Pokerbord

Allting från poker till svälta räv.
Användarens profilbild
Ulvert
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Inlägg: 2161
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 14:08
Namn: Roger Johansson
Ort: Lund

Re: Pokerbord

Inlägg av Ulvert »

bladerunner_35 skrev:Jag tvivlar dessutom starkt på att det skulle kunna gå att köpa in en speldator för 6000 spänn
Inga problem, om man bygger den själv och beställer prylarna från nätet. ;-) Men nu avviker jag från diskussionen. Frågan om ett pokerbord är definitivt intressant, men kommer med stor sannolikhet att bli något som den nya styrelsen kommer att få ta ställning till.

Personligen tycker jag att ett inköp är definitivt intressant, men det finns en fördel med att tillverka egna bord: vi får dem precis som vi vill ha dem, anpassade för våra behov. Jag är inte oävet inställd till att tillverka egna bord, men jag skulle behöva hjälp från andra personer för att få det riktigt snyggt.
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."

-Alan Moore m.fl.


"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
Användarens profilbild
NiklasB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 156
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 06:15
Namn: Niklas Bolmdahl
Ort: Lund

Re: Pokerbord

Inlägg av NiklasB »

bladerunner_35 skrev:
Elrik skrev:Hade det inte varit roligare om pengarna satsades på att betala någon söt flicka för att komma och hälla ut pengarna på bordet vid heads up?
Jag skulle aldrig ställa upp på något så manschauvinistiskt och jag ser ingenting roligt med att föra vidare de avskyvärda och förtryckande könsstrukturerna i vårat samhälle!!! Nej tack!
word! :)
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: Pokerbord

Inlägg av bladerunner_35 »

NiklasB skrev:
bladerunner_35 skrev:
Elrik skrev:Hade det inte varit roligare om pengarna satsades på att betala någon söt flicka för att komma och hälla ut pengarna på bordet vid heads up?
Jag skulle aldrig ställa upp på något så manschauvinistiskt och jag ser ingenting roligt med att föra vidare de avskyvärda och förtryckande könsstrukturerna i vårat samhälle!!! Nej tack!
word! :)
:wink:
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: Pokerbord

Inlägg av bladerunner_35 »

Ulvert skrev:
bladerunner_35 skrev:Jag tvivlar dessutom starkt på att det skulle kunna gå att köpa in en speldator för 6000 spänn
Inga problem, om man bygger den själv och beställer prylarna från nätet. ;-) Men nu avviker jag från diskussionen. Frågan om ett pokerbord är definitivt intressant, men kommer med stor sannolikhet att bli något som den nya styrelsen kommer att få ta ställning till.

Personligen tycker jag att ett inköp är definitivt intressant, men det finns en fördel med att tillverka egna bord: vi får dem precis som vi vill ha dem, anpassade för våra behov. Jag är inte oävet inställd till att tillverka egna bord, men jag skulle behöva hjälp från andra personer för att få det riktigt snyggt.
Jag tvivlar fortfarande (vi kanske tänker på olika saker när vi tänker på en speldator) men jag ska komma ihåg att konsultera DMF när jag köper nytt.

Jag vill köpa bord snarare än att göra bord för att det är enklare och snabbare. Dessutom gissar jag att det kommer kosta en del för materialkostnad (även om det givetvis blir betydligt billigare). Men den största anledningen är ändå att jag tror att det som projekt sett, från start till mål, är betydligt lättare att ro iland ett inköp av pokerbord än byggande.

Den enda egentliga fördelen som jag ser det med att tillverka egna bord är att det blir billigare - men tillräckligt mycket för att de ska vara värt det? Jag kan inte komma på någonting som vi rimligen skulle vilja göra annorlunda med våra bord jämfört med bord som vi köper. Har du några exempel Roger?

