OK. Här är två förslag på "Testa figurspel"-poster. Mer pedagogisk för nybörjare.
För att göra det enklare och tydligare borde vi skriva ut några datum och tider så det bara är är att knata ner om man är nyfiken. Förslagsvis tre tillfällen under september, måndagskvällar är kanske lämpliga. Två frivilliga ledare per gång. Jag kan nog hjälpa till någon av gångerna.
Jag tog bilderna från regelboken, de kommer bli lite suddiga vid utskrift (extra suddiga i denna lågupplösta PDF), men jag tror det funkar.
Det där ser helt underbart ut. Båda alternativen är grymt vassa och texten är bara bra. Vet inte om det går att hitta högupplösta bilder på grejerna du tog från regelboken men som du säger, det där är mer än bra nog!
Har tyvärr ingen laserprinter på jobb, eller jo det har jag säkert någonstans men inte som jag har tillgång till, men när det är dags att sätta upp saker så hjälper jag gärna till!
Men vad tror ni om att sätta 2-3 datum. Tror det är bra att konkreta förslag så man slipper leta upp info på forumet (inte så lätt att hitta). Eller så skippar vi datumen och hänvisar till forumet, vad tycker ni?
Philandros, kan du ta reda på om vi kan skriva ut på Studiefrämjandet. Annars får vi hitta en annan lösning/skrivare.
Jag ringer främjandet idag och kan försöka printa nu i veckan så att vi kan få upp om du känner dig redo med postern?
Jag tror det är bra med datum åtminstone i början, då slipper de fråga/kolla uppå något. Vi kan fortfarande ha informationstrådar online men då är iaf tiderna inte något de behöver fundera över.
Hur högupplösta är bilder osv, merparten trycker vi väl antagligen upp på A4 men tror du kvaliten håller för A3 med om vi skulle vilja ha några sådana också?
Bilderna är högupplösta, men eftersom de är skannade från regelboken har de ett rastermönster. A4 fungerar. A3 kommer bli mer prickigt, men det är bara att testa. Jag kan göra en större version med fler lappar man kan riva av i nederkanten.
Jag uppdaterar postern ikväll och skickar över dem till dig.
Sådär. Har nu talat med studjefrämjandet och då de tidigare har sammarbetat med DMF är det inga problem att printa. De behövde följande av oss:
Högupplöst bild/fil samt specifikation av hur mycket vi behöver printat och i vilka format. Ie xA4 och yA3,
Finns 14 högstadieskolor i och kring Lund samt 7 gymnasier. inser att jag antagligen inte kommer kunna fixa alla skolor själv så antingen nöjer vi oss med ett antal eller så får vi hjälpas åt!
Räknar vi 2 posters per skola + ett antal övriga så kanske 50st räcker totalt.
Önskar vi även dra universitetsfolk kanske det är en idé att även annonsera på LTH/LU men då behöver vi troligen en engelsk version och en hel del mer annonsering.
Låter väldigt bra. Om vi kör en liten tur nästa vecka med affichering så kan jag hänga på är hemma med sonen så vi kan ta oss en promenad men det är ju roligare att gå tillsammans
“Wuz betta den one choppa? Two choppas! Two choppas is one more… is one times da… is lots more fun! Waaagh!”
- Chopmo, Dung Heap Philosopher
Vi borde sprida det så mycket som möjligt. Har du lista på alla skolorna så får den som kan bocka av vilka de tar. Postern funkar i A3, jag har testat att skala upp halva till A4. Hellre A3 än A4 skulle jag säga, syns bättre. A4 som reserv eller om A3 inte får plats på någon anslagstavla.
Vem kan ställa upp och förklara regler följande datum 9, 16 och 23 sept? Är 19.00 en bra tid?
Lägger upp en lista med skolor imorgon. (Ett google doc eller något.) Och skickar över till främjandet imorgon, vilken av pdf:erna ärdet som gäller? Eller du lägger en sista touch?
Borde kunna hämta prints denna vecka och i så fall kan vi åtminstone börja få upp nästa vecka!
Kommer vara på plats åtminstone 2 av de tre veckorna men kan inte tillräckligt mycket för att kunna förklara regler så bra. Men för en intro behövs det kanske inte såvärst bradå det är ganska basic då.
Här har vi ett spreadsheet där vi kan lägga upp tillgängliga arméer för våra rookies att prova spela med. Känner ni att något ytterligare behövs i dokumentet så är det bara att lägga till eller kommentera.
Och här har vi skolorna. Blev en del mer än jag trodde. Många friskolor på gymnasiesidan.
Jag är inte bosatt här i Lund så jag har dålig koll på hur stora skolorna är och vilka som det kanske är mer eller mindre meningsfullt att gå till. Skulle någon "Lundabo" kunna se över listan och markera vilka som är viktigare än andra osv.
Kan gå igenom dem iaf de vitkiga gymnasieskolorna ärVipeholm, Spyken, katedralskolan och polhem. Kanske skall he 3 plancher till dem. Sen en planch var till playoteket och till Unispel. Man kanske kan sätta upp på game och gamestore med (dataspels butiker)
“Wuz betta den one choppa? Two choppas! Two choppas is one more… is one times da… is lots more fun! Waaagh!”
- Chopmo, Dung Heap Philosopher