Hjälpa till på KodachiCon

Allting som har med gammalt hederligt pappersrollspel att göra.
Zorg
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant
Inlägg: 803
Blev medlem: lör 06 aug 2011, 23:00
Namn: Joakim Sköldén

Hjälpa till på KodachiCon

Inlägg av Zorg »

Vi fick en förfrågan av Mangakai om vi hade några spelledare som skulle kunna tänka sig att ställa upp och hjälpa till med att hålla i lite rollspel på Kodachicon. Det är ett anime/manga konvent på Polhemskolan 24 till 26 Maj.

Man skulle då jobba i "rollspels bar" dvs man har ett par äventyr som man förbereder innan, och sen när tillräckligt många vill spela så kör man. Dom efterfrågar korta äventyr på ca 1-2 timmar, gärna utan allt för strikta regler och förskapade eller snabbgjorda karaktärer.

Jag antar att konventet mest besöks av unga i den åldersgrupp vi gärna vill se fler medlemmar ifrån.

Detta är ju mitt i flytten och precis innan tentavecka, så personligen ska jag råplugga denna helgen. Men det är ju bra PR och det skulle vara kul om DMF kunde få lite samarbete med Mangakai. Ingen som har tid/lust att hjälpa till? Man bjuds självklart på inträde och mat!
Användarens profilbild
linusmartensson
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 13 maj 2014, 21:50
Namn: Linus Mårtensson

Re: Hjälpa till på KodachiCon

Inlägg av linusmartensson »

Tjenare!

Jag heter Linus och är huvudansvarig för KodachiCon! Tänkte att jag dyker upp här och säger hej!

En liten rättelse, vi måste ha missat varandra i datumen, KodachiCon är 6:e till 8:e Juni! Efter vår diskussion tidigare tror jag det ska vara efter att er flytt är färdig, vilket kanske förenklar lite! :)

Åldersgrupperna som besöker konventet är spridda, men sträcker sig från 10-25, och många besökare kommer troligen vara från Lund med omnejd. Vi siktar idag på ca 600 deltagare över de tre dagarna.

Vi har en massa mer info på både http://www.kodachi.se/ och vårt facebook-event: https://www.facebook.com/events/1478075089083437

Jag hade tyckt det var super om ni ville vara med och ser fram emot att höra av er!

Med Vänliga Hälsningar,
Linus Mårtensson
nDervish
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 367
Blev medlem: tis 04 dec 2012, 11:50
Namn: Dave Sherohman
Ort: Lund

Re: Hjälpa till på KodachiCon

Inlägg av nDervish »

I'd be up for it. In order to keep things light and easy for people to join and leave at any time (as well as it just being what I like to run in general :D) I'm thinking some kind of old-school dungeon crawling and/or general Roll for Shoes craziness.

It would definitely be good to also have some more RP-heavy stuff present, but I'd have a hard time running anything more story-based in a 1-2 hour block (...or even a 4-6 hour block).
I post in English, but can read Swedish. When replying to me, either language works.
Skriv svar