Dessutom tycker jag det är lite trist när folk kommer till mig och säger: "nu har jag köpt det här spelet. vi har spelat det och gillade det. nu vill jag att dmf köper det av mig."
Elrik
Håller delvis med. men inte alls i detta fall. det beror ju på vem som gör det. utgångspunkten har jag alltid hört är att vi dmfare tävlar i att vara värdelösa. varför kan inte en driftig person, som till exempel johan larsson få ha det förtroendet att han handlar in sådana spel till dmf. tycker jag visar på 1 initiativförmåga, 2 vilja att hjälpa andra att lära sig spelet, 3 och orken att ta sig till affären och göra inköpet. fler än person kan mycket väl göra inköp, och få pengarna i efterhand. att det sitter en styrelse/trusten och bromsar behövs när man ser att inköpen går haywire, inte när vi spenderar för lite.
Det SPONSRAR folk till engagemang och att engagera sig mera, det vi i allmänhet anser vara omöjligt som en inneboende förmåga i vilken dmfares existens som helst, nästan. det är DEN sidan vi i alla år önskat fler dmfare att ha. det tycker jag är att slå på dem som vill göra bra saker.
varför inte en klapp på axeln och säga: bra gjort johan, och folk verkar vilja ha det till dmf så du kan lätt få pengarna för det ?
men då är min förståelse att man då ska 1 matcha ( iaf nästan ) din insats för dmf, eller 2 vara din kompis och ha ditt öra. jag har tydligen varkendera av punkterna. jag föreslår att BARA dem som gör saker postar här då. så slipper man onödiga minuter över postning och att bry sig. jag säger detta utan att vara spydig. det är ren konsekvens i de svar jag sett du skrivit. min postning är slöseri med tid. då vet jag det iaf.
/Lennie
"War doesn't determine who is right. Only who is left."