Battletech
- Sadjev
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Axel Fagerstedt
Re: Battletech
http://www.classicbattletech.com
gå till downloads.
man ska börja med quick start, sen introduction, mer avancerade regler vet jag inte om det finns för nerladdning.
gå till downloads.
man ska börja med quick start, sen introduction, mer avancerade regler vet jag inte om det finns för nerladdning.
Spamming my way towards "Studerande bugbear"! Eller vad nu nästa steg är...
- Mordlust
- Namn: Bernard Christiansson
Visst är vissa av mecharna rätt tuffa, men titta på https://www.connectstores.com/ralpartha ... rgroup.jpgNefrums skrev:jag tycker att det ser ball ut.
Det är ingen snygg modell.
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
- Elrik
- Namn: Erik Lindholm
Booga booga booga, säger robot-zombien.Lustmördaren skrev:Det är ingen snygg modell.
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
-
- Custos Castrorum - Nyckelbärare
- Namn: Johan Ljungström
Det är en Dasher ju de är skitcoolaMordlust skrev:Visst är vissa av mecharna rätt tuffa, men titta på https://www.connectstores.com/ralpartha ... rgroup.jpgNefrums skrev:jag tycker att det ser ball ut.
Det är ingen snygg modell.
“Wuz betta den one choppa? Two choppas! Two choppas is one more… is one times da… is lots more fun! Waaagh!”
- Chopmo, Dung Heap Philosopher
- lilljonas
- Namn: Jonas Svensson
Battletech är ganska hit-or-miss med sina robotar. Letade efter en Rifleman på Iron Winds, men den nya versionen är skitful jämfört med de klassiska bilderna. Går runt med ass-cannons och grejer.
-
- Tribunus laticlavius - Ung general
- Namn: Jens Mattsson
- Kontakt:
Efter att ha kollat "Introductory Rulebook" kan jag meddela att det är exakt samma regler som i Battletech Manual med några små detaljskillnader och förklaringar (men machine gun ammo är fortfarande farligast för bäraren!). Det som finns i "Total Wafare"boken är reglerna för infanteri, fordon och flygplan så de vet jag inte hur de skiljer sig från dem i Battletech Manual, men det står att Aerospace-reglerna bygger på Aerotech 2 och mig veterligen är det Aerotech 1-reglerna i Battletech Manual.
Hur som helst är det ju ändå jätterobotarna man vill ha...
De robotar jag har är:
Locust (20 ton)
Stinger (20 ton)
Wasp (20 ton)
Phoenix Hawk (45 ton)
Grifin (55 ton)
Shadow Hawk (55 ton)
Wolverine (55 ton)
Rifleman (60 ton)
Crusader (65 ton)
Thunderbolt (65 ton)
Archer (70 ton)
Warhammer (70 ton)
Marauder (75 ton)
Battlemaster (85 ton)
Så det är några lätta, några mellan, några mellantunga men inga riktiga tungviktare. Vissa är dock helt ospelbara, som Locust. Den springer runt med ett halvt ton kulspruteammo i magen som gör 200 i skada på den själv när den smäller (när, inte om, en Locust har knappt någon rustning). Eller Maraudern som har två gigantiska PPCer men inga heatsinks...
Hur som helst är det ju ändå jätterobotarna man vill ha...
De robotar jag har är:
Locust (20 ton)
Stinger (20 ton)
Wasp (20 ton)
Phoenix Hawk (45 ton)
Grifin (55 ton)
Shadow Hawk (55 ton)
Wolverine (55 ton)
Rifleman (60 ton)
Crusader (65 ton)
Thunderbolt (65 ton)
Archer (70 ton)
Warhammer (70 ton)
Marauder (75 ton)
Battlemaster (85 ton)
Så det är några lätta, några mellan, några mellantunga men inga riktiga tungviktare. Vissa är dock helt ospelbara, som Locust. Den springer runt med ett halvt ton kulspruteammo i magen som gör 200 i skada på den själv när den smäller (när, inte om, en Locust har knappt någon rustning). Eller Maraudern som har två gigantiska PPCer men inga heatsinks...
Orks - putting the laughter into manslaughter
När Jeppa är borta dansar Jens på bordet - Bästa DMFare på Gothcon 2010!
- Qvistus
- Namn: Johan Qvist
Det var ju det man hade sjöar till om jag minns rätt! Åhh denna nostalgi...Ironjens skrev: ... Eller Maraudern som har två gigantiska PPCer men inga heatsinks...
- lilljonas
Om vi kombinerar de som Ironjens har och grunboxen så borde vi ha tillräckligt för att kunna sätta ihop en bunte sphere-lansar.
Och heatsinks behöver man inte om man står i vatten, så det är bara att gå och bada och ropa "pewpewpew!" medan PPC-skotten flyger.
Och heatsinks behöver man inte om man står i vatten, så det är bara att gå och bada och ropa "pewpewpew!" medan PPC-skotten flyger.
