Speltestardag

Här postar man om man vill anordna någon aktivitet på eller utanför lokalen, och söker deltagare.
Användarens profilbild
Skarpskytten
Auxilia - Tvångsrekryterad
Namn: Magnus Olofsson

Re: Speltestardag

Inlägg av Skarpskytten »

Mycket bra initiativ, Mordachai!
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
wyrmer
Namn: Peter Werner

Inlägg av wyrmer »

Jo väldigt bra initiativ. Lite tråkigt att ingen verkade dyka upp. När jag pratade med Mordachai kl 11:15 var det bara NiklasB som hade dykt upp, ingen annan...
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
Användarens profilbild
Skarpskytten
Namn: Magnus Olofsson

Inlägg av Skarpskytten »

wyrmer skrev:Jo väldigt bra initiativ. Lite tråkigt att ingen verkade dyka upp. När jag pratade med Mordachai kl 11:15 var det bara NiklasB som hade dykt upp, ingen annan...
En timme semare var det två till, och bägge löste medlemskort.
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
Mordachai
Namn: T Jesper Edmark
Kontakt:

Inlägg av Mordachai »

Kort sammanfattning av speltestardagen:

Intresse visat - 5 personer
Faktiska deltagare - 1 person (+Wyrmer blev tyvärr sjuk)
Nya DMFare - 2 personer (som redan tidigare planerat lösa medlemsskap, dock)
Spelat - Starcraft: The Boardgame
Sannolikhet att jag arrangerar fler speltestardagar - I stort sett ingen

Vad som kan slutas sig till av dagen är att söndagar är en dålig dag och att förmiddagar är en dålig tid. Oavsett så kommer jag, nästa gång jag vill spela spel nere på lokalen, kontakta de specifika spelare som jag tror är intresserade och planera allt i förväg istället för att hoppas på att intresse på forumet är detsamma som intresse för fysiskt spel på lokalen.
'Why do you waste my time?'
is the answer
to the question on your mind!
Användarens profilbild
NiklasB
Namn: Niklas Bolmdahl

Inlägg av NiklasB »

oavsett dålig uppslutning så var det kul. :)

är gärna med på fler såna här idéer. Om ingen annan (läs: Mordachai) anordnar någon, så får jag nog se om jag inte kan göra't själv. Problemet blir ju då att hitta nån som lär ut spelet, alt. hitta spel som jag kan och andra vill lära sig.

Ytterligare en idé är att gå ihop några stycken o anordna tillsammans. Antingen får man två kul partier med olika spel eller så får man ett parti med ett av dem. Win-win.
cacoethes loquendi

"Ibland tror jag att det säkraste beviset på att det finns intelligenta varelser i universum är att ingen av dem har försökt kontakta oss."
- Kalle, Kalle & Hobbe
Användarens profilbild
Ichabod
Primiscrinius - Huvudadministrator
Namn: Ichabod Svensson
Kontakt:

Inlägg av Ichabod »

Ursäkta att jag inte dök upp.

Legat i feber hela veckan.
Hjälp till med utvecklingen av hemsidan på tips för dmfonline.se!

Bild
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one." - George Bernard Shaw
Användarens profilbild
Jocke Rapp
Namn: Jocke Rapp
Kontakt:

Inlägg av Jocke Rapp »

Tråkigt att det var dålig uppslutning, eftersom såna här initativ är en en bra idé. Dock är det väl viktigt att komma ihåg att bara för att folk hojtar på forumet om att dom är intresserade så är det inte samma sak som att prata med dom dagen innan och faktiskt bekräfta att dom kommer. Jag vill jättegärna spela brädspel nere på klubben, både nya och gamla, så det vore tråkigt om det inte skedde fler försök. Men jag kan väl villigt erkänna att 10.30 inte är riktigt min grej...
Användarens profilbild
Pedersen
Namn: Magnus Pedersen
Kontakt:

Inlägg av Pedersen »

