tisdag 9 juni
- Elrik
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Erik Lindholm
Re: tisdag 9 juni
så dåligt är det väl inte. Du kan ju bygga en i din gamla samtidigt som du bygger två nya längre fram? eller bygga två nya och extra blir rservdelar till dem?
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
.
- Herr B
- Namn: Pär Birgander
Det jag citerade var under bygga fabrikreglerna. Inte Fords regler. Man kan alltså bygga 1-2 fabriker per bygga fabrikaction man tar.
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
- Herr B
Regler vi missade:
1. Man kan bygga 1-2 fabriker när man tar bygga fabrik actionen.
2. När man stänger fabriker så discardar man hälften av sina loss-points.
3. Executive desitions, när man väljer dom vita eller grå plupparna så får man bara placera en vit och en grå(två om man tar den dubbla) på varje modell. Om man tar den grå med två pluppar på så går båda två till samma modell, man får inte sprida ut dom.
4. Försäljning till demand går till på samma vis som försäljning till distributors fast man går i modell-ordning, inte spelarordning. Dvs: den modernaste modellen säljer 1 bil, sen säljer nästa modell 1 bil osv tills alla har sålt 1, då börjar man om på den modernaste igen.
Detta är väldigt stora skillnader så jag tycker defenitivt att spelet förtjänar en andra chans. Ford tappar väldigt mycket på att alla kan bygga två fabriker. Det var sällan jag tänkte att jag ville bygga 3 på en gång och att gå först är faktiskt inte bara bra. Försäljningen och stängadet av fabriker gör att man inte förlorar så mycket på att ha omodernare fabriker.
1. Man kan bygga 1-2 fabriker när man tar bygga fabrik actionen.
2. När man stänger fabriker så discardar man hälften av sina loss-points.
3. Executive desitions, när man väljer dom vita eller grå plupparna så får man bara placera en vit och en grå(två om man tar den dubbla) på varje modell. Om man tar den grå med två pluppar på så går båda två till samma modell, man får inte sprida ut dom.
4. Försäljning till demand går till på samma vis som försäljning till distributors fast man går i modell-ordning, inte spelarordning. Dvs: den modernaste modellen säljer 1 bil, sen säljer nästa modell 1 bil osv tills alla har sålt 1, då börjar man om på den modernaste igen.
Detta är väldigt stora skillnader så jag tycker defenitivt att spelet förtjänar en andra chans. Ford tappar väldigt mycket på att alla kan bygga två fabriker. Det var sällan jag tänkte att jag ville bygga 3 på en gång och att gå först är faktiskt inte bara bra. Försäljningen och stängadet av fabriker gör att man inte förlorar så mycket på att ha omodernare fabriker.
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
- Xian
- Custos Castrorum - Nyckelbärare
- Namn: Christian Henriksson
Du menar att det inte hade förtjänat en ny chans annars?
Det ser väl ut som att denna andra chans får bli i morgon på den vanliga brädspelskvällen eftersom ingen verkar intresserad. Å andra sidan är det kanske bara vi tre som ens följer den här tråden...
Det ser väl ut som att denna andra chans får bli i morgon på den vanliga brädspelskvällen eftersom ingen verkar intresserad. Å andra sidan är det kanske bara vi tre som ens följer den här tråden...
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Herr B
Jo det hade det varit ändå men inte för många. Ford var verkligen bruten som vi körde.
- Herr B
Oj, jag hade missat allt som hänt över mig på denna sidan. Angående Ford tycker jag han verkar ganska medioker nu. Det är inte önskvärt att gå tidigt i rundan under action-fasen. Jag ser inte att jag skulle vilja ha honom förräns kanske runda 3-4 för att säkra close factory executive grejen. Han som direkt byggen en ny fabrik känns nästan bättre eftersom man går senare och därmed kan säkra en modern modell.
- Elrik
- Namn: Erik Lindholm
Som vi spelade igår kändes det inte som om spelet förtjänade så många chanser till...
men nu kanske, framför allt med nån spelare till. tror att det blir väldigt annorlunda på fyra.
men nu kanske, framför allt med nån spelare till. tror att det blir väldigt annorlunda på fyra.
Maestro of the lol-orgel.
.
.