Spelhelg 16-17 februari

Här samlas information och inlägg som rör de olika spelhelger som DMF arrangerar.
Användarens profilbild
Skarpskytten
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4074
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 21:58
Namn: Magnus Olofsson
Ort: Jagent

Re: Spelhelg 16-17 februari

Inlägg av Skarpskytten »

Lactomon skrev:Jag kommer då köpa korten på Spel, behöver endå snacka lite med dom om de nya korten och lite regler.
Frågan är om man kan få SPEL att sponsra korten. Det kommer ju att vara svårt att veta hur mycket kort som ska köpas in. Köper vi för tio spelare och två kommer har vi gjort en rejäl förlust. Om det istället kommer tjugo peronser kommer inte alla att kunna vara med. Kanske kan man få SPEL att ta på sig en del av den ekonomiska risken eller till och med hjälpa till med arrangemanget på något sätt?
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
wyrmer
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1556
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 20:17
Namn: Peter Werner
Ort: Malmö

Re: Spelhelg 16-17 februari

Inlägg av wyrmer »

Vi kanske kan få dem att erbjuda ett specialpris för startpaket + booster eller vad nu som krävs mot att de står som sponsorer för turneringen.

Vi tar hela lådor av kort från SPEL. Sedan sköter vi försäljningen nere på lokalen. De intäkter som fås + de kort som blir över lämnas tillbaka till SPEL. På det viset så riskerar vi inte att köpa in antingen för få eller för många kort.
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
Användarens profilbild
Skarpskytten
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4074
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 21:58
Namn: Magnus Olofsson
Ort: Jagent

Re: Spelhelg 16-17 februari

Inlägg av Skarpskytten »

wyrmer skrev: Vi tar hela lådor av kort från SPEL. Sedan sköter vi försäljningen nere på lokalen. De intäkter som fås + de kort som blir över lämnas tillbaka till SPEL. På det viset så riskerar vi inte att köpa in antingen för få eller för många kort.
Jag har inget wyrmerskt affärsinne, men det var ungefär så jag tänkte. De får sålt kort och vi tar ingen risk. Låter som att alla tjänar på det. (Men strunta gärna i mina åsikter, de som håller i saker har rätten att bestämma hur de gör saker).
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
Herr B
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1892
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 17:47
Namn: Pär Birgander
Ort: Här

Re: Spelhelg 16-17 februari

Inlägg av Herr B »

Så gjorde jag med GMS på den tiden vi spelade LotR och hade boosters som priser. Fast då kände ju GG igen mig och litade på att han skulle få tillbaka sina kort och sina pengar, kanske blir svårare om man inte känner den ansvarige på spel.
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
Användarens profilbild
rufsi
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 585
Blev medlem: tis 06 mar 2007, 15:11
Namn: Johan Bengtsson
Ort: Wml

Re: Spelhelg 16-17 februari

Inlägg av rufsi »

Låt oss då försöka med omvänd psykologi: Vi skickar upp en orakad Ilg (vårt största förbrytaransikte). Killarna på spel måste då förutsätta ett en kille som ser ut att vara född tequilasmugglare aldrig skulle försöka sig på att scamma någon då denne, endast genom att se sig själv i spegeln, kan räkna ut att ingen kommer lita på honom. Spelkillarnas enda rimliga slutsats borde då bli att de har att göra med den ärligaste killen i världen och kommer utan att tveka förtro honom med sina kort, sin kassa och eventuella småsystrar.

Så svårt var det! ;)
guildmaster skrev:Känns som jag missade pilotavsnittet i denna TV-serie. Men jag gillar retard-gubbarna.
Användarens profilbild
Abdul Alhazred
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 476
Blev medlem: sön 04 mar 2007, 09:13
Namn: Anders Ilg
Ort: Bjärred

Re: Spelhelg 16-17 februari

Inlägg av Abdul Alhazred »

visst kan jag ställa upp på att vara orakad, men man skulle också kunna göra så att vi köper en viss mängd mot att de köper tillbaka allt som är oöppnat.
Egna framgångar är uppmuntrande, men andras misslyckande är inte heller att förakta
Användarens profilbild
Lactomon
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 18
Blev medlem: mån 05 mar 2007, 00:56
Namn: Simon Gärdebring

Re: Spelhelg 16-17 februari

Inlägg av Lactomon »

Jag var uppe och snackade med de på Spel, och de verkade vara ganska trevliga. Jag hade lite samma ide om det här med att vi betalar för de boosters som vi använder, och lämnar tillbaka de andra. Denna ide kom jag tyvärr på efter att jag hade varit där.
Användarens profilbild
Elrik
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4743
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 11:30
Namn: Erik Lindholm
Ort: Banjoland

Re: Spelhelg 16-17 februari

Inlägg av Elrik »

Föreslå det Herr B sa. Det funkar förmodligen utan problem.

