Nykommen GM Startar Nytt

Allting som har med gammalt hederligt pappersrollspel att göra.
Användarens profilbild
MisterBister
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 07 sep 2021, 13:59
Namn: Olof Roschat

Nykommen GM Startar Nytt

Inlägg av MisterBister »

Hej gott folk! Jag gick nyligen med i DMF, och har tänkt att försöka samla ihop till en rollspelsgrupp i Lund :D . Brukar vara GM rätt ofta online, så det skulle vara kul att göra lite saker på plats och få användning av tärningarna man har liggandes. Angående spelet är jag helt ärligt inte helt säker. Känner inte allt för mycket för D&D 5e, har tröttnat lite på det, men har några diverse andra ståendes i hyllan som skulle vara kul! Bl.a. Neogames Viking, Warhammer Fantasy Roleplay 4e, ett par av WH40k systemen, Riotminds Drakar och Demoner, och Modiphius Fallout 2d20. Har även funderat på Call of Cthulhu, och är självklart öppen för andra förslag! Hör av dig om intresset finns! 8)
Användarens profilbild
maagsathgart
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 37
Blev medlem: tor 09 maj 2019, 06:35
Namn: Magnus Larsson

Re: Nykommen GM Startar Nytt

Inlägg av maagsathgart »

Hej,

Blev just medlem och ser att du inga svar fått. Har du kommit igång med något än? Är själv en rollspelslurker då jag spelar så mycket annat. Köpt på mig exempelvis Vampire 5ed, Drakar & Demoner, Buffy (mest för skoj skull) och NeoTech (av nostalgiska själ, men aldrig spelat). Äger en kopia av NeoViking (ja, mintgrön) sedan tonåren ;)

/Magnus
Användarens profilbild
Mårten C
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 78
Blev medlem: fre 29 okt 2010, 21:55
Namn: Mårten Cederholm
Ort: Lund

Re: Nykommen GM Startar Nytt

Inlägg av Mårten C »

Jag är så sugen på att testa Dune: adventures in the Imperium.

Har spelat rollspel en gång men hoppas inte det är ett problem :)
Skriv svar