Gubbspel Galore II / SLAM WEST
-
- Tribunus laticlavius - Ung general
- Namn: Jens Mattsson
- Kontakt:
Re: Gubbspel Galore II / SLAM WEST
Oooooh, då vill jag nog bara komma och leka. Nosferatubrädet har jag spanat in hur många gånger som helst ju. Kommer några av danskarna som var på Horisont att dyka upp?
Orks - putting the laughter into manslaughter
När Jeppa är borta dansar Jens på bordet - Bästa DMFare på Gothcon 2010!
- lilljonas
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Jonas Svensson
Haha, då finns det ju ett högt satt standard att försöka bräda. *drumroll*
Jonas, du ska ha med samurajer. Det räcker tillräcklig i min bok!
Men självklart är Karstens grejer jävligt over the top, han har ju vunnit priser för allt han ställt upp med
Tyvärr så kan inte Frank komma med sitt Star Wars-bräde, hans fru hade redan bokat semester.
Men självklart är Karstens grejer jävligt over the top, han har ju vunnit priser för allt han ställt upp med
Tyvärr så kan inte Frank komma med sitt Star Wars-bräde, hans fru hade redan bokat semester.
Liten snabb uppdatering:
Tyskarna kommer, jag ska bara lösa så att deras resa blir betalt.
Inträdet har höjts till 150:- för att täcka lokaler och extragrejerna.
En av extragrejerna kommer, förhoppningsvis, vara en gubbe skulpterad av Kev White. Antagligen har jag bara råd att göra 50st.
Vi kan ta upp till 200 personer i lokalerna som det ser ut nu, och en anmälan kommer dyka upp i slutet av Februari. Det finns viss risk att jag kommer behöva kräva betalning direkt, mest för att frigöra lite kapital då de goda herrarna på Sverok tycker att mitt arrangemang är för lokalt när det kommer folk från Danmark, Tyskland, Luleå och Gotland...
Tyskarna kommer, jag ska bara lösa så att deras resa blir betalt.
Inträdet har höjts till 150:- för att täcka lokaler och extragrejerna.
En av extragrejerna kommer, förhoppningsvis, vara en gubbe skulpterad av Kev White. Antagligen har jag bara råd att göra 50st.
Vi kan ta upp till 200 personer i lokalerna som det ser ut nu, och en anmälan kommer dyka upp i slutet av Februari. Det finns viss risk att jag kommer behöva kräva betalning direkt, mest för att frigöra lite kapital då de goda herrarna på Sverok tycker att mitt arrangemang är för lokalt när det kommer folk från Danmark, Tyskland, Luleå och Gotland...
- Elrik
- Namn: Erik Lindholm
Gotland är ju nästan asien.
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
- lilljonas
Låter grymt. Vore trevligt om det blir nog med folk från Skåne för att bila, om det nu blir att vi arrangerar något så är det ju drygt att ha med tokmycket terräng på tåget.
- Qvistus
- Namn: Johan Qvist
Jag anmaler mig och min volvo 740!
- Herr B
- Namn: Pär Birgander
Jobba volvo!
Jag anmäler mig i johans volvo
Jag anmäler mig i johans volvo
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
Jag räknar kallt med minst tre DMF-bilar i September!
- guildmaster
- Magister - Administrator
- Namn: Gustav Dahlström
Jag minns ett trevligt dioramaspel de körde på Borås spelkonvent för 1 000 år sedan (tidigt 90-t) som de kallade Commando, baserat på filmen. En spelare fick vara Arnold som skulle storma en herrgård någon stans i sydamerika. De övriga 40 var soldater som desperat försökte skjuta ner honom.
Det hade även ett spel som hette "Back off baby, den är stor som en termos". Men vad det gick ut på kommer jag icke ihåg.
Låter som ett fantastiskt konvent. Blir nästan sugen på att sätta ihop ett Carwars-bord.
Det hade även ett spel som hette "Back off baby, den är stor som en termos". Men vad det gick ut på kommer jag icke ihåg.
Låter som ett fantastiskt konvent. Blir nästan sugen på att sätta ihop ett Carwars-bord.
Chaos, panic and disorder... My work here is done
- lilljonas
Ett Car Wars-bord med små matchbox-bilar med pålimmade automatvapen hade varit riktigt kul.
Commando-spelet var precis det jag tänkte på!
Det måste varit runt -95? Tror det var under det första BSK jag deltog. Eller att jag bara minns det från nån annans minnen...