I övrigt tror jag att det lättaste är att köra sealed, där varje spelare får ett tournament pack (från Lorwyn-setet som är skitkul och kostar 99 pix) + 3 morningtide boosters (andra delen i lorwyn-blocket, som det är pre-release på på söndag, ca 30-35 kr st). Och sen är det bara att köra x rundor swiss. Tournament packet är bra eftersom det innehåller länder, så slipper man fixa sådana.
Summan för varje spelare blir då 200 kr, och det är inte omöjligt att dmf kan tänka sig betala ca 50 kr per spelare.. Om man sen trycker in 500 kr till till lite priser kan man nog få ganska många som vill spela.

Köra draft är förvisso riktigt skoj, men om man är ovan vid att arrangera turneringar är det svårare...
Jag är tyvärr borta, annars hade jag gärna hjälpt till.
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
Användarens profilbild
Mordachai
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 484
Blev medlem: lör 28 apr 2007, 20:52
Namn: T Jesper Edmark
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Re: Speldag 16 februari

Inlägg av Mordachai »

Jag har nu bestämt mig för att den turnering jag ska hålla i blir i spelet Attika. Det är enkelt, snabbspelat och underhållande både för hardcore gamers och casual gamers. Sätt en tid som verkar passa in i schemat. Turneringen behöver mellan 90 och 240 minuter beroende på hur många vi blir.
'Why do you waste my time?'
is the answer
to the question on your mind!
Användarens profilbild
Godeye
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1896
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 17:27
Namn: Martin
Ort: Lund

Re: Speldag 16 februari

Inlägg av Godeye »

Mordachai skrev:Jag har nu bestämt mig för att den turnering jag ska hålla i blir i spelet Attika. Det är enkelt, snabbspelat och underhållande både för hardcore gamers och casual gamers. Sätt en tid som verkar passa in i schemat. Turneringen behöver mellan 90 och 240 minuter beroende på hur många vi blir.
Utmärkt!
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
Sajkobeer

Re: Spelhelg 16-17 februari

Inlägg av Sajkobeer »

Har nu lagt upp magicturneringen i kalendariet på http://www.svenskamagic.com för att locka lite fler spelare.
/domaren
Sajkobeer

Re: Spelhelg 16-17 februari

Inlägg av Sajkobeer »

Kan ju tillägga att jag är stamkund på SPEL sedan veckan butiken öppnades och de som jobbar där har mycket gott förtroende för mig.
Användarens profilbild
Godeye
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1896
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 17:27
Namn: Martin
Ort: Lund

Re: Spelhelg 16-17 februari

Inlägg av Godeye »

Sajkobeer skrev:Kan ju tillägga att jag är stamkund på SPEL sedan veckan butiken öppnades och de som jobbar där har mycket gott förtroende för mig.
Har du något emot att lägga lite fliers där? PM:a mig om så är fallet så fixar jag dessa åt dig, eller maila mig på martin(at)avig.se
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
Användarens profilbild
Godeye
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1896
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 17:27
Namn: Martin
Ort: Lund

Re: Spelhelg 16-17 februari

Inlägg av Godeye »

Yote ser gärna att de som är intresserade av hans Changeling-scenario pm:ar/kontaktar honom så att de kan få bakgrundsinfo före Spelhelgen.
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
Användarens profilbild
Mordachai
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 484
Blev medlem: lör 28 apr 2007, 20:52
Namn: T Jesper Edmark
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Re: Spelhelg 16-17 februari

Inlägg av Mordachai »

Trevligt med så många arrangemang på lördagen, mindre trevligt att de kommer stjäla presumtiva deltagare från varandra. Finns säkert flertalet spelare som gärna hade varit med på flera av arrangemangen. Något att tänka på till nästa gång.
'Why do you waste my time?'
is the answer
to the question on your mind!
Användarens profilbild
Godeye
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1896
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 17:27
Namn: Martin
Ort: Lund