Jocke Rapp skrev:Tråkigt att det var dålig uppslutning, eftersom såna här initativ är en en bra idé. Dock är det väl viktigt att komma ihåg att bara för att folk hojtar på forumet om att dom är intresserade så är det inte samma sak som att prata med dom dagen innan och faktiskt bekräfta att dom kommer. Jag vill jättegärna spela brädspel nere på klubben, både nya och gamla, så det vore tråkigt om det inte skedde fler försök. Men jag kan väl villigt erkänna att 10.30 inte är riktigt min grej...
Det tillhör vanligt hyfs och folkvett att meddela arrangörer att man inte tänkt dyka upp, när man tidigare sagt att man skall. Det kan knappast vara Mordachais jobb att leka morsa och ringa runt till folk för att fråga om de lyckats masa sig upp ur sängen och borstat tänderna. Killen lade ner sin tid på att planera och genomföra ett arrangemang för människor som sade sig vara intresserade. Hade det varit jag som var arrangör hade jag känt mig ganska lurad när endast en av de som anmält att de skall komma verkligen dyker upp. Med all respekt för de som i förväg meddelat honom att de inte kan dyka upp av diverse skäl, shit happens. Men att inte ens orka meddela att man inte pallar dyka upp är svagt, tycker jag.
Rock hard, ride free! - Judas Priest
Blixt och dunder och miljoner tyfoner - Kapten Haddock
Vissa lagar som syftar till att bekämpa kriminaliteten är ännu mera kriminella - Friedrich Engels
Användarens profilbild
Mordachai
Kontakt:

Inlägg av Mordachai »

Jag vill passa på att tacka Ichabod, Jocke Rapp och Pedersen för sina inlägg - här kommer lite kommentarer:

Ichabod, tråkigt att höra att du var sjuk, det är aldrig roligt. Hoppas du mår bättre nu.

Jocke Rapp, bra att du framför att tiden inte passar dig, det hade varit ännu bättre om det gjorts när jag lade fram tiden på förslag just för att folk skulle kunna kunna kommentera den (se tidigare i tråden). Det fanns ett skäl till att jag ville ha anmälningar innan jag drog igång arrangemanget - tyvärr så kanske jag borde bitit i det sura äpplet och ställt in när det bara fanns en anmälning (då wyrmer blev sjuk).

Pedersen, till Jockes försvar kan sägas att han aldrig anmälde sig när jag efterfrågade anmälningar. Istället var det så att jag övertolkade intresset som visats på forumet och höll i arrangemanget trots få anmälningar (då jag visste att det skulle komma två utifrån också). Däremot så håller jag med om att det inte är mitt eller någon annan arrangörs jobb att ringa runt och följa upp intresset på morgonen eller kvällen innan. Dels är jag inte intresserad av att lägga tid på något sådant, dels har jag inte allas telefonnummer. Forumet skall räcka till för dessa syften.
is the answer
Användarens profilbild
Pedersen
Namn: Magnus Pedersen
Kontakt:

Inlägg av Pedersen »

Mordachai skrev:Pedersen, till Jockes försvar kan sägas att han aldrig anmälde sig när jag efterfrågade anmälningar.
Mitt inlägg handlade heller inte om huruvida just han hade anmält sig eller inte.
Rock hard, ride free! - Judas Priest
Blixt och dunder och miljoner tyfoner - Kapten Haddock
Vissa lagar som syftar till att bekämpa kriminaliteten är ännu mera kriminella - Friedrich Engels
Användarens profilbild
Jocke Rapp
Namn: Jocke Rapp
Kontakt:

Inlägg av Jocke Rapp »

Jag håller också med om att det är dålig stil att inte dyka upp om man faktiskt anmält sig. Just därför är det bra att vänta med ett arrangemang tills man verkligen fått anmälningar, antingen via forum, telefon eller annat vis (det beror såklart på hur väl man känner personen).
Användarens profilbild
Godeye
Namn: Martin

Inlägg av Godeye »

