Twilight Imperium?

Sällskapsspel, strategispel och andra brädspel.
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Twilight Imperium?

Inlägg av bladerunner_35 »

Jag har blivit intresserad av brädspel och funderar på att köpa Twilight Imperium. Innan jag lägger en tusing på spelet plus någon expansion undrar jag om det finns några brädspelare som kan tänka sig att låta mig vara med på ett parti?

Antingen 11, 12, 18 eller 19 januari (kommande lördagar eller söndagar).

Jag har så klart inte spelat spelet men kommer i så fall läsa på reglerna så mycket som möjligt.

Jag är också intresserad av att testa Game of Thrones, Cosmic Encounters och Descent 2.
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Användarens profilbild
Gustav
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 2139
Blev medlem: fre 11 apr 2008, 14:56
Namn: Gustav Weberup
Ort: West side

Re: Twilight Imperium?

Inlägg av Gustav »

Jag har spelat TI3 ett tiotal gånger och känner mig ganska mätt på det, men jag vet att t.ex. Anders Holm älskar det. I regel är det nog inte folk som älskar brädspel i allmänhet som gillar TI3 i synnerhet.

Roger har införskaffat Descent2 med expansioner och har varit god nog att låta mig, Mattias, Jeroen och Fabian spela en kampanj (eller snarare två). Vi spelar på söndagar och har så vitt jag vet en plats ledig, vi har bara spelat det kortare introduktionsquestet till standardkampanjen The Shadowrune (30-40h) och har valt att köra med full besättning på fyra hjältar. Det går bra att bara vara med någon enstaka gång.
"Dom serverar mutanter!!!" - Abel fån Schnitzel, lagvrängare extraordinaire
Användarens profilbild
Arcturus
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Inlägg: 733
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 15:12
Namn: Filip Danielsson
Ort: Skobojden

Re: Twilight Imperium?

Inlägg av Arcturus »

Ett förslag är att du kontaktar Claes Olsson (Campeador här på forumet). Han har spelat det innan och har några vänner som också gillar det. Du kan alltid höra med honom om de är intresserade.
To fight and conquer in all your battles is not supreme excellence
Supreme excellence consists in breaking the enemy's resistance without having to fight
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: Twilight Imperium?

Inlägg av bladerunner_35 »

Tack för tipsen!
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Ironjens
Tribunus laticlavius - Ung general
Tribunus laticlavius - Ung general
Inlägg: 1499
Blev medlem: mån 28 apr 2008, 23:45
Namn: Jens Mattsson
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Twilight Imperium?

Inlägg av Ironjens »

Twilight Imperium är en diplomatisk simulator, på gott och ont. Man vinner genom att fisa runt och göra ingenting med sitt imperium tills grannarna börjat kriga, då ger man sig på resterna. Jag upplever det som ett skittråkigt sätt att tillbringa 8h men Anders älskar det av samma anledning. Man kan vinna genom att kriga, om man är Jeppa. Alla andra som har försökt har misslyckats, typ.

Eclipse liknar TI men är mycket roligare, tar inte lika lång tid men har ett stort problem med spelbalansen: torpeder. En enda teknologi är spelförstörande, ta bort den så är det smooth sailing.
Orks - putting the laughter into manslaughter

När Jeppa är borta dansar Jens på bordet - Bästa DMFare på Gothcon 2010!
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: Twilight Imperium?

Inlägg av bladerunner_35 »

Tack Jens!

Vi har valt att satsa på FFGs LCGn istället (och en polare kommer köps Game of Thrones Boardgame). Men jag tror ändå jag måste köpa TW för eller senare.
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Användarens profilbild
Elvismackan
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 9
Blev medlem: sön 01 dec 2013, 19:50
Namn: Jonas Andersson

Re: Twilight Imperium?

Inlägg av Elvismackan »

Jag är gärna med och spelar Twilight Imperium 3rd edition.
Har du/ni kommit fram till något datum?

/elvismackan
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: Twilight Imperium?

Inlägg av bladerunner_35 »

Nope.

Jag köpte LotR LCG och Netrunner LCG istället så har lagt planerna för TW på hyllan. Jag är fortfarande gärna med och testar på en omgång men kommer inte dra i något själv.
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Användarens profilbild
jimmypalm
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 55
Blev medlem: fre 22 maj 2009, 03:45
Namn: Jimmy Palm
Ort: Bjärred/Löddesnäs
Kontakt:

Re: Twilight Imperium?

Inlägg av jimmypalm »

Hej

Jag är intresserad av att spela detta ^_^
Jag äger spelet och dess två expansioner och har spelat det en hel del.
39 år | 3 barns-far | Gillar strategispel men även de flesta andra brädspel | Blood Bowl Fanatic

http://www.jimmypalm.se
Skriv svar