Med allt det sagt så är jag definitivt på att bygga eget, vem vet, det kanske skulle bli roligt till och med. ;) Vi skulle kanske kunna snacka ihop oss Roger och börja titta på hur det skulle kunna gå till och se ut rent praktiskt? Jag kommer nog tyvärr inte till pokern idag pga en elak tenta som jag mot förmodan tvingas sitta med men skicka ett pm eller så kan vi ta det nästa onsdag igen.

ps. jag måste lämna in tentan i lund imorgon så jag tänkte kolla av ställningen då men om någon skulle ha lust att skicka den sammanlagda poängställningen (inklusive de föregående veckornas poäng) efter dagens spel till mig via pm eller liknande vore det tacksamt...Jag kommer i så fall kunna lägga upp Pokerrankingen online med en gång..



EDIT: För att inte verka helt velig kanske jag skulle tydliggjort att jag fortfarande helst köper in bord men om det inte är ett alternativ så bygger jag gärna ett.
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Användarens profilbild
Abdul Alhazred
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 476
Blev medlem: sön 04 mar 2007, 09:13
Namn: Anders Ilg
Ort: Bjärred

Re: Pokerbord

Inlägg av Abdul Alhazred »

Jag ska kolla lite på de bord du föreslagit men vi kommer förmodligen bara att ha ett styrelsemöte innan årsmötet så det blir nog nästa styrelse som får ta detta beslut (och jag är kanske inte med i den styrelsen). Ta dock gärna upp det på årsmötet å vet nästa styrelse att medlemmarna vill ha ett pokerbord.

På tal om söta flickor och pengar, skulle det vara mer rätt om jag häller ut pengarna. Tyvärr äger jag ingen sexig outfit...
Egna framgångar är uppmuntrande, men andras misslyckande är inte heller att förakta
Användarens profilbild
Godeye
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1896
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 17:27
Namn: Martin
Ort: Lund

Re: Pokerbord

Inlägg av Godeye »

En verksamhet som lockat 10-12 pers varje vecka (!) förra året måste stödjas. Om det sedan handlar om inköp av material till bord eller av bord får vi diskutera. Man kan dock som jämförelse säga att vi gjort stora investeringar i GW (terräng/arméböcker) tidigare. Varför då inte i Poker? Pokern måste dessutom vara den enskilt största verksamheten i föreningen.

Tips! Skriv ihop en motion som säger; "vi vill köpa in bordet x för y kronor". Skicka in den före årsmötet till styrelsen. Med enkel majoritet på årsmötet har ni då era pokerbord. Med en välformulerad motion har ni min röst.
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: Pokerbord

Inlägg av bladerunner_35 »

Tack för tipsen, en motion låter utmärkt. Jag hade tänkt göra en namninsamling nästa onsdag (den 23) och förhoppningsvis ha ett färdigt förslag klart till styrelsemötet den 27. Jag har inte lyckats ta reda på när årsmötet kommer äga rum, är det bestämt ännu?
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Användarens profilbild
Pedersen
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1072
Blev medlem: tis 13 mar 2007, 23:18
Namn: Magnus Pedersen
Ort: De sju haven.
Kontakt:

Re: Pokerbord

Inlägg av Pedersen »

bladerunner_35 skrev:Tack för tipsen, en motion låter utmärkt. Jag hade tänkt göra en namninsamling nästa onsdag (den 23) och förhoppningsvis ha ett färdigt förslag klart till styrelsemötet den 27. Jag har inte lyckats ta reda på när årsmötet kommer äga rum, är det bestämt ännu?
Skit i namninsamling. Det kommer bara betyda att fler människor har åsikter om vilka bord som skall beställas in. Bara ett gott råd i all välmening. :ninja:
Rock hard, ride free! - Judas Priest
Blixt och dunder och miljoner tyfoner - Kapten Haddock
Vissa lagar som syftar till att bekämpa kriminaliteten är ännu mera kriminella - Friedrich Engels
Användarens profilbild
Godeye
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1896
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 17:27
Namn: Martin
Ort: Lund

Re: Pokerbord

Inlägg av Godeye »

3:e februari. En motion måste var inkommen en vecka före.
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: Pokerbord

Inlägg av bladerunner_35 »