-
- Custos Castrorum - Nyckelbärare
- Namn: Johan Ljungström
ååååååå nu vill man ju ladda ner mechwarrior spelen igen
“Wuz betta den one choppa? Two choppas! Two choppas is one more… is one times da… is lots more fun! Waaagh!”
- lilljonas
Grymt
Snyggt
Coolt
Wh... wtf?
Nördlänk: alla olika units och hur de målar sina mechs:
http://www.camospecs.com/Gallery.asp
- wyrmer
- Namn: Peter Werner
Jag är sjukt sugen på att vara med, men jag har alltid gillat klanmecharna mycket bättre.
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
- lilljonas
Klanerna är ju coolare.
Jag undrade hur fan man skulle klara av att måla alla deras komplicerade märken, tills jag hittade: http://www.fightingpirannhagraphics.com/
Lätt att man skall ha arga mandriller med klubbor. Fast "12th Vegan Rangers" är ju ganska roliga också.
Jag undrade hur fan man skulle klara av att måla alla deras komplicerade märken, tills jag hittade: http://www.fightingpirannhagraphics.com/
Lätt att man skall ha arga mandriller med klubbor. Fast "12th Vegan Rangers" är ju ganska roliga också.
- Herr B
- Namn: Pär Birgander
Jo, MadCat är ju den coolaste mechen. Dock tycker jag att Inner Sphere är lite mer intressant. Klanerna är ju så uber, eller var så uber när dom kom, det känns lite b.
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
- wyrmer
- Namn: Peter Werner
Om de är über eller inte är inte intressant, de har sjukt mycket snyggare mechs, det är intressant.Herr B skrev:Jo, MadCat är ju den coolaste mechen. Dock tycker jag att Inner Sphere är lite mer intressant. Klanerna är ju så uber, eller var så uber när dom kom, det känns lite b.
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
- Herr B
Hur coolt är inte detta? http://www.virtualworld.com/
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
- Herr B
Men Jens, hade du dina grejor tillgängliga? skulle du inte kunna ta ner dom till spelhelgen så jag kan få titta på dom? Skulle vara ball
- Herr B
När jag ändå spammar, någon som har några battletech böcker? skulle vara ball att läsa lite. Jag ser att Michael A. Stackpole har skrivit en hel del och han gillar jag. Han har bland annat skrivit X-wing serien till star wars. Jag tror hans stil skulle passa bra.
- mawno
- Namn: Emanuel Meramveliotakis
Det här är ju så jävla nördigt så man bara måste vara med
Klanmecharna är snyggare och oftast bättre. Vet inte hur det funkar rent regeltekniskt om klanmecharna autovinner mot IC så är det kanske inte så kul.
Klanmecharna är snyggare och oftast bättre. Vet inte hur det funkar rent regeltekniskt om klanmecharna autovinner mot IC så är det kanske inte så kul.
Sweet Krishna, shake that rupee maker!
- lilljonas
Finns det inte ett poängssystem också, så att man inte bara kör X ton vs X ton? I så fall lär ju de uberfeta klanarna vars vapen bara är bättre vara dyrare.
-
- Tribunus laticlavius - Ung general
- Namn: Jens Mattsson
- Kontakt:
Jag sticker ner till lokalen nu med min stash så får ni klämma lite.
Poängsystem har alltid saknas, det berättande draget har alltid varit stort i uppdragen även om objektiven alltid är att förstöra motståndaren...
Grundreglerna utspelar sig cirka 30 år före klanerna kommer tillbaka och man har börjat upptäcka feta Starleagueteknologier, så inga klanmechs bland mina mechs.
Om någon pyntar ut för Total Warfare så tror jag minsann att de heta prylarna som reflexförstärkare etc finns med tillsammans med Ultraautokanonerna, reaktivt pansar osv.
Jag vet inte riktigt om jag tycker klanmecharna är snyggare, däremot är alla de nya inner-sphere modellerna fulare än de gamla.
Jämför bara nya och gamla Warhammer:
Gamla
Nya
Ok, det beror iofs på att FASA använde macross och Robotech mechar och sen "Eventually, FASA would have to change all of the anime-based robot designs in the BattleTech for legal reasons", men ändå...
Poängsystem har alltid saknas, det berättande draget har alltid varit stort i uppdragen även om objektiven alltid är att förstöra motståndaren...
Grundreglerna utspelar sig cirka 30 år före klanerna kommer tillbaka och man har börjat upptäcka feta Starleagueteknologier, så inga klanmechs bland mina mechs.
Om någon pyntar ut för Total Warfare så tror jag minsann att de heta prylarna som reflexförstärkare etc finns med tillsammans med Ultraautokanonerna, reaktivt pansar osv.
Jag vet inte riktigt om jag tycker klanmecharna är snyggare, däremot är alla de nya inner-sphere modellerna fulare än de gamla.
Jämför bara nya och gamla Warhammer:
Gamla
Nya
Ok, det beror iofs på att FASA använde macross och Robotech mechar och sen "Eventually, FASA would have to change all of the anime-based robot designs in the BattleTech for legal reasons", men ändå...
Orks - putting the laughter into manslaughter