Tale of four gamers
- Herr B
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Pär Birgander
Re: Tale of four gamers
Ajdå, jag glömde lägga upp mina bilder igår. Här kommer dom, jag lovar att jag inte har gått upp tidigt idag för att bli klar.
Jag tog med dom gamla skinkarna i bilden för att visa att det inte var samma 10 igen.
http://i932.photobucket.com/albums/ad16 ... /mars3.jpg
http://i932.photobucket.com/albums/ad16 ... /mars4.jpg
Jag tog med dom gamla skinkarna i bilden för att visa att det inte var samma 10 igen.
http://i932.photobucket.com/albums/ad16 ... /mars3.jpg
http://i932.photobucket.com/albums/ad16 ... /mars4.jpg
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
-
- Tribunus laticlavius - Ung general
- Namn: Jens Mattsson
- Kontakt:
Mycket tjusiga Herr B.
Jag funderar fortfarande på mitt Majhot.
Jag funderar fortfarande på mitt Majhot.
Orks - putting the laughter into manslaughter
När Jeppa är borta dansar Jens på bordet - Bästa DMFare på Gothcon 2010!
När Jeppa är borta dansar Jens på bordet - Bästa DMFare på Gothcon 2010!
- Harliqueen
- Namn: Karl Gustav
Ok tog lite bilder idag för jag fick tag i en kamera, han har varit klar i 2 veckor nu dock så han har lite damm på sig
Ska måla 5 stycken Mounted Marauders i Maj.
Ska måla 5 stycken Mounted Marauders i Maj.
- ArneB
- Namn: Anders Holm
- Kontakt:
Tjusigt!
Jag har startat på klanråttor den här helgen, mina första av de nya i plast. De var faktiskt riktigt trivsamma att måla, det enda jag saknar är möjligen lite trästruktur på spjut och klubbor.
Jag har startat på klanråttor den här helgen, mina första av de nya i plast. De var faktiskt riktigt trivsamma att måla, det enda jag saknar är möjligen lite trästruktur på spjut och klubbor.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
- Nefrums
- Namn: Jeppa Resmark
Jag blev klar med 60 hormagaunts, 5 warriors, 1 mysetic spore, 1 trygon, 6 zonatrops, jag ska lägga upp en fin grupp bild på dem sen när jag kommer hem..
Mitt målarlöfte för maj har ändrats lite då jag moddat min arme lite. Jag ska måla:
20 termagunts, 5 geenstealers, 5 warriors(saknar bara armar), 4 Mysetic spores, 1 trygon.
Mitt målarlöfte för maj har ändrats lite då jag moddat min arme lite. Jag ska måla:
20 termagunts, 5 geenstealers, 5 warriors(saknar bara armar), 4 Mysetic spores, 1 trygon.
Arguing on the internet is like competing in the Paralympics.
Even if you win, you are still retarded.
- Mordlust
- Namn: Bernard Christiansson
I maj ska jag måla en Kriegsquad med flamer.
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
- Zarei
- Namn: Jakob Strasser
I maj ska jag måla två tacticals,två dreads, en razorback och en pod. Och antagligen en massa tau men dom får vara bonus.
Senast redigerad av Zarei den ons 05 maj 2010, 12:46, redigerad totalt 1 gånger.
- lilljonas
- Namn: Jonas Svensson
Bättre sent än aldrig, här är bilder på förra månadens målande:
4 blade general
3 cav general
kavalleri
mer kavalleri
massa gröna samurajer
hela armén so far
4 blade general
3 cav general
kavalleri
mer kavalleri
massa gröna samurajer
hela armén so far
- Mordlust
Najs!
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
- Qvistus
- Namn: Johan Qvist
Snyggt, är det två DBA arméer jag ser?