Pedersen skrev:
bladerunner_35 skrev:Tack för tipsen, en motion låter utmärkt. Jag hade tänkt göra en namninsamling nästa onsdag (den 23) och förhoppningsvis ha ett färdigt förslag klart till styrelsemötet den 27. Jag har inte lyckats ta reda på när årsmötet kommer äga rum, är det bestämt ännu?
Skit i namninsamling. Det kommer bara betyda att fler människor har åsikter om vilka bord som skall beställas in. Bara ett gott råd i all välmening. :ninja:
Hur ska jag annars kunna visa att en (tillräckligt) stor del av pokerspelarna står bakom mitt förslag? Jag kan ju inte gärna lägga ett förslag om att föreningen skall köpa in ett pokerbord till mig. Finns det smidigare lösningar är jag dock i idel öra.
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Användarens profilbild
Mordachai
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 484
Blev medlem: lör 28 apr 2007, 20:52
Namn: T Jesper Edmark
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Re: Pokerbord

Inlägg av Mordachai »

Abdul Alhazred skrev:På tal om söta flickor och pengar, skulle det vara mer rätt om jag häller ut pengarna. Tyvärr äger jag ingen sexig outfit...
Det handlar inte om en sexig outfit, det handlar om cleavage... och eftersom du inte har en där fram... ... ... :shock:

PS. Skrev jag verkligen det där..? :drug:
'Why do you waste my time?'
is the answer
to the question on your mind!
Användarens profilbild
Godeye
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1896
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 17:27
Namn: Martin
Ort: Lund

Re: Pokerbord

Inlägg av Godeye »

Abdul Alhazred skrev:
På tal om söta flickor och pengar, skulle det vara mer rätt om jag häller ut pengarna. Tyvärr äger jag ingen sexig outfit...
Jag vägrar stödja din kvinno-chauvinistiska...
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

For shame...

Inlägg av bladerunner_35 »

Bild
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Användarens profilbild
Abdul Alhazred
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 476
Blev medlem: sön 04 mar 2007, 09:13
Namn: Anders Ilg
Ort: Bjärred

Re: Pokerbord

Inlägg av Abdul Alhazred »

eftersom jag ogillar alla oavsätt kön måste jag vara bra ur genusperspektiv.
Samma sak gäller faktiskt för härkomst, religion, politiskåsikt och intressen.
Egna framgångar är uppmuntrande, men andras misslyckande är inte heller att förakta
Användarens profilbild
Pedersen
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1072
Blev medlem: tis 13 mar 2007, 23:18
Namn: Magnus Pedersen
Ort: De sju haven.
Kontakt:

Re: Pokerbord

Inlägg av Pedersen »

Abdul Alhazred skrev:eftersom jag ogillar alla oavsätt kön måste jag vara bra ur genusperspektiv.
Samma sak gäller faktiskt för härkomst, religion, politiskåsikt och intressen.
Du glömde sexuell läggning.
Rock hard, ride free! - Judas Priest
Blixt och dunder och miljoner tyfoner - Kapten Haddock
Vissa lagar som syftar till att bekämpa kriminaliteten är ännu mera kriminella - Friedrich Engels
Användarens profilbild
Ulvert
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Inlägg: 2161
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 14:08
Namn: Roger Johansson
Ort: Lund

Re: Pokerbord

Inlägg av Ulvert »

Vi pratade lite om pokerbord på onsdagens poker, och kom fram till att vi nog ska bygga ett eget, stabilt 12-mannabord.
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."

-Alan Moore m.fl.


"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
Användarens profilbild
Abdul Alhazred
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 476
Blev medlem: sön 04 mar 2007, 09:13
Namn: Anders Ilg
Ort: Bjärred

Re: Pokerbord

Inlägg av Abdul Alhazred »

Pedersen skrev: Du glömde sexuell läggning.
I ditt fall räknas det in som politik och intresse
Egna framgångar är uppmuntrande, men andras misslyckande är inte heller att förakta
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: Pokerbord

Inlägg av bladerunner_35 »

Ulvert skrev:Vi pratade lite om pokerbord på onsdagens poker, och kom fram till att vi nog ska bygga ett eget, stabilt 12-mannabord.
Alright, inte mitt förstaval men så länge vi får ett snyggt bord så klagar jag inte. Vilka är det som är engagerade/ansvariga? När är det tänkt att påbörjas?
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Skriv svar