Warmahordestråden
-
- Praefectus - Adjuntant
- Namn: Casimir Ehrenborg
Re: Warmahordestråden
@Karl gustav, I will I pwomise
@Anders: Asså anledningen till att jag gillar timed turns är att de tvingar en att ta beslut och gör det lite mer intressant. Annars kan en 35p match lätt bli en 3-4 timmars grej. Dessutom så e de ganska tråkigt att sitt och vänta på att någon ska komma på de perfekta manövrerna istället för att bara spela. Men jag kan spela båda, jag bara gillar timed turns. Tänkte också på att man skulle kunna utöka dom till 15 min eller så för friendly play, så blir de inte riktigt lika stressande men man måste fortfarande agera.
@Gustav: Jag övar gärna mot dig vid 6 någon gång om du är kvar.
@Anders: Asså anledningen till att jag gillar timed turns är att de tvingar en att ta beslut och gör det lite mer intressant. Annars kan en 35p match lätt bli en 3-4 timmars grej. Dessutom så e de ganska tråkigt att sitt och vänta på att någon ska komma på de perfekta manövrerna istället för att bara spela. Men jag kan spela båda, jag bara gillar timed turns. Tänkte också på att man skulle kunna utöka dom till 15 min eller så för friendly play, så blir de inte riktigt lika stressande men man måste fortfarande agera.
@Gustav: Jag övar gärna mot dig vid 6 någon gång om du är kvar.
- ArneB
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Anders Holm
- Kontakt:
Jo tänkte nyss detsamma, 15 minuter är lagom för att man inte ska dö samtidigt som det sätter lite press. 10 minuter blir väldigt osocialt, man kan inte prata med folk alls.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
-
- Praefectus - Adjuntant
Ja eller hur, vi kanske ska testa med 15 då, aja jag traskar ner när jag har pluggat klart helt enkelt.
- ArneB
- Kontakt:
Mer intressant än tidsbegränsning tycker jag de oanvända reglerna för bondning av bestar/jacks är.
- Qvistus
- Namn: Johan Qvist
Jag är där klockan 1300 och stannar så länge det finns motståndare att spela mot. Testar gärna med 15 min rundor, jag tror definitvt det kan göra spelet bättre även om jag lär spela ännu sämre... Skall fundera ut några listor på allt från 11 till 35 poäng.
-
- Singulares - Legionär
- Namn: Christoffer Wedding
OK, jag kommer vid 13. Behöver låna modeller för spel eller proxing, vad ni vill.
- Qvistus
Kul - då verkar vi bli minst (?) 4 spelare från klockan 13. Tyvärr har jag inte någon jättespännande circle lista än men du kan låna de stackars 16p jag har om du vill.Christoffer W skrev:OK, jag kommer vid 13. Behöver låna modeller för spel eller proxing, vad ni vill.
-
- Praefectus - Adjuntant
Jag kommer nog ha lite infanteri från min circle lista över när jag spelar, eventuellt en beast också. Samt 2 warcasters så klart. Så efter 6 kan du få låna lite om du vill köra en större circle lista.
-
- Singulares - Legionär
- Namn: Christoffer Wedