Fortfarande intresserad

Warhammer 40k, Warzone och allting som rör krig med målade arméer.
Användarens profilbild
Kimbo
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 8
Blev medlem: sön 20 okt 2013, 11:26
Namn: Kim Jonsson

Fortfarande intresserad

Inlägg av Kimbo »

Hej Alla,

Jag skrev i denna tråd för längesedan om att jag är intresserad av att börja spela Warhammer fantasy, dock kom jag aldrig iväg till lokalen då universitet och jobb tog en del tid för mig. DOCK så har jag tagit upp penseln igen och letat fram samt börjat måla om min armè + nya saker. Då jag gillar att spela med målade saker så är det ett av mina mål, jag tror dock jag börjar få ihop en ganska skaplig arme nu.

För er som vill se hur de ser ut håller jag till på följande tråd där det finns bilder: http://warhammer-empire.com/theforum/in ... ic=47973.0

Smakprov:

Bild

Bild

Bild

Denna armé finns alltså i Lund och blir större helg för helg, kom gärna med lite feedback samt förslag när jag skulle kunna komma ner och kolla lokalen?:) Känner att jag behöver ta tag i det nu påriktigt!
Användarens profilbild
Akbar
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 312
Blev medlem: fre 06 apr 2012, 23:08
Namn: Anders Lindblad
Ort: Malmö

Re: Fortfarande intresserad

Inlägg av Akbar »

Ah, de där kisleviterna....synd att man inte lade vantarna på dem när det begav sig. Trevligt med en annan empirearmé.
Echunia
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant
Inlägg: 851
Blev medlem: fre 19 mar 2010, 16:50
Namn: Casimir Ehrenborg

Re: Fortfarande intresserad

Inlägg av Echunia »

Wow, häftig arme, otroligt stort teutogen guard regimente. Jag skulle föreslå att skriva i Warhammer fantasy tråden och boka en match med någon. Väldigt trevligt att ha en till person i föreningen som är intresserad av målningsaspekten av hobbyn (från vad jag ser)!
Användarens profilbild
Kimbo
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 8
Blev medlem: sön 20 okt 2013, 11:26
Namn: Kim Jonsson

Re: Fortfarande intresserad

Inlägg av Kimbo »

Tack så mycket Echunia och Akbar! :) Ja jag är nog lika intresserad av målningsaspekten av hobbyn, gillar att få in lite ovanliga figurer i armen som dessutom är otroligt roliga att måla. Siktar hela tiden på att bli bättre och bättre på att måla och det är något jag är intresserad av. DU också?
Användarens profilbild
Ymir
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 42
Blev medlem: mån 31 mar 2014, 02:57
Namn: Ola Jentzsch

Re: Fortfarande intresserad

Inlägg av Ymir »

Jag kan nästan känna att det är lite kriminellt att ha en så sjukt snygg armé men aldrig spela med den ^_^
Användarens profilbild
Akbar
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 312
Blev medlem: fre 06 apr 2012, 23:08
Namn: Anders Lindblad
Ort: Malmö

Re: Fortfarande intresserad

Inlägg av Akbar »

Då är vi många skurkar....fast jag spelar en hel del (mest i Malmö just nu dock). Å andra sidan har jag en enorm mängd omålat också. Förra året var nog det första sen 2004 som jag målat mer än jag köpte. Tveksamt om det upprepar sig i år.
Användarens profilbild
Kimbo
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 8
Blev medlem: sön 20 okt 2013, 11:26
Namn: Kim Jonsson

Re: Fortfarande intresserad

Inlägg av Kimbo »

Ymir skrev:Jag kan nästan känna att det är lite kriminellt att ha en så sjukt snygg armé men aldrig spela med den ^_^
Hehe tack! Denna gången så har jag beslutat mig för att jag ska ha en helt målad arme, förra gången jag spelade så hade jag inte det :) Dessutom så gillar jag att måla och se resultatet!

Akbar:
Känner igen mig i de du säger, har med alltid flera projekt på gång och köper nytt, men nu har jag försökt se till att jag faktiskt målar klart innan jag får påbörja något nytt och snart är allt jag har haft sen tidigare slut så då ska jag ge mig ut på jakt. Dock har jag hela tiden kollat och köpt lite mer ovanliga figurer för att stoppa in i armen som gör den lite roligare.

HAr du några bilder på din arme?
Användarens profilbild
Akbar
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 312
Blev medlem: fre 06 apr 2012, 23:08
Namn: Anders Lindblad
Ort: Malmö

Re: Fortfarande intresserad

Inlägg av Akbar »

Ligger väl lite grejer i målarkvällstråden, annars har jag varit dålig på det.
Echunia
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant
Inlägg: 851
Blev medlem: fre 19 mar 2010, 16:50
Namn: Casimir Ehrenborg

Re: Fortfarande intresserad

Inlägg av Echunia »

Kimbo skrev:Tack så mycket Echunia och Akbar! :) Ja jag är nog lika intresserad av målningsaspekten av hobbyn, gillar att få in lite ovanliga figurer i armen som dessutom är otroligt roliga att måla. Siktar hela tiden på att bli bättre och bättre på att måla och det är något jag är intresserad av. DU också?
Jo, jag är nog mer intresserad av målningen än spelet, så försöker prestera så bra jag kan. Har varit lite ensamt på DMF eftersom dom flesta här är mer spelinriktade än målning. Men kommer bli trevligt att ha en till kumpan iaf!
Echunia
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant
Inlägg: 851
Blev medlem: fre 19 mar 2010, 16:50
Namn: Casimir Ehrenborg

Re: Fortfarande intresserad

Inlägg av Echunia »

Det vi skulle kunna göra är att återuppliva tisdags målningskvällen nu på tisdag om alla nykomlingar är intresserade? Kan ju va ett bra sätt att ta en titt på lokalen och snacka lite.
Användarens profilbild
Ymir
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 42
Blev medlem: mån 31 mar 2014, 02:57
Namn: Ola Jentzsch

Re: Fortfarande intresserad

Inlägg av Ymir »

Det verkar som både jag och rafcie kan komma på tisdag, så sure, det kan ju fungera! Men jag orkar inte släpa modeller och färger mellan Lund och Malmö på regelbunden basis bara för att måla, och dessutom har jag redan målarkompisar i Malmö (det är folk som vill spela jag saknar!), så jag kommer nog inte komma särskilt ofta på eventuella framtida målarkvällar, utan jag ser det här mer som en chans att träffa er och bli introducerad till föreningen och dess spelmöjligheter! Men får jag målat lite är det ju en schysst bonus, och snacka warhammer är alltid trevligt (also Echunia kan säkert ge mig bra TK-målartips, jag brottas lite med mina Sepulchral Stalkers just nu). Så när vill folk sammanstråla? cirka 18?
Användarens profilbild
rafcie
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 17
Blev medlem: tor 03 apr 2014, 21:02
Namn: Rafal Ciechonski

Re: Fortfarande intresserad

Inlägg av rafcie »

Echunia, tack för inbjudan. På tisdag kan jag komma kl 18.15 för cirka en timme att träffa och snacka om warhammer. Vi ses då!
Tyvärr, jag är upptagen på varje tisdag eftermiddag, så då kommer jag inte komma ofta på målningskväll...
Echunia
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant
Inlägg: 851
Blev medlem: fre 19 mar 2010, 16:50
Namn: Casimir Ehrenborg

Re: Fortfarande intresserad

Inlägg av Echunia »

Ja, ne jag tror inte att jag kommer arrangera det igen på permanent basis, i brist på tid och intresse från klubben. Men nu som en engångsgrej kan det ju vara trevligt.

Ja klockan 18 ser jag till att vara där, ses då!
Användarens profilbild
Ymir
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 42
Blev medlem: mån 31 mar 2014, 02:57
Namn: Ola Jentzsch

Re: Fortfarande intresserad

Inlägg av Ymir »

jag har fått oväntat förhinder, förlåt :/ Hoppas det inte ställer till det för mycket för er andra, och jag räknar med att träffa er en annan dag!
Skriv svar