Ny lokal?

Här postas information från Styrelsen, Trusten eller Webcrew som alla bör veta.
Zorg
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant
Inlägg: 803
Blev medlem: lör 06 aug 2011, 23:00
Namn: Joakim Sköldén

Re: Ny lokal?

Inlägg av Zorg »

Hyresgästen visste inte hur många som fick vara i lokalen, men uppsägningstiden var 3 månader.

Jag kommer ihåg första gångerna jag kom till DMF på spelkvällar. Jag minns att jag tyckte det var lite skumt att ha en sån jättelokal och sen endast sitta 5 stycken runt ett bord i ett hörn. Den här nya lokalen tror jag är mycket mer hemtrevlig, och man blir mer "imponerad" när det är mycket folk som rör sig i lokalen. Jag håller med Jonas i att det är ett bättre tänk att ha en lite mindre lokal till vardags och sen försöka hitta nåt större när det behövs till evenemang.
Echunia
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant
Inlägg: 851
Blev medlem: fre 19 mar 2010, 16:50
Namn: Casimir Ehrenborg

Re: Ny lokal?

Inlägg av Echunia »

Johan skrev: Jag utgick från att vi har 90 medlemmar.

Låt oss sätta punkt för denna diskussion. Det finns ett par saker jag funderat kring och jag sätter upp det i ett separat inlägg. Peace out.
Inte för att vara krass men vi har inte 90 medlemmar som är tillräckligt aktiva för att betala en månadsavgift. DMF består till stor del av massor av sporadiska medlemmar. Jag skulle gissa på att vi har runt 30 medlemmar som är villiga att betala en månadsavgift.

sorry att jag tog upp diskussionen igen ;-)
Användarens profilbild
Birger
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 77
Blev medlem: fre 09 mar 2007, 13:27
Namn: Jonas Birgersson
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Ny lokal?

Inlägg av Birger »

Bra jobbat med att ta fram alternativ;

- två frågor;

(i) är det LKF som är fastighetsägare även på nya lokalen?

(ii) vad är det för bindningstid på nya lokalen?

igen - bra jobbat med att få fram alternativ!!
Kända slogans från för:
- AVI / Aktivitet / Verksamhet / Information
- If you have a dream, we have the team
- Ni fixar folket, vi fixar festen
Zorg
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant
Inlägg: 803
Blev medlem: lör 06 aug 2011, 23:00
Namn: Joakim Sköldén

Re: Ny lokal?

Inlägg av Zorg »

LKF är fastighetsägare på nya lokalen, och dom är helt med på att vi byter hyreskontrakt. Bindningstid... 3 månaders uppsägningstid är det iallafall. Tror inte det var någon bindningstid, men jag kan dubbelkolla.

Jag hörde om max antal personer i lokalen, hon visste inte det men skulle ta och prata med deras säkerhetskille.
Användarens profilbild
unispel
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 135
Blev medlem: fre 12 sep 2008, 22:21
Namn: Anthony Lindholm
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Ny lokal?

Inlägg av unispel »

Jag tycker att det låter som en klockren lokal.

Det viktigaste, hur mycket man än vill kunna drömma, är att föreningen kan leva vidare.

Dessutom så är inte heller en hög medlemsavgift (som är det som måste ställas mot lokalbyte) en speciellt bra förutsättning för ett ökat medlemsantal.
Skriv svar