i en regementsbox till 10 istället för 20, men behållt i stort sett samma pris.
Det radikala består väl annars i att GW smugit ned mängden modeller man får i en regementsbox till 10 istället för 20, men behållt i stort sett samma pris.
-
- Praefectus - Adjuntant
Värt att tänka på är att nafkta och faeit är kända för att iprincip aldrig ha rätt när det gäller rykten; de postar allt som skickas till dom. Bara där är jag extremt skeptisk, sen kan jag tillägga att orginal ryktet kommer från ett tyskt forum där även sisters of battle var med på listan.
Det vi vet med säkerhet, och vad jag tror detta basseras på är att gw Tyskland och Frankrike ska sluta existera som separata entiteter. Det enda det betyder dock är att ledningen av de brancherna ska flyttas till England och de respektive högkvarteren ska stängas. Personligen tror inte jag det indikerar världens undergång. Känns inte som att försäljningstaktiken är så olika runt om i Europa att de behöver olika ledningar.
Med det sagt så blir jag lite ledsen om dom squattar mina 2 favorit arméer. Men då får jag ju changsen att skriva ett fandex istället fär ushabti healas d3+1 med varje spell
Det vi vet med säkerhet, och vad jag tror detta basseras på är att gw Tyskland och Frankrike ska sluta existera som separata entiteter. Det enda det betyder dock är att ledningen av de brancherna ska flyttas till England och de respektive högkvarteren ska stängas. Personligen tror inte jag det indikerar världens undergång. Känns inte som att försäljningstaktiken är så olika runt om i Europa att de behöver olika ledningar.
Med det sagt så blir jag lite ledsen om dom squattar mina 2 favorit arméer. Men då får jag ju changsen att skriva ett fandex istället fär ushabti healas d3+1 med varje spell
http://www.lse.co.uk/ShareChart.asp?ShareChart=GAW
Jag kan verkligen inte aktier, men enligt ovan länkade börssida stämmer det att det skedde ett kraftigt ras för ett par dagar sedan. Åtminstone det kraftigaste på fem år. Dock verkar inte detta vara en del i en allmänt negativ utveckling över längre tid. Nedgången som Lilljonas talar om är mycket riktigt strax under 25 %. Just nu ligger man på samma nivå som för ca 2 år sedan. Av allt att döma verkar aktien dessutom ha noterat "all time high" så sent som i september 2013.
Min analys: något har helt klart hänt. Men det verkar vara en isolerad händelse och inte en del av en negativ trend över längre tid. Dessutom skedde nedgången för 2-3 dagar sedan. Har mycket svårt att se att man diskuterat sig fram till alla dessa nedskärningar på så kort tid. Dessutom handlar aktier bara om spekulation kring framtida vinster och ibland sker stora svängningar på grund av psykologiska faktorer som senare visar sig ha ganska lite med verkligheten att göra.
Jag kan verkligen inte aktier, men enligt ovan länkade börssida stämmer det att det skedde ett kraftigt ras för ett par dagar sedan. Åtminstone det kraftigaste på fem år. Dock verkar inte detta vara en del i en allmänt negativ utveckling över längre tid. Nedgången som Lilljonas talar om är mycket riktigt strax under 25 %. Just nu ligger man på samma nivå som för ca 2 år sedan. Av allt att döma verkar aktien dessutom ha noterat "all time high" så sent som i september 2013.
Min analys: något har helt klart hänt. Men det verkar vara en isolerad händelse och inte en del av en negativ trend över längre tid. Dessutom skedde nedgången för 2-3 dagar sedan. Har mycket svårt att se att man diskuterat sig fram till alla dessa nedskärningar på så kort tid. Dessutom handlar aktier bara om spekulation kring framtida vinster och ibland sker stora svängningar på grund av psykologiska faktorer som senare visar sig ha ganska lite med verkligheten att göra.
- Akbar
- Namn: Anders Lindblad
Jag tror (eller kanske mer hoppas) att just fandex och sånt är det som kommer att bli viktigare om GW:s roll minskar eller försvinner; en non-profit rörelse driven av fansen som skriver sitt eget material. Det är åtminstone inte en helt omöjlig utveckling, vilket Oldhammerrörelsen i England är ett tecken på.
- lilljonas
- Namn: Jonas Svensson
Fast samtidigt, GW har känt till de sjunkande försäljningssifforna länge. Om du räknar med prishöjningar, som ju ökar försäljningssifforna utan att GW säljer fler figurer, så hamnar det på någnstans kring en 15% lägre försäljning i volym, eller förlorade kunder så att säga, på ett år. Sänkningen av antal sålda figurer har kompenserats med att öka priserna, för då syns det ju inte så tydligt i försäljningssifforna. Men detta halvåret verkar GW inte klarat av att dölja det längre med prisökningar, och den totala försäljningen har fallit, även om lönsamheten fortsatt upp. Detta låter ju kanske helt knas, men aktiepriserna går ju på förväntade framtida resultat, och en massa aktieägare har helt enket läst rapporten och bedömt den som ett tydligt hot mot framtida vinster hos GW. Det är inte en isolerad händelse, utan just ett sådant långsiktigt hot mot utdelningen på aktierna som man kan tänka sig skrämmer bort ägare så att kursen faller. Och de som är kvar lär inte vara tysta så att säga.Hugo skrev:http://www.lse.co.uk/ShareChart.asp?ShareChart=GAW
Sen håller jag med om att pratet om att yxa flera fantasyarméer (eller hela Fantasy, vilket vissa rykten gör gälla) bör tas med en enorm nypa salt. Däremot tror jag att det komma hända väldigt mycket framöver. Bara det att GW lanserat fler arméer i 40K och Fantasy det senaste året än något annan år (vilket gör en försäljningssänkning på 15% än mer uppmärksammande) tyder på att de försöker stämma i bäcken och kompensera en sjunkande försäljning genom att kasta upp så många produkter som de kan. Så om man ska se något positivt från detta så tror jag att det kommer komma ut jävligt många releaser under 2014.
- Svullom
Tycker inte det låter helt orimligt att visa arméer dras in i och med att de avslutar FInecast. Sleboda gjorde ett inlägg värt att citera på warhammer.org.uk:
Sleboda skrev:Finecast is discontinued as well, and remember, TK got lots of Finecast. That means the following models would now need to be redone as new kits:
-Ushabti with bows
-Ushabti with great weapons
-Carrion
-Apophas
-Catapults
-Necrotect
-Lichepriest
-Tomb King/Prince
-Herald BSB
-Khalida
-Settra
-Tomb Scorpion
-Casket of Souls
-Bone Giant (which is itself only a standin for a model they never got around to making - the Colossus)
These models/units never got made to begin with:
- Colossus
- Heirotitan
- Ushabti with two weapons
- Horsemen with light armor
- Regular Tomb Herald
- Nekaph
- Arkhan
- Khatep
These items stayed in metal and would presumably be sold until they are gone:
- Mounted Liche
- Swarms
That leaves only the following units still having models in plastic and thus readily available:
-skeletons
-chariots
-horsemen
-Tomb Guard
-Stalkers
-Knights
-Spinxes
Note: That means no available characters - not even the one mandatory liche priest.
-
- Namn: Tor Nilsson
Detta fann jag viss förtröstan i när dessa rykten diskuterades i ett WE-forum. Av de rykten jag tagit del av, så har alltid 40K Radio varit den mest tillförlitliga källan.The 40K Radio guys have come out and said that this was a load of tosh.
Verkar konstigt att ha så många fler arméer på Chaos-sidan också.