Speltestsgruppen!

Allting som har med gammalt hederligt pappersrollspel att göra.
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Namn: Björn Söderström
Kontakt:

Re: Speltestsgruppen!

Inlägg av bladerunner_35 »

Jag vill förvarna alla som ska spela Mouse Guard imorgon att Ikaros (min son) har varit väldigt dålig idag med kraftig huvudvärk. Jag kan förmodligen spela imorgon men eventuellt kommer jag behöva ställa in.

Dubbelkolla därför forumet innan ni beger er till lokalen. Jag kommer göra en ny uppdatering här imorgon omkring 10.
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Användarens profilbild
bladerunner_35
Kontakt:

Tyvärr blir det inget spel imorgon.

Ikaros är visserligen på bättringsvägen men sin vana trogen har han smittat mig och jag är på väg in i en rejäl förkylning.

Jag tycker det är skittrist att behöva ställa in Mouse Guard en andra gång. Särskilt som jag inte kommer ha möjlighet att ge ett nytt ersättningsdatum denna gång. Om jag inte drar igång Svavelvinterkampanjen snart kommer halva sommaren hinna förbi innan vi ens börjat så tyvärr får Mouse Guard vänta på obestämd tid.

Jag beklagar och hoppas att ni hittar någonting lika roligt att fylla er söndag med.

Jag vill också passa på att säga att Speltestsgruppen tar en vilopaus då jag kommer fokusera på Svavelvinter under sommaren (under förutsättning att den kampanjen kommer igång). Den som inte nöjer sig med detta får gärna använda denna tråden för ytterligare speltest.
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Zegol
Namn: Mats Wikström

Inlägg av Zegol »

Ok. :(

Krya på dej, Björn!
Användarens profilbild
God45
Namn: Sebastian Lindeberg

Inlägg av God45 »

Krya på dig.
“You’d be surprised how often you have to stuff a motherfucker in a big burlap sack.”
-Spoony
Användarens profilbild
Skarpskytten
Namn: Magnus Olofsson

Inlägg av Skarpskytten »

bladerunner_35 skrev:Den som inte nöjer sig med detta får gärna använda denna tråden för ytterligare speltest.
Jag kommer eventuellt att använda den för att testspelleda Fantasy! en gång eller två.
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
ArneB
Namn: Anders Holm
Kontakt:

Inlägg av ArneB »

Krya på dig! Typiskt att jag missade sista gången.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Användarens profilbild
ArneB
Namn: Anders Holm
Kontakt:

Inlägg av ArneB »

Om mouseguard är nybörjarvänligt och det finns plats när det väl ska testas så har jag en till intresserad spelare som är ett stort MG-fan.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Användarens profilbild
bladerunner_35
Kontakt:

ArneB skrev:Om mouseguard är nybörjarvänligt och det finns plats när det väl ska testas så har jag en till intresserad spelare som är ett stort MG-fan.
Nu har jag ju inte spelat det men jag tror att Mouse Guard kan vara svårt en erfaren rollspelare som bara har erfarenhet av traditionella spel. Samtidigt tror jag det kan vara ganska lätt att greppa för någon som ännu inte skaffat sig en massa referensramar.

Jag hoppas fortfarande på att få till Mouse Guard men det lär dröja och jag vågar inte gissa när det kan tänka sig bli av. Definitivt inte under sommaren.

Användarens profilbild
bladerunner_35
Kontakt:

Speltestsgruppen återuppstår(?) med en smäll!!

Speltestsgruppen återuppstår(?) med en smäll!!

Bild

Bild

This could be you - you handsome tatoonian devil!

Jag är riktigt sugen på att testa Star Wars Edge of the Empire som släpptes alldeles nyligen (och har funnits som Beta och Beginner Game rätt länge).

Jag tänker inte gå igenom spelsystemet mer än att säga att det handlar om ett rollspel med fokus på storyn (narrativistiskt) och man rullar många konstiga tärningar (precis som i WFRP3). Äventyren utspelar sig på civilisationens rand och rollpersonerna porträtterar smugglare, revolvermän, politiska flyktingar och andra skumma typer med tvivelaktig moral. Och nej, det går inte att spela Jedi. Det finns hur mycket info som helst på spelets hemsida för den som vill veta mer: http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... 232&esem=4

Där kan du också se vilka rollpersoner du kan välja mellan eftersom vi kommer köra Shadows of a Black Sun. Äventyret som FFG släppt gratis för någon månad sedan på Free RPG-day. Det kommer alltså inte finnas möjlighet att göra några rollpersoner utan detta är bara ett enkelt test för att pröva reglerna.