Mordachai skrev: Sannolikhet att jag arrangerar fler speltestardagar - I stort sett ingen
Häng inte upp dig på de som inte dök upp! Låt bara bli att bjuda in dem igen. Allmänt dåligt ouppfostrade människor som inte ens har vanligt folkvett har vi gott om i föreningen (som dessutom aldrig bjuder tillbaka i form av verksamhet, fest etc.) men många är också mycket trevliga. Lira med dem istället...
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
Användarens profilbild
Ichabod
Kontakt:

Inlägg av Ichabod »

Mordachai skrev:Jag vill passa på att tacka Ichabod, Jocke Rapp och Pedersen för sina inlägg - här kommer lite kommentarer:

Ichabod, tråkigt att höra att du var sjuk, det är aldrig roligt. Hoppas du mår bättre nu.
Det gör jag, nu är jag åtminstone bara förklyld och har inte feber längre. ^_^

Men du. Var inte upprörd/irriterad/trött för att folk inte dyker upp. Det är ofta så med nya arrangemang. Jag tycker det var ett fantastiskt bra initiativ och tror att det kunna fungera om det fortsätter, kanske som en regelbunden aktivitet. Vi har poker, rollspel och filmkvällar som regelbundna aktiviteter. Varför inte en brädspelskväll? Många aktiviteter på DMF som i dag är populära har varit sega i början. Folk kanske inte riktigt tror att de blir av, och dyker inte upp därför, jag vet inte... Erfarenheten visar iallafall att om man kämpar på några gånger så brukar aktiviteten stiga ganska markant. Folk måste dyka upp och inse att det var jäkligt kul, då kommer dom igen. Man kan aldrig räkna med en hejdundrande success direkt.

Jag vet inte, kanske inte intresset finns, och jag kan helt ha misstolkat om du har intresset för något lite större, i så fall får jag be om ursäkt. Själv skulle jag inte komma varje gång, för det har jag inte tid till och så stort är inte mitt personliga brädspelsintresse, men jag vet många på föreningen niklas/johan/lennart som älskar brädspel. Och i sanningens nanmn så behöver du ju inte ordna speltestardagarna själv. Slå ihop dig med någon, tex Niklas J.

Bild
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one." - George Bernard Shaw
Användarens profilbild
Ichabod
Kontakt:

Inlägg av Ichabod »

Godeye skrev:Låt bara bli att bjuda in dem igen.

Att inte bjuda in folk är ganska kontraproduktivt om man vill att folk ska dyka upp...

Bild
Användarens profilbild
Godeye

Inlägg av Godeye »

Ichabod skrev:
Att inte bjuda in folk är ganska kontraproduktivt om man vill att folk ska dyka upp...
Ja det är klart; om man inte bjuder in folk som inte har vett att dyka upp så har ju de inte möjligheten att låta bli att komma...
Tänka rätt är stort
Användarens profilbild
Ichabod
Kontakt:

Inlägg av Ichabod »

Godeye skrev:
Ichabod skrev:
Ja det är klart; om man inte bjuder in folk som inte har vett att dyka upp så har ju de inte möjligheten att låta bli att komma...
...eller för den delen att bättra sig för att komma nästa gång.

Bild
Användarens profilbild
Elrik
Namn: Erik Lindholm

Inlägg av Elrik »

OMFG! Kan inte folk försöka bestämma en tid för att spela spel istället för att gräla om vem som anmält sig eller vems fel det var att de som nästan anmält sig inte kom? Vad är det för fel på er?
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
Användarens profilbild
Godeye

Inlägg av Godeye »

Elrik skrev:Vad är det för fel på er?
Du, det vill du inte veta...
Tänka rätt är stort
Användarens profilbild
Mordachai
Kontakt:

Inlägg av Mordachai »

Oavsett...

Ok, om det finns intresse för en ny speltestardag så kan jag hålla i en sådan, men jag kan inte lova när det blir. Ska det bli av så kommer jag vilja ha in förslag, både på vad och på när. Därefter kommer jag begära in anmälningar på deltagare. Denna gång kommer jag uteslutande gå på faktiska anmälningar och ställa in om det inte verkar bli uppslutning.
is the answer
Skriv svar