Denna lista är för närvarande den jag planerar att spela med framöver. Bara en spellsinger och 5 wardancers klara. Hitta draken på ebay.
Vad tycker ni?
Highborn Dragon Rider (554)
oaken armour,stone of crystal mere.
light armour, shield,spear.
Alter noble (143)
Amarathine brooch.
Great weapon,light armour,shield.
Spellsinger (140)
lvl1
2 dispel scrolls.
10 Glade guards (120)
10 Glade guards (120)
8 Dryads (96)
8 Dryads (96)
8 Dryads (96)
5 Glade riders (129)
Musician
6 Wild riders (174)
Musician,standard.
7 Wardancers (147)
musician,champion.
Treeman (285)
6 Waywatchers (144)
2244
2250 poäng wood elf
- Elrik
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Erik Lindholm
Re: 2250 poäng wood elf
Jag har iofs inte mycket koll på vad föremålen gör men i övrigt antar jag att det är en ganska standard drak-WE-lista... Mycket dryader är nog inte dåligt.. Säg gärna till om du vill lira någon dag.
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
.
- rufsi
- Namn: Johan Bengtsson
Spelade mot woodelves med drake igår och det är verkligen stenhårt (nu var det visserligen Holm jag mötte och som vanligt när vi spelar så slår han 0,5 över snitt och jag 0,5 under, men men). Jag tror att armén står sig utmärkt i en mer kompetativ/kompfri miljö, däremot tror jag att drake+träd+4enheter WD/dryader är lite mer än vad som behövs för att hävda sig nere på lokalen.
Så lite beroende på vad du undrar om så ger jag lite olika svar. Vad det gäller arméns hårdhet/sammansättning har jag inte mycket att tillägga eller föreslå. Den känns som en ganska standard, hård WE-lista som med största sannolikhet klarar sig väldigt bra mot de flesta match-ups.
när det gäller om jag skulle tycka den var rolig att möta så är jag mer tveksam, jag spelar gärna amot hårda arméer, men spelklimatet på dmf äröverlag sådant att man medvetet gör lite mjukare armeer då man vill ge utrymme för folk att kunna ta med sig lite ovanliga/sämre choices i sin armé och ändå kunna få ett kul och spännande slag. Och jag är ganska säker på att du inte kommer att få möta några master engineers eller troll med den här listan.
ävven om jag ger ett stort pluis för de übercoola Waywatchersen
Så lite beroende på vad du undrar om så ger jag lite olika svar. Vad det gäller arméns hårdhet/sammansättning har jag inte mycket att tillägga eller föreslå. Den känns som en ganska standard, hård WE-lista som med största sannolikhet klarar sig väldigt bra mot de flesta match-ups.
när det gäller om jag skulle tycka den var rolig att möta så är jag mer tveksam, jag spelar gärna amot hårda arméer, men spelklimatet på dmf äröverlag sådant att man medvetet gör lite mjukare armeer då man vill ge utrymme för folk att kunna ta med sig lite ovanliga/sämre choices i sin armé och ändå kunna få ett kul och spännande slag. Och jag är ganska säker på att du inte kommer att få möta några master engineers eller troll med den här listan.
ävven om jag ger ett stort pluis för de übercoola Waywatchersen
guildmaster skrev:Känns som jag missade pilotavsnittet i denna TV-serie. Men jag gillar retard-gubbarna.
- Elrik
- Namn: Erik Lindholm
Vafalls? Spelade ni igår efter att jag hade stuckit?
Maestro of the lol-orgel.
.
.
Kunde inte motstå waywatchers, dom är bara för wood-efliga för att motstå. Och riktigt snygga modeller också.
Jo, listan är hård. Mot snällare motstånd skulle man kunna ändra en del.
Jo, listan är hård. Mot snällare motstånd skulle man kunna ändra en del.
- Sadjev
- Namn: Axel Fagerstedt
instämmer med rufsi
Spamming my way towards "Studerande bugbear"! Eller vad nu nästa steg är...