Senare under sommaren kommer jag också starta upp en minikampanj där vi skapar rollpersoner från grunden och hela köret men det får vänta lite. Just nu vill jag bara tuta och köra. Den som är med på detta speltest har förtur till nästa speltest men det är inget krav.

Jag räknar med att vi ska köra klart äventyret på en spelkväll och jag räknar med att vara flexibel med vilken dag vi ska spela (jag har nämligen varken nyckel eller fast bokning).

Den som är intresserad hör lämpligast av sig i denna tråden. Max fem spelare.

http://vimeo.com/69443585

Användarens profilbild
Arcturus
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Namn: Filip Danielsson

Inlägg av Arcturus »

Jag är intresserad av att testa på spelet och jag kan tänka mig att spela Matwe eller Trey Essek. De andra karaktärerna är jag inte sugen på. Jag har nyckel till lokalen så att vi kan komma in när vi behöver.
To fight and conquer in all your battles is not supreme excellence
Supreme excellence consists in breaking the enemy's resistance without having to fight
Användarens profilbild
bladerunner_35
Kontakt:

Glad to have you aboard matey!

santoan

Inlägg av santoan »

Blir själv sugen på testa när du säger revolvermän men då får man kanske nog vänta tills efter testet... Hur långt är instansen och när tänker du man börjar spela det och slutar?
Användarens profilbild
bladerunner_35
Kontakt:

santoan skrev:Blir själv sugen på testa när du säger revolvermän men då får man kanske nog vänta tills efter testet... Hur långt är instansen och när tänker du man börjar spela det och slutar?
Matwe passar ganska bra som revolverman (om Filip är ok med Trey Essek) men även CH-1 (eller Trey Essek för den delen) är skjutiga. Det beror lite på vad du lägger i begreppet revolverman.

Jag räknar med att kunna spela klart Shadows of a Black Sun på 4-5 timmar ungefär. Minikampanjen tar kanske 4-6 spelmöten eller så. Om du menar exakta klockslag så beror det på vilken dag det blir spel.

santoan

Inlägg av santoan »

Revolverman tänker jag på en skjutglad gubbe. Men ok. 4-5 timmar låter attraktivt som test. Om du behöver en 4:e , 5:e man så är jag med. :)

Har du tänkt att man ska läsa Core book eller något annat quick-play sheet ( så att man kan förbereda)? ^_^
Användarens profilbild
bladerunner_35
Kontakt:

santoan skrev:Revolverman tänker jag på en skjutglad gubbe. Men ok. 4-5 timmar låter attraktivt som test. Om du behöver en 4:e , 5:e man så är jag med. :)

Har du tänkt att man ska läsa Core book eller något annat quick-play sheet ( så att man kan förbereda)? ^_^
Vill du fokusera på att skjuta så rekommenderar jag CH-1.

Ingen behöver läsa på något men det underlättar så klart om ni vill. Det finns mycket info att hitta bland FFG's previews:

http://fantasyflightgames.com/edge_news ... ryn=&esen=

http://fantasyflightgames.com/edge_news ... =209&epn=0

santoan

Inlägg av santoan »

Orite, schysst. Tack Björn :). Jag kollar runt och läser lite så att jag kan se. CH-1 lät rätt bra när man kikade på character sheet.

Jag kikar lite på forum. Jag såg dock en review på youtube som var rätt schysst speciellt med Beginer packetet som är newbie vänligt så att det lockar att man börjar med något från start och bygger upp sedan. Dessa tärningar med symboler, har du sådana eller ska vi försöka beställa vardera sådana?
Användarens profilbild
bladerunner_35
Kontakt:

Jag har Beginner Game. Det är det vi ska köra efter Shadows of a Black Sun. Jag har också tärningar men inte tillräckligt många men vi ska nog vänta med att beställa till vi vet om vi ska spela mer än bara dessa testspel. Jag har diceappwn också så vi kan nog hanka oss fram.

Användarens profilbild
God45
Namn: Sebastian Lindeberg

Inlägg av God45 »

Jag är gärna med och spelar :)

Jag är intresserad av att spela Sinoca om hon finns ledig och annars Grabow.
“You’d be surprised how often you have to stuff a motherfucker in a big burlap sack.”
-Spoony
santoan

Inlägg av santoan »

Jag är rätt sugen faktiskt, sign me up captain!

Det blir 4 spelare hittills (Björn, Filip, Sebastian och moi).
Användarens profilbild
Elrik
Namn: Erik Lindholm

Inlägg av Elrik »

Om någon vill köpa ett nästan oläst Edge of the Empire så har jag ett till salu.
Spelet verkar bra, men inte riktigt vad jag vill ha.
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
Skriv svar