Personligen tycker jag att det har ägt rum en ganska stor förändring i föreningens kultur e sista åren; nuförtiden både ger och får folk beröm för positiva saker än på ett sätt som inte gjordes förr. Bland annat fälls en hel del uppmuntrande och positiva kommentarer på forumet.
Godeye skrev: Ingen har kommit med något annat förslag på hur man ska uppmuntra de som sliter för föreningens bästa.
1. Varje månad röstar styrelsen på "Månadens moron". Denne ska ha gjort något för föreningen och belönas med någon form av en "bennie" (inköp och spel, inbjudan till en senare fest, får välja kaffesort).
2. Varje kvartal kan alla medlemmar nominera en medlem de tycker förtjänar beröm. Sedan läggs en poll upp på forumet, där alla medlemmar kan rösta. Belöning som ovan. Eller en plakett ...
Jag säger inte att detta är vare sig bra eller bättre idéer än Godeyes stipendium, men visar att det finns alternativ. Alternativ som ger föreningens medlemmar inflytande över vem som ska få cred, inte en sluten herrorder.
Godeye skrev: Snarast är det skrämmande att människor inte tycker att man ska belöna de som gör kul för andra. Jag tycker att någon form av belöning bör finnas för våra engagerade medlemmar. Är människor inte värda det?
Personligen gör jag saker på/för DMF för att det är kul. Det nöje och den respekt jag får av andra räcker som belöning.