Mina herrar, kan inte alla ni som är sugna på att sätta upp nåt skicka mig ett mail? Det börjar bli dags på allvar att få till allt som behöver vara där, och jag kan inte börja skicka skisser på Limited Edition figurer innan jag vet om jag ens har arrangörer
Maila mig på safanni[at]gmail[punkt]com
Det måste varit runt -95? Tror det var under det första BSK jag deltog. Eller att jag bara minns det från nån annans minnen...
Mina herrar, kan inte alla ni som är sugna på att sätta upp nåt skicka mig ett mail? Det börjar bli dags på allvar att få till allt som behöver vara där, och jag kan inte börja skicka skisser på Limited Edition figurer innan jag vet om jag ens har arrangörer
Maila mig på safanni[at]gmail[punkt]com
Den gode skulptör som ställt upp att göra årets figur är ingen mindre än Paul Hicks!
Räkna med sköna karaktärsdrag och en ganska så Göttäbårginspirerad figur.
Antagligen kommer jag gjuta den i resin eftersom det är väldigt mycket billigare om man bara gör 100 exemplar
Och till er andra, börja maila mig era arrangemang nu! Jag har tyvärr tvingats byta lokal och håller på nu som bara den att söka efter ny som passar herrskapet. Det vore därför trevligt ifall fler än bara 2 DMF:are kör bord. Ni är ju DMF, inte nån jävla förening i Lilla Edet...
Räkna med sköna karaktärsdrag och en ganska så Göttäbårginspirerad figur.
Antagligen kommer jag gjuta den i resin eftersom det är väldigt mycket billigare om man bara gör 100 exemplar
Och till er andra, börja maila mig era arrangemang nu! Jag har tyvärr tvingats byta lokal och håller på nu som bara den att söka efter ny som passar herrskapet. Det vore därför trevligt ifall fler än bara 2 DMF:are kör bord. Ni är ju DMF, inte nån jävla förening i Lilla Edet...
- lilljonas
Ville bara uppdatera med att det officiellt blir ett 28mm samuraj-skirmish. Jag och Qvistus bygger ett modulärt bräde med massa hus och grejer. Men det finns en massa saker att hjälpa till med om man känner att man vill vara med på ett hörn men inte vara ansvarig för ett helt bräde.
Exempel på pyssel:
respons på själva scenariot
speltesning av reglerna
bygga terräng av olika slag
måla alla banditer och bybor som jag beställt
göra snygga presentation i form av pamfletter som förklarar scenariot, regler etc.
Bra idéer från folk som inte nödvändigtvis vill utföra de idéer de har tas också tacksamt emot. Hur blir det med Ironjens och HerrBs piratgrej, behöver ni också hjälp med något eller är det smooth sjörövarsailing för er?
Exempel på pyssel:
respons på själva scenariot
speltesning av reglerna
bygga terräng av olika slag
måla alla banditer och bybor som jag beställt
göra snygga presentation i form av pamfletter som förklarar scenariot, regler etc.
Bra idéer från folk som inte nödvändigtvis vill utföra de idéer de har tas också tacksamt emot. Hur blir det med Ironjens och HerrBs piratgrej, behöver ni också hjälp med något eller är det smooth sjörövarsailing för er?
-
- Kontakt:
Vi planerar fortfarande, men tror att vi har läget under kontroll
Jag speltestar gärna samurajskirmish om det behövs.
Jag speltestar gärna samurajskirmish om det behövs.
Sjukt kul att ni är igång!
Galore har nu en hemsida som man kan anmäla sig på:
http://galoregbg.wordpress.com
Jonas, Qvist, Herrbie och Jens; Ni kan väl gå in och anmäla er. Så att ni finns med
Och ni andra DMF:are såklart!
Galore har nu en hemsida som man kan anmäla sig på:
http://galoregbg.wordpress.com
Jonas, Qvist, Herrbie och Jens; Ni kan väl gå in och anmäla er. Så att ni finns med
Och ni andra DMF:are såklart!
- ArneB
- Namn: Anders Holm
- Kontakt:
När är sista anmälningsdatum om man vill arrangera? Jag ska se om jag kan ta tillfället i akt att skriva ihop nåt stargunt för 40kfigurer, men det finns så mycket annat kul att göra.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
- lilljonas
Vad skall vi heta? Samla mammas samurajer? Samurai Night Fever? A fistful of yen?
-
- Kontakt:
Samurai Night Fever helt klart