Det håller jag med om Erik!
Jag behåller trots allt gärna mina egna spel, men är delvis av åsikten att om DMF skulle köpa in EE och AE så kunde man lika gärna köpa mina, som redan nu finns nere på lokalen det mesta av tiden och dessutom är uppsorterade och ordnade.
Sen kan man kanske resonera så också att om en medlem köper in ett spel som det visar sig att många i föreningen gillar så går det ju lika bra att köpa det spelet av den medlemmen som att köpa ett helt nytt. Trots allt så blir ens "egna" spel lätt lite dammiga och oanvända när föreningen har precis samma spel. Jag vill minnas att det var situationen med ditt Brittannia.
fler brädspel?
- Elrik
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Erik Lindholm
Re: fler brädspel?
tja...
jag hade dock planer på att köpa AE eftersom du pratat om det tidigare (och det har ett hyfsat pris). så valet du får göra är om du vill sälja ditt eller om jag ska köpa ett till. (ska försöka skaka fram lite pengar och köpa lite spel innan jag slutar som trusten)
jag hade dock planer på att köpa AE eftersom du pratat om det tidigare (och det har ett hyfsat pris). så valet du får göra är om du vill sälja ditt eller om jag ska köpa ett till. (ska försöka skaka fram lite pengar och köpa lite spel innan jag slutar som trusten)
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
-
- Senatus - Styrelsemedlem
- Namn: Lennart Markovich
- Kontakt:
Håller delvis med. men inte alls i detta fall. det beror ju på vem som gör det. utgångspunkten har jag alltid hört är att vi dmfare tävlar i att vara värdelösa. varför kan inte en driftig person, som till exempel johan larsson få ha det förtroendet att han handlar in sådana spel till dmf. tycker jag visar på 1 initiativförmåga, 2 vilja att hjälpa andra att lära sig spelet, 3 och orken att ta sig till affären och göra inköpet. fler än person kan mycket väl göra inköp, och få pengarna i efterhand. att det sitter en styrelse/trusten och bromsar behövs när man ser att inköpen går haywire, inte när vi spenderar för lite.Dessutom tycker jag det är lite trist när folk kommer till mig och säger: "nu har jag köpt det här spelet. vi har spelat det och gillade det. nu vill jag att dmf köper det av mig."
Elrik
Det SPONSRAR folk till engagemang och att engagera sig mera, det vi i allmänhet anser vara omöjligt som en inneboende förmåga i vilken dmfares existens som helst, nästan. det är DEN sidan vi i alla år önskat fler dmfare att ha. det tycker jag är att slå på dem som vill göra bra saker.
varför inte en klapp på axeln och säga: bra gjort johan, och folk verkar vilja ha det till dmf så du kan lätt få pengarna för det ?
men då är min förståelse att man då ska 1 matcha ( iaf nästan ) din insats för dmf, eller 2 vara din kompis och ha ditt öra. jag har tydligen varkendera av punkterna. jag föreslår att BARA dem som gör saker postar här då. så slipper man onödiga minuter över postning och att bry sig. jag säger detta utan att vara spydig. det är ren konsekvens i de svar jag sett du skrivit. min postning är slöseri med tid. då vet jag det iaf.
/Lennie
"War doesn't determine who is right. Only who is left."
- Ichabod
- Primiscrinius - Huvudadministrator
- Namn: Ichabod Svensson
- Kontakt:
Moderator: Försök hålla denna tråd on-topic är ni snälla, och låt inte debatten spåra ur.Arkhan skrev:Håller delvis med. men inte alls i detta fall. det beror ju på vem som gör det. utgångspunkten har jag alltid hört är att vi dmfare tävlar i att vara värdelösa. varför kan inte en driftig person, som till exempel johan larsson få ha det förtroendet att han handlar in sådana spel till dmf. tycker jag visar på 1 initiativförmåga, 2 vilja att hjälpa andra att lära sig spelet, 3 och orken att ta sig till affären och göra inköpet. fler än person kan mycket väl göra inköp, och få pengarna i efterhand. att det sitter en styrelse/trusten och bromsar behövs när man ser att inköpen går haywire, inte när vi spenderar för lite.Dessutom tycker jag det är lite trist när folk kommer till mig och säger: "nu har jag köpt det här spelet. vi har spelat det och gillade det. nu vill jag att dmf köper det av mig."
Elrik
Det SPONSRAR folk till engagemang och att engagera sig mera, det vi i allmänhet anser vara omöjligt som en inneboende förmåga i vilken dmfares existens som helst, nästan. det är DEN sidan vi i alla år önskat fler dmfare att ha. det tycker jag är att slå på dem som vill göra bra saker.
varför inte en klapp på axeln och säga: bra gjort johan, och folk verkar vilja ha det till dmf så du kan lätt få pengarna för det ?
men då är min förståelse att man då ska 1 matcha ( iaf nästan ) din insats för dmf, eller 2 vara din kompis och ha ditt öra. jag har tydligen varkendera av punkterna. jag föreslår att BARA dem som gör saker postar här då. så slipper man onödiga minuter över postning och att bry sig. jag säger detta utan att vara spydig. det är ren konsekvens i de svar jag sett du skrivit. min postning är slöseri med tid. då vet jag det iaf.
/Lennie
Hjälp till med utvecklingen av hemsidan på tips för dmfonline.se!
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one." - George Bernard Shaw
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one." - George Bernard Shaw
-
- Namn: Lennart Markovich
- Kontakt:
det enda jag ville veta, var om det var värt iaf för min del att posta i denna tråd. det vet jag nu.
och det ÄR faktist on topic i detta fall. har ju med hela trådens existens eller inte att göra.
/Lennie
och det ÄR faktist on topic i detta fall. har ju med hela trådens existens eller inte att göra.
/Lennie
"War doesn't determine who is right. Only who is left."
- Yote
- Namn: Anders Persson
Att spela Starcraft är av stort intresse, testar gärna det, som t ex på spelhelgen
"The universe we observe has precisely the properties we should expect if there is, at bottom, no design, no purpose, no evil, no good; nothing but blind, pitiless indifference"
- Richard Dawkins
- Richard Dawkins
- Mordachai
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: T Jesper Edmark
- Kontakt:
Eftersom föreningen ännu inte köpt in spelet så kan det bli svårt, Yote. Imorgon kommer dock ett exemplar finnas inlånat från Wermlands Spelgille och jag kommer hålla regelgenomgång för de som är intresserade.
'Why do you waste my time?'
is the answer
to the question on your mind!
is the answer
to the question on your mind!