måla lava och eld?
- Mordlust
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Bernard Christiansson
Re: måla lava och eld?
Pärus är ganska vass på det.
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
njae jag har gjort det men resultatet blev lite överskattat vad är det mer specifikt du undrar över - färgval, baser, målningsteknik? http://ylva.sverok.net/bildserier/gothc ... ting/2.htm - så ser dom iaf ut.
- Mordlust
Du är så blygsam Pär.
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
njae, det hade kunnat bli bättre menar jag. hade jag gjort om dom hade jag haft mycket mer orange och bara en liten del klargul och börjat med en mörkare och bredare mörkröd.. typ
- Mordlust
Jag tror att en ink hade kunnat göra underverk.
Snygg slannesh arme. Det jag vill veta är väl mest vilka färger man ska använda för tt få den bästa kombinationen. Jag fick ett annat svar på denna fråga:
"Måla eld
Många målar eldens källa i röda färger (alltså röd i innersta "botten" och gult på toppen), men det är egentligen fel. Vill man ha en realistisk look måste man göra tvärtom. Såhär gör iallafall jag (notera att jag börjar vid eldens topp, och inte vid botten):
Red gore -> Red gore + lite blood red -> Red gore + Mer blood red -> Blood red -> Blood red + Lite golden yellow -> Blood red + Mer Golden yellow -> Golden yellow -> Golden yellow + lite skull white -> Golden yellow + Mer Skull white."
Vad tycker ni?
"Måla eld
Många målar eldens källa i röda färger (alltså röd i innersta "botten" och gult på toppen), men det är egentligen fel. Vill man ha en realistisk look måste man göra tvärtom. Såhär gör iallafall jag (notera att jag börjar vid eldens topp, och inte vid botten):
Red gore -> Red gore + lite blood red -> Red gore + Mer blood red -> Blood red -> Blood red + Lite golden yellow -> Blood red + Mer Golden yellow -> Golden yellow -> Golden yellow + lite skull white -> Golden yellow + Mer Skull white."
Vad tycker ni?
- Sadjev
- Namn: Axel Fagerstedt
För ett par år sen var det en snubbe som vann Golden Deamon med en kaoslord på mekaniserat vildsvin, typ.
Oavsett så hade den rätt snygg lava och jag vet att han la upp en detaljerad guide till hur han gjorde på internettet.
Tror att du borde kunna hitta den via typ coolminiornot.com eller liknade.
Oavsett så hade den rätt snygg lava och jag vet att han la upp en detaljerad guide till hur han gjorde på internettet.
Tror att du borde kunna hitta den via typ coolminiornot.com eller liknade.
Spamming my way towards "Studerande bugbear"! Eller vad nu nästa steg är...
- Jocke Rapp
- Namn: Jocke Rapp
- Kontakt:
Du tänker på Magmatrax (mekaniserat vildsvin, eh?).
Hans tutorial om hur han gjorde den finns här: http://www.bolterandchainsword.com/inde ... pic=105449
Bläddrar man ner en bit så förklarar han ingående hur han gör lavan.
Hans tutorial om hur han gjorde den finns här: http://www.bolterandchainsword.com/inde ... pic=105449
Bläddrar man ner en bit så förklarar han ingående hur han gör lavan.
- Sadjev
- Namn: Axel Fagerstedt
det där är väl ett meknaiserat vildsvin, typ?
Spamming my way towards "Studerande bugbear"! Eller vad nu nästa steg är...
- Elrik
- Namn: Erik Lindholm
jag tycker att det mer liknar en juggernaught of khorne än ett vildsvin... men det är ganska snyggt..
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg