Brädspelskväll på DMF- Torsdagar kl. 18:00
- Xian
- Custos Castrorum - Nyckelbärare
- Namn: Christian Henriksson
Re: Brädspelskväll på DMF- Torsdagar kl. 18:00
Jag hjälper gärna till och förklarar spel, åtminstone sådana som jag kan. Jag har ju en del förklaringsvana från mitt arrangemang på GothCon, och för den delen även från att ha med egna spel till DMF.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- norrman
- Magister - Administrator
- Namn: Johan Norrman
Super! Vi börjar kl 18 på Grand och jag kommer att vara där senast 17. Så vi ses där! (och nu på torsdag?)
- Danial
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Danial Ali Akbari
@Knut Vad roligt! Säg gärna till om det är säkert att du kommer. Om antalet tillåter så hade vi kunnat prova war of the ring.
@Johan: Vilket roligt initiativ! Jag kan tänka mig att hjälpa till. Jag har inte spelat alla de spel som du nämner dock. Kommer man kunna spela själv något om man är funktionär, eller är tanken att man främst hjälper ena gruppen efter den andra? Eller ska man sitta ner och spela med gruppen som man lär ut till? Hur mycket behöver man hjälpa till för att ha tjänat in inträdet ? Kan jag ta med egna spel, lära ut och spela med folk? Räcker det?
@Johan: Vilket roligt initiativ! Jag kan tänka mig att hjälpa till. Jag har inte spelat alla de spel som du nämner dock. Kommer man kunna spela själv något om man är funktionär, eller är tanken att man främst hjälper ena gruppen efter den andra? Eller ska man sitta ner och spela med gruppen som man lär ut till? Hur mycket behöver man hjälpa till för att ha tjänat in inträdet ? Kan jag ta med egna spel, lära ut och spela med folk? Räcker det?
- norrman
Ja, det skall bli kul!
Man kan förevisa/hjälpa till med vilket spel man vill!
Planen är så klart att man skall hinna spela något själv också och jag hoppas verkligen att det blir så!
Om man spelar med gruppen eller inte är upp till var och en - ibland blir det ju fullt bord utan att man sitter med. Jag själv tycker det är rätt kul att spela med gruppen.
Inträdet är 0 (noll) kr. Sedan vill så klart Grand gärna att man köper något i baren (cola, kaffe, öl osv och/eller lite snacks). Ju mer vi ger tillbaka desto gladare kommer dom vara och vi sedan få komma tillbaka! Jag bjuder lätt på en kaffe eller så som tack för hjälpen!
Och ja - ta gärna med något eget. Ju mer vi kan visa upp desto roligare (om det nu kommer några nybörjare...)
Man kan förevisa/hjälpa till med vilket spel man vill!
Planen är så klart att man skall hinna spela något själv också och jag hoppas verkligen att det blir så!
Om man spelar med gruppen eller inte är upp till var och en - ibland blir det ju fullt bord utan att man sitter med. Jag själv tycker det är rätt kul att spela med gruppen.
Inträdet är 0 (noll) kr. Sedan vill så klart Grand gärna att man köper något i baren (cola, kaffe, öl osv och/eller lite snacks). Ju mer vi ger tillbaka desto gladare kommer dom vara och vi sedan få komma tillbaka! Jag bjuder lätt på en kaffe eller så som tack för hjälpen!
Och ja - ta gärna med något eget. Ju mer vi kan visa upp desto roligare (om det nu kommer några nybörjare...)
- Xian
- Custos Castrorum - Nyckelbärare
- Namn: Christian Henriksson
Jodå, jag kommer på torsdag så vi kan diskutera lite mer där. Är appen förresten det enda sättet att anmäla sig? Min syster och hennes dotter vill komma, men de är på kryssning och saknar tillförlitligt internet just nu.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- norrman
Man måste inte anmäla sig - men Grand vill gärna det för att ha någon form av koll = bara att dyka upp!
- Danial
@Johan Toppen! Tänkte ställa just frågan om man behöver anmäla sig överhuvudtaget
Jag har en "nödfall" hemma och måste tyvärr avstå idag.
-
- Tribunus laticlavius - Ung general
- Namn: Hampus Danielsson
Det står på hemsidan att det är brädspel imorgon. Stämmer detta? Jag och Niklas kommer isåfsll
Hej och sånt
- norrman
Det är inställt.
-
- Tribunus laticlavius - Ung general
- Namn: Hampus Danielsson
Nä det kommer folk och spelar. Jag vet minst tre som kommer. Kollade runt lite efter jag skrev mitt senaste inlägg
Hej och sånt
- norrman
Ok, så bra!
- maagsathgart
- Namn: Magnus Larsson
Jag planerar att komma och spela brädspel på torsdag för en gångs skull. Det var längesedan nu.
- Danial
Vad roligt att spel blir av på söndag! Skrev också till Knut. Han var på innan vi ställde in det. När är ni där, Hampus? Ca 13 som står i schemat?
- Danial
Toppen! Då ses vi snart.
Vi kommer 2 mkt snart.
- norrman
Tack till er som kom till Grand igår! Ett mycket trevligt och lyckas evenemang!
Tyvärr (?) så kom det ju inte några nybörjare men vi var trots alls ca 40 personer som lyssnade på Anders & Jonas och sedan spelade spel.
Tyvärr (?) så kom det ju inte några nybörjare men vi var trots alls ca 40 personer som lyssnade på Anders & Jonas och sedan spelade spel.
- Danial
Ja, det blev riktigt bra . Stort eloge till dig Johan och alla andra organisatörer! Men var verkligen alla där old-timers? Jag är ju ny själv, men jag tyckte mig se många nya och även unga ansikten vid spelborden...