Re: Spelhelg 16-17 februari

Inlägg av Godeye »

Jag skulle behöva hjälp av någon/några att ställa i ordning, före och efter spelhelgen. Frivilliga?
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
Användarens profilbild
Mordachai
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 484
Blev medlem: lör 28 apr 2007, 20:52
Namn: T Jesper Edmark
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Re: Spelhelg 16-17 februari

Inlägg av Mordachai »

Har säkert möjlighet att dyka upp lite före och hjälpa till, men jag lovar inget än.
'Why do you waste my time?'
is the answer
to the question on your mind!
Användarens profilbild
Skarpskytten
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4074
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 21:58
Namn: Magnus Olofsson
Ort: Jagent

Re: Spelhelg 16-17 februari

Inlägg av Skarpskytten »

Me too ... måste kanske ställa in mitt äventyr, men jag hör av mig om det.
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
Yote
Senatus - Styrelsemedlem
Senatus - Styrelsemedlem
Inlägg: 555
Blev medlem: mån 05 mar 2007, 12:28
Namn: Anders Persson
Ort: Lund

Re: Spelhelg 16-17 februari

Inlägg av Yote »

Bakgrundsinformation till Changeling: The Lost, kl. 14:00 - 16:00, den 16/2

"Now in the dark world where I dwell, ugly things and surprising things and sometime little wondrous things spill out at me constantly, and I can count on nothing" - K. Dick A Scanner Darkly

Bakgrund
Ovanstående citat beskriver världen i 'Changeling: The Lost' väldigt väl, på ett koncist sätt. Changelings är de människor vilka en gång i tiden blev kidnappade av älvor, troll, alver och andra magiska väsen som går under benämningen True Fae. De har kidnappats, och tagits till True Fae hemvärld, Arcadia, där platsens magi och deras välgörares...behandling...omformat dem, tills deras vistelse gjort dem till vad spelet kallar dem: Changelings.
På ett eller annat sätt, har de Changelings som blivit karaktärer för spelare, lyckats återvända till sin egen värld, en värld som de sedan finner inte är deras egen. De är nu Changelings; hälften Fae och hälften människor, varelser som inte hör hemma någonstans. De är Lost.

Introduktionshistorien som jag kommer att vara SL för under spelhelgen är skapad för att ge nya spelare en inblick i hur det här spelet är uppbyggd. Stämningen i scenariot är menat att vara en av desperation och paranoia. Changelings lever i konstant rädsla för att True Fae ska finna dem igen och hämta tillbaka dem till Arcadia; inget skrämmer en Changeling mer än tanken på att återvända dit. Samtidigt, så går det inte att leva genom att endast gömma sig; även Changelings behöver någon kontakt med andra; de andra som förstår dem. Och även om den värld de flydde från är skrämmande, så är samtidigt de drömska krafter som kommer därifrån - och som nu är en naturlig del av dem- samtidigt lockande i sina magnifika väsen.
Changelings är dödsrädda för vad de vet finns därute, men samtidigt snärjda i den del av drömmarnas värld de nu besitter.
"A game of beautiful madness"

Förkunskaper
Inga, men att ha spela nya WoD och vara förtrogen med de nya reglerna är ett plus

Information
Om ni är intresserade av att vara med och spela, var vänligen kontakta mig via E-post på : LL020685@stud.mah.se senast två dagar innan den 16:e, så att jag kan skicka ut karaktärer och lite annan information, så vi kan fokusera på att endast spela de två timmarna på Lördagen.
Där är plats för fem spelare. Först till kvarn gäller.


/Anders
"The universe we observe has precisely the properties we should expect if there is, at bottom, no design, no purpose, no evil, no good; nothing but blind, pitiless indifference"
- Richard Dawkins
Användarens profilbild
Yote
Senatus - Styrelsemedlem
Senatus - Styrelsemedlem
Inlägg: 555
Blev medlem: mån 05 mar 2007, 12:28
Namn: Anders Persson
Ort: Lund

Re: Spelhelg 16-17 februari

Inlägg av Yote »

Jag kan nog vara med och hjälpa till att färdigställa saker innan spelhelgen, men jag kommer att vara upptagen på söndagen, så jag kan inte hjälpa till efteråt.
"The universe we observe has precisely the properties we should expect if there is, at bottom, no design, no purpose, no evil, no good; nothing but blind, pitiless indifference"
- Richard Dawkins
Skriv svar