Deadzone - Necromunda i ditt brädspel?

Warhammer 40k, Warzone och allting som rör krig med målade arméer.
Användarens profilbild
lilljonas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 821
Blev medlem: fre 05 sep 2008, 16:59
Namn: Jonas Svensson
Ort: Lund

Deadzone - Necromunda i ditt brädspel?

Inlägg av lilljonas »

Mantic Games har startat en ny kickstarter för Deadzone. Det verkar vara ett skirmish-spel med stöd för kampanjer med xp och beväpning som sparas från spel till spel, typ som Necromunda. Men samtidigt spelas det på ett rutnät, och verkar ha lite mer brädspelsliknande. Hur som helst så har de dragit in en jävla massa pengar på bara 6 timmar, och alla extramål m.m. gör att det redan handlar om en drös gubbar och terräng och annat godis.

http://www.kickstarter.com/projects/174 ... ?ref=email

Spelet har än så länge fyra fraktioner: power suit-gubbar, postapocalypsutomjording-gubbar, orch-gubbar och Resident Evil-gubbar.

Jag funderar på att att införskaffa det, då det verkar vara ett ganska soft spel som inte kräver så jättemycket jobb att lära sig eller måla upp. Är det i så fall någon som skulle vara intresserad av att dela en av de större startlådorna? Den jag tittat på innehåller alla fyra fraktionerna, kostar 150 dollars, och innehåller redan nu typ tio gubbar/fraktion, plus en jävvla massa annan mög. Som till exempel D8-or!
Zorg
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant
Inlägg: 803
Blev medlem: lör 06 aug 2011, 23:00
Namn: Joakim Sköldén

Re: Dreadzone - Necromunda i ditt brädspel?

Inlägg av Zorg »

Jag blir lite sugen när jag tittar på det. Tycker Rebellerna verkar vara rätt coola. Om det ska köpas så kan jag tänka mig vara med på ett hörn.
Användarens profilbild
lilljonas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 821
Blev medlem: fre 05 sep 2008, 16:59
Namn: Jonas Svensson
Ort: Lund

Re: Dreadzone - Necromunda i ditt brädspel?

Inlägg av lilljonas »

Coolt. Sen tror jag att döma av deras tidigare Kickstarters att de kommer lägga till allt möjligt i efterhand, så det är mycket möjligt att man byter favorit. Själv tycker jag att Iron Man-laget och Orkerna ser ganska intressanta ut att måla upp. Orkerna får attackhundar med motorsågar i munnen, bara en sån sak.

Dessutom blir det ju bara strax över 250 spänn var om vi är fyra som splittar på var sitt lag. Ska vi säga att det är fritt fram att köpa loss lag för 250 spänn stycket, och om vi inte är fyra så betalar jag resterande summa? Sen kan terrängen stå på lokalen och användas för 40K och andra sci-fi-spel?
Användarens profilbild
Zarei
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1183
Blev medlem: sön 24 feb 2008, 20:26
Namn: Jakob Strasser

Re: Dreadzone - Necromunda i ditt brädspel?

Inlägg av Zarei »

Ser coolt ut, jag är med på ett hörn. Hur väljer vi fraktion? Jag är mest sugen på enforcers.
Användarens profilbild
lilljonas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 821
Blev medlem: fre 05 sep 2008, 16:59
Namn: Jonas Svensson
Ort: Lund

Re: Dreadzone - Necromunda i ditt brädspel?

Inlägg av lilljonas »

Vem vet, de har ju fler arméer i den mer storskaliga versionen av spelvärlden, så det är möjligt att det dyker upp fler fraktioner senare. Men om du paxar enforcers, och Joakim har förstatjing på rebs, så kan jag ta Marauders.
Användarens profilbild
lilljonas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 821
Blev medlem: fre 05 sep 2008, 16:59
Namn: Jonas Svensson
Ort: Lund

Re: Deadzone - Necromunda i ditt brädspel?

