Minikonventande 8-9 mars?

Här samlas information och inlägg som rör de olika spelhelger som DMF arrangerar.
Användarens profilbild
ArneB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1890
Blev medlem: mån 08 sep 2008, 21:25
Namn: Anders Holm
Ort: Köpenhamn
Kontakt:

Minikonventande 8-9 mars?

Inlägg av ArneB »

Jag planerade och värvade folk till en warmachineturnering 8-9 mars innan det blev känt att vi troligen skulle flytta innan dess. Sen kvittade det lite ändå, för intresset var stort nog att det skulle behövas en större lokal. Nu är jag i kontakt med Östra tornsskolan (F-9 tror jag) som erbjudit att hyra ut sin matsal över helgen. Han jag pratar med verkar ganska intresserad av lite samarbete också, vilket jag tror kan vara värdefullt om vi skulle vilja arrangera större grejer i framtiden. Framförallt sa han att priset var förhandlingsbart om vi kanske kom och visade lite spel för ungdomar nån gång, vilket ju ändå är vad vi pratat om att vi borde göra. Eller vi och vi, på grund av mitt geografiska handikapp kommer jag inte att kunna göra det särskilt mycket.

Men i alla fall. Jag tänkte att om jag ändå fixar ihop att hyra lokalen så skulle kanske någon annan som känner sig pedagogisk vara där och visa sitt favoritspel för folk den helgen?
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Användarens profilbild
ArneB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1890
Blev medlem: mån 08 sep 2008, 21:25
Namn: Anders Holm
Ort: Köpenhamn
Kontakt:

Re: Minikonventande 8-9 mars?

Inlägg av ArneB »

Har fått bra kontakt med mannen som hyr ut vikingaskolan nu och fått ett kompispris också. Han verkar inne på marknadsföring av spelhobbyn till högstadieeleverna. Ganska bra läge alltså.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Användarens profilbild
lilljonas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 821
Blev medlem: fre 05 sep 2008, 16:59
Namn: Jonas Svensson
Ort: Lund

Re: Minikonventande 8-9 mars?

Inlägg av lilljonas »

Dessutom ligger Vikingaskolan ett stenkast från den lokal som vi eventuellt kan flytta till, vilket gör detta till en väldigt läglig plats att exponera föreningen.
Skriv svar