Här postar man övrigt - tex om man vill anordna någon aktivitet på eller utanför lokalen och söker deltagare.
Även annat som inte passar i de andra forumen hamnar här!
Det som stör mej med Ordlig är att bara grundformer av ord är tillåtna. Jag vill skriva exempelvis BILEN, men det får jag inte. En sak jag uppskattar med Ordlig är att det är 6 bokstäver på helgen så det blir lite variation.
ordlig.se nr 33, 3/6
Jag får erkänna att jag hade en gnutta tur med mitt tredje försök idag...
Som jag skrev så hade jag en del tur, men jag hade 9 bokstäver jag kunde utesluta och en bokstav som jag visste exakt var den skulle vara så det var mest en fråga om att hitta något ord som passade in.
I mitt fall så tog jag exempelordet STARK och använde som första försök. Sedan tog jag helt enkelt ett ord jag kunde komma på som innehöll just de två bokstäverna (T och K) på rätt plats och inte de andra tre (S, A och R). Det enda som kan gå framför ett T är en vokal om det inte kan vara S, och den vokalen kan då inte vara A. Lite lös slutledning gjorde dessutom att jag tänkte att ett C framför K inte är så jätteovanligt. OTÄCK, alltså. En blandning av flax - att jag använde just det exempelordet - och lite koll på vad som är rimligt.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.