- lilljonas
Nja, inte riktigt. DBA har jävligt dåligt ihopsatta arméer för post-mongol samurai imho:Qvistus skrev:Snyggt, är det två DBA arméer jag ser?
a) 1300-1464 AD: 1x3Cv or 4Bd(Gen), 1x3Cv, 6x4Bd, 3x3Ax, 1x3Bw
b) 1465-1542 AD: 1x3Cv or 4Bd(Gen), 1x3Cv, 5x4Bd, 1x3Sp, 4x5Wb or 4x7Hd or 4x3Sp
Problemet är att de har på tok för lite kavalleri och på tok för lite bågar. Jag funderar på att sätta ihop några egna alternativ, men ett paket med ashigaru spearmen borde räcka för att täcka 4x3Sp/3x3Ax för de båda sidorna, iom att jag har 6x4Bd för båda arméerna samt båda general-alternativen och mer än 1x3Cv för båda. Med lite bågar och ett till camp så har jag nog för både a) och b), men jag skulle behöva mer för att täcka 4x5Wb och 4x7Hd (7Hd brukar väl vara på 40x40, men vad basar man 5Wb på?).
6x4Bd och 5x3Sp med ett ensamt kavalleri låter väldigt inflexibelt jämfört med hur samurajerna faktiskt slogs. a) låter lite roligare, men jag skulle ändå vilja ha lite mer bågar och kanske ett cav till minst. Iom att kavalleriet på den tiden främst var hästbågskyttar så kan man argumentera för ett LH någonstans också, men samtidigt så var de ju lite tyngre bepansrade och kunde slåss bättre än det mesta LH.
- Elrik
- Namn: Erik Lindholm
om man inte är så insatt i DBA ser det obegripligt ut...
Var kan man köpa den fina regelboken jag såg att Johan hade? Eller är den "utgången"?
Var kan man köpa den fina regelboken jag såg att Johan hade? Eller är den "utgången"?
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
- lilljonas
Ryktet går att snubben bakom DBA skall pula ihop DBA 3.0 någon gång i framtiden, men iom att det är en one man show så är det svårt att säga när det blir. Annars är det 2.2 som gäller såvitt jag vet. Den verkar bli svårare och svårare att hitta, men här fanns ett exempel: http://www.spiritgames.co.uk/wgrulessin ... ueNo=11169Elrik skrev:om man inte är så insatt i DBA ser det obegripligt ut...
Annars kan man tanka ner den mer lättförstådda WADBAG: http://www.wadbag.com/DBAGuide/
Det är i princip alla regler fast mer pedagogiskt utlagt, det du missar är armélistorna.
Man vill ändå ha WADBAG för att de har så snygga summeringar av auto-kill, movement rates och närstridsvärden.
EDIT: dessutom har den förtydligande exempel med bilder vilket gör det väldigt mycket lättare att förstå en del formuleringar i regelboken.
Senast redigerad av lilljonas den ons 05 maj 2010, 14:23, redigerad totalt 2 gång.
- Herr B
- Namn: Pär Birgander
I maj ska jag måla:
11 tanks.
6 flygplan.
50 grönskinn.
11 tanks.
6 flygplan.
50 grönskinn.
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
I maj ska jag ha startat min necron armé och limmat ett battleforce och en lord.
Assemble is not forbidden, right?
Assemble is not forbidden, right?
- Mordlust
Nä, det tycker jag inte. Mina death korps tar nästan lika mycket tid att bygga och greenstuffa som de tar att måla.
- Nefrums
- Namn: Jeppa Resmark
mina kokosnötter kräver ett paket greenstuff var..
Jag spontan konverterade en warrior till att vara lite större och ha mer carpace häromdan. För att det skulle vara lättare att se vilken warrior som är en prime.. Den kommer också att målas denna månaden..
Jag spontan konverterade en warrior till att vara lite större och ha mer carpace häromdan. För att det skulle vara lättare att se vilken warrior som är en prime.. Den kommer också att målas denna månaden..
Arguing on the internet is like competing in the Paralympics.
- rufsi
- Namn: Johan Bengtsson
Nägon som glömt logga ut från forumet, eller har Herr B helt plötsligt blivit Herr Hybris?Herr B skrev:I maj ska jag måla:
11 tanks.
6 flygplan.
50 grönskinn.
guildmaster skrev:Känns som jag missade pilotavsnittet i denna TV-serie. Men jag gillar retard-gubbarna.
- ArneB
- Namn: Anders Holm
- Kontakt:
Vad är det för grönskinn som ska målas herr b? Målade du inte skärskinn?
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
- Harliqueen
- Namn: Karl Gustav
Måla mer Fantasy grabbar, i sommar är det en fantasy sommar!