Sportlovet 2016

Här postas information från Styrelsen, Trusten eller Webcrew som alla bör veta.
Zorg
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant
Inlägg: 803
Blev medlem: lör 06 aug 2011, 23:00
Namn: Joakim Sköldén

Sportlovet 2016

Inlägg av Zorg »

Hej allihopa!

Ett misslyckande under 2015 var avsaknanden av spelhelger mer aktivt annonserade och öppna för allmänheten. Men det ska vi inte upprepa 2016!

Vecka 8, 22-26 Februari så är det sportlov i Lund. Jag tycker absolut vi måste anordna en spelhelg då! Jag föreslår 1 eller 2 heldagar 27e och/eller 28e med lite bräd-, figur-, kort-, och rollspel! Jag tycker det mesta bör vara drop in med nån enstaka tävling, och att det ska vara tydligt att det är prova på för att locka yngre och nya medlemmar. Om vi anmäler vår aktivitet till kommunen den 17e, dvs dagen för årsmötet, så kommer vi med i deras utskick inför sportlovet! Så vi slänger upp den här tråden nu för att få fram lite aktiviteter för en sista genomgång på årsmötet innan vi skickar in det.

Ett problem med vår fina lokal är ju att det är svårt att hitta dit! Jag har mailat kommunen och frågat om man kan tillfälligt låna en sån där skylt man kan ställa upp och kedja fast för att ha utanför under helgen så folk åtminstone har en liten chans att hitta. Får vi inte där så går jakten vidare till sverok och studiefrämjandet. Det finns ingen medlem som har tillgång till skylt?

Sen behöver vi aktiviteter! Jag kommer med största sannolikhet kunna befinna mig i Lund under helgen, och jag kan ställa upp med prova på/allmänt lir Magic, Trygg-Torkel cup samt ett kortare rollspelsscenario för nybörjare. Fler aktiviteter, vilka kan vad? En brädspelsbar vore ju gött, att spela med folk som kommer och är nyfikna.

Till sist så kommer vi nog ändå behöva affischera lite själva också. Nån som känner sig manad att göra en affisch? =3 Annars har vi gamla vi kan försöka uppdatera lite.

Förhoppningsvis lyckas vi locka åtminstone nån stackars människa! Som sagt tycker jag det är viktigt att vi visar ordentligt och är beredda på att lära yngre folk och totala nybörjare.

Kom igen nu folk! :D
Användarens profilbild
trippygreenskull
Optio - Officer
Optio - Officer
Inlägg: 283
Blev medlem: ons 20 feb 2013, 08:47
Namn: Nils-Martin Lundsgård
Ort: Lund

Re: Sportlovet 2016

Inlägg av trippygreenskull »

Jag kan tänka mig att hålla i t.ex. Warmachine/Hordes demo någon dag. :)
Användarens profilbild
Yote
Senatus - Styrelsemedlem
Senatus - Styrelsemedlem
Inlägg: 555
Blev medlem: mån 05 mar 2007, 12:28
Namn: Anders Persson
Ort: Lund

Re: Sportlovet 2016

Inlägg av Yote »

Jag är inte bra på att göra affischer, men kan tänka mig att ta på mig jobbet att affischera på olika skolor mm ifall en görs.
"The universe we observe has precisely the properties we should expect if there is, at bottom, no design, no purpose, no evil, no good; nothing but blind, pitiless indifference"
- Richard Dawkins
Användarens profilbild
Ludwig
Centurion - Befälhavare
Centurion - Befälhavare
Inlägg: 417
Blev medlem: tor 29 apr 2010, 13:25
Namn: Ludwig Seitz

Re: Sportlovet 2016

Inlägg av Ludwig »

Ett problem (i att hitta lokalen) är att någon eller några i området envisas med att riva ner eller förstöra vara skyltar. Det vore bra om vi kunde göra ett nytt försök att åtminstone ha något mer permanent på ingången.
Zegol
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 686
Blev medlem: tis 27 mar 2012, 12:44
Namn: Mats Wikström

Re: Sportlovet 2016

Inlägg av Zegol »

Jag kan förhoppningsvis vara där och hålla i en del brädspelande. Som det ser ut har jag mer tid den 28:e än den 27:e, men jag kan tyvärr inte garantera att jag kan komma förrän då det närmar sej.
Zorg
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant
Inlägg: 803
Blev medlem: lör 06 aug 2011, 23:00
Namn: Joakim Sköldén

Re: Sportlovet 2016

Inlägg av Zorg »

Svalt intresse gör att vi lägger ner detta försök. Två ja och ett kanske är inte tillräckligt för att hålla i en spelhelg.
Skriv svar