Inlägg av lilljonas »

Kan tillägga att projektet växt lite sen tidigare. Nu får man välja till en valfri, femte, fraktion. Den ena är rymddvärgar och den andra är rymdalver. Om någon är sugen på den ena eller den andra så får ni gärna hojta till!

De fyra första start-teamen har nu 12-13 figurer var, terrängen har ökat till 9 sprues, och mattan har bytts ut från en pappersmatta till vad som mest liknar en enorm musmatta. De kommer också skicka med en kampanj med uppdrag, där antalet uppdrag kommer baseras på antalet kunder.

Det finns också en hel drös med add-ons, framför allt terräng, om det är någon som är intresserad:

http://www.kickstarter.com/projects/174 ... board-game
Användarens profilbild
Zarei
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1183
Blev medlem: sön 24 feb 2008, 20:26
Namn: Jakob Strasser

Re: Deadzone - Necromunda i ditt brädspel?

Inlägg av Zarei »

Det är väl klart i natt så pm:a konto och belopp så sätter jag över pengar. Helt sjukt att de fick ihop över 1 miljon dollar.
Användarens profilbild
lilljonas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 821
Blev medlem: fre 05 sep 2008, 16:59
Namn: Jonas Svensson
Ort: Lund

Re: Deadzone - Necromunda i ditt brädspel?

Inlägg av lilljonas »

Iom att det nu är fem olika lag, så kanske en femtedel av priset (dvs 200 spänn) är rimligt. Jag PM:ar konto till de som visat intresse. Dessutom kan man lägga till add-ons i efterhand, ifall det är någon som är intresserad av något som finns postat på deras sida.

Här är allt som kom med i Strike Team-boxen till slut, utan add-ons:

Bild
Användarens profilbild
lilljonas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 821
Blev medlem: fre 05 sep 2008, 16:59
Namn: Jonas Svensson
Ort: Lund

Re: Deadzone - Necromunda i ditt brädspel?

Inlägg av lilljonas »

Hade nästan glömt bort det, men nu kom det en snubbe från UPS med en stor låda. Jag har öppnat Deadzone-boxen och även byggt en del av terrängen. Det jag läst av reglerna ser också hyffsat lovande ut. Är det någon som är intresserad av att testa så kan jag ta med boxen till lokalen, så kan den stå där. Sen blir det maddor av sci-fi-terräng att måla.

Kampanjsystemet verkar också mycket mer balanserat än för Necromunda, dock på bekostand av coolhet och tusentals tabeller att rulla på. Orkerna ser också riktigt bra ut, de är se enda jag öppnat ännu.
Användarens profilbild
Zarei
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1183
Blev medlem: sön 24 feb 2008, 20:26
Namn: Jakob Strasser

Re: Deadzone - Necromunda i ditt brädspel?

Inlägg av Zarei »

Schysst! När ska vi testspela?
Användarens profilbild
lilljonas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 821
Blev medlem: fre 05 sep 2008, 16:59
Namn: Jonas Svensson
Ort: Lund

Re: Deadzone - Necromunda i ditt brädspel?

Inlägg av lilljonas »

Vet inte, vilken dag passar? Tisdagar passar för mig, men kanske inte just nästa vecka Om ni vill så skulle jag kunna förbereda genom att limma ihop lite figurer. Snabbversioner av reglerna finns att ladda ner på Mantics hemsida:

http://www.manticgames.com/free-rules.html
Användarens profilbild
Zarei
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1183
Blev medlem: sön 24 feb 2008, 20:26
Namn: Jakob Strasser

Re: Deadzone - Necromunda i ditt brädspel?

Inlägg av Zarei »

Kan inte tisdagar tyvärr. Håller på att flytta så får se om ett par veckor då jag har mer tid.
Användarens profilbild
lilljonas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 821
Blev medlem: fre 05 sep 2008, 16:59
Namn: Jonas Svensson
Ort: Lund

Re: Deadzone - Necromunda i ditt brädspel?

Inlägg av lilljonas »

Låter bra, då hinner jag bygga ihop lite av grejerna och läsa regler också.
Skriv svar