Sida 2 av 5

Re: Battletech

Postat: tor 05 mar 2009, 13:14
av Sadjev
http://www.classicbattletech.com

gå till downloads.

man ska börja med quick start, sen introduction, mer avancerade regler vet jag inte om det finns för nerladdning.

Re: Battletech

Postat: tor 05 mar 2009, 14:10
av Mordlust
Nefrums skrev:jag tycker att det ser ball ut.
Visst är vissa av mecharna rätt tuffa, men titta på https://www.connectstores.com/ralpartha ... rgroup.jpg

Det är ingen snygg modell.

Re: Battletech

Postat: tor 05 mar 2009, 14:23
av Elrik
Lustmördaren skrev:Det är ingen snygg modell.
Booga booga booga, säger robot-zombien.

Re: Battletech

Postat: tor 05 mar 2009, 14:54
av kombat
Mordlust skrev:
Nefrums skrev:jag tycker att det ser ball ut.
Visst är vissa av mecharna rätt tuffa, men titta på https://www.connectstores.com/ralpartha ... rgroup.jpg

Det är ingen snygg modell.
Det är en Dasher ju de är skitcoola :P

Re: Battletech

Postat: tor 05 mar 2009, 15:03
av lilljonas
Battletech är ganska hit-or-miss med sina robotar. Letade efter en Rifleman på Iron Winds, men den nya versionen är skitful jämfört med de klassiska bilderna. Går runt med ass-cannons och grejer. :(

Re: Battletech

Postat: tor 05 mar 2009, 19:20
av Ironjens
Efter att ha kollat "Introductory Rulebook" kan jag meddela att det är exakt samma regler som i Battletech Manual med några små detaljskillnader och förklaringar (men machine gun ammo är fortfarande farligast för bäraren!). Det som finns i "Total Wafare"boken är reglerna för infanteri, fordon och flygplan så de vet jag inte hur de skiljer sig från dem i Battletech Manual, men det står att Aerospace-reglerna bygger på Aerotech 2 och mig veterligen är det Aerotech 1-reglerna i Battletech Manual.

Hur som helst är det ju ändå jätterobotarna man vill ha...

De robotar jag har är:

Locust (20 ton)
Stinger (20 ton)
Wasp (20 ton)
Phoenix Hawk (45 ton)
Grifin (55 ton)
Shadow Hawk (55 ton)
Wolverine (55 ton)
Rifleman (60 ton)
Crusader (65 ton)
Thunderbolt (65 ton)
Archer (70 ton)
Warhammer (70 ton)
Marauder (75 ton)
Battlemaster (85 ton)

Så det är några lätta, några mellan, några mellantunga men inga riktiga tungviktare. Vissa är dock helt ospelbara, som Locust. Den springer runt med ett halvt ton kulspruteammo i magen som gör 200 i skada på den själv när den smäller (när, inte om, en Locust har knappt någon rustning). Eller Maraudern som har två gigantiska PPCer men inga heatsinks...

Re: Battletech

Postat: tor 05 mar 2009, 21:37
av Qvistus
Ironjens skrev: ... Eller Maraudern som har två gigantiska PPCer men inga heatsinks...
Det var ju det man hade sjöar till om jag minns rätt! Åhh denna nostalgi...

Re: Battletech

Postat: tor 05 mar 2009, 21:42
av lilljonas
Om vi kombinerar de som Ironjens har och grunboxen så borde vi ha tillräckligt för att kunna sätta ihop en bunte sphere-lansar.

Och heatsinks behöver man inte om man står i vatten, så det är bara att gå och bada och ropa "pewpewpew!" medan PPC-skotten flyger.

Re: Battletech

Postat: tor 05 mar 2009, 22:48
av kombat
ååååååå nu vill man ju ladda ner mechwarrior spelen igen

Re: Battletech

Postat: tor 05 mar 2009, 23:11
av lilljonas
Bild
Grymt

Bild
Snyggt

Bild
Coolt

Bild
Wh... wtf?

Nördlänk: alla olika units och hur de målar sina mechs:

http://www.camospecs.com/Gallery.asp

Re: Battletech

Postat: tor 05 mar 2009, 23:56
av wyrmer
Jag är sjukt sugen på att vara med, men jag har alltid gillat klanmecharna mycket bättre.

Bild

Re: Battletech

Postat: fre 06 mar 2009, 00:09
av lilljonas
Klanerna är ju coolare.

Jag undrade hur fan man skulle klara av att måla alla deras komplicerade märken, tills jag hittade: http://www.fightingpirannhagraphics.com/

Lätt att man skall ha arga mandriller med klubbor. Fast "12th Vegan Rangers" är ju ganska roliga också.

Re: Battletech

Postat: fre 06 mar 2009, 00:20
av Herr B
Jo, MadCat är ju den coolaste mechen. Dock tycker jag att Inner Sphere är lite mer intressant. Klanerna är ju så uber, eller var så uber när dom kom, det känns lite b.

Re: Battletech

Postat: fre 06 mar 2009, 00:26
av wyrmer
Herr B skrev:Jo, MadCat är ju den coolaste mechen. Dock tycker jag att Inner Sphere är lite mer intressant. Klanerna är ju så uber, eller var så uber när dom kom, det känns lite b.
Om de är über eller inte är inte intressant, de har sjukt mycket snyggare mechs, det är intressant.

Re: Battletech

Postat: fre 06 mar 2009, 00:31
av Herr B
Hur coolt är inte detta? http://www.virtualworld.com/

Re: Battletech

Postat: fre 06 mar 2009, 00:41
av Herr B
Men Jens, hade du dina grejor tillgängliga? skulle du inte kunna ta ner dom till spelhelgen så jag kan få titta på dom? Skulle vara ball :)

Re: Battletech

Postat: fre 06 mar 2009, 00:44
av Herr B
När jag ändå spammar, någon som har några battletech böcker? skulle vara ball att läsa lite. Jag ser att Michael A. Stackpole har skrivit en hel del och han gillar jag. Han har bland annat skrivit X-wing serien till star wars. Jag tror hans stil skulle passa bra.

Re: Battletech

Postat: fre 06 mar 2009, 17:22
av mawno
Det här är ju så jävla nördigt så man bara måste vara med :wub:
Klanmecharna är snyggare och oftast bättre. Vet inte hur det funkar rent regeltekniskt om klanmecharna autovinner mot IC så är det kanske inte så kul.

Re: Battletech

Postat: fre 06 mar 2009, 17:27
av lilljonas
Finns det inte ett poängssystem också, så att man inte bara kör X ton vs X ton? I så fall lär ju de uberfeta klanarna vars vapen bara är bättre vara dyrare.

Re: Battletech

Postat: fre 06 mar 2009, 20:07
av Ironjens
Jag sticker ner till lokalen nu med min stash så får ni klämma lite.

Poängsystem har alltid saknas, det berättande draget har alltid varit stort i uppdragen även om objektiven alltid är att förstöra motståndaren...

Grundreglerna utspelar sig cirka 30 år före klanerna kommer tillbaka och man har börjat upptäcka feta Starleagueteknologier, så inga klanmechs bland mina mechs.

Om någon pyntar ut för Total Warfare så tror jag minsann att de heta prylarna som reflexförstärkare etc finns med tillsammans med Ultraautokanonerna, reaktivt pansar osv.

Jag vet inte riktigt om jag tycker klanmecharna är snyggare, däremot är alla de nya inner-sphere modellerna fulare än de gamla.

Jämför bara nya och gamla Warhammer:

Bild
Gamla

Bild
Nya

Ok, det beror iofs på att FASA använde macross och Robotech mechar och sen "Eventually, FASA would have to change all of the anime-based robot designs in the BattleTech for legal reasons", men ändå...