Intresserad av föreningen

Här kan du posta om du är Icke-Betalande medlem och om du har några frågor eller bara vill hälsa.
Användarens profilbild
Vebrin
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 26 jun 2014, 15:29
Namn: Björn Nilsson

Intresserad av föreningen

Inlägg av Vebrin »

Hej!

Flyttade till Lund för ett tag sedan och har sedan dess varit nyfiken på diverse spelföreningar, har läst en del om er men har några frågor dock till er! Då jag är en kille som börjar närma mig de gyllene åren (30 :-p) är jag nyfiken om ni har några aktiva medlemmar i det övre åldersspannet eller man blir dubbad till the village elder omgående? =) Har alltid gillat brädspel även fast man inte lärt sig så himla många. Gammal hederlig MTG lirare och är även med i en privat liten grupp som spelar WFRP. Har fått blodad tand och skulle gärna vilja prova på nya saker.
Användarens profilbild
Xian
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 1825
Blev medlem: fre 23 maj 2008, 21:03
Namn: Christian Henriksson
Ort: Lund!

Re: Intresserad av föreningen

Inlägg av Xian »

Åldersmässigt är det inga problem, vi har medlemmar från 20 till 40 år, så du hamnar ganska så mitt i spannet.

Om du är sugen på att dyka ner bara för att se hur det ser ut hos oss (det är rätt stökigt eftersom vi nyss flyttat...) så har vi fasta tider på torsdagkvällarna då vi spelar brädspel (med undantag för i dag då det är VM) - det är ett ganska säkert kort att sikta på att komma ner då.

I övrigt om det är rollspel du är intresserad av kan det vara bra att hålla koll här på forumet om några nya grupper håller på att skapas eller om någon tänker starta en ny kampanj.

För figurspelarna ser det mest ut som att de försöker boka färdiga matcher här på forumet så att de har någon att spela med när de kommer ner.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
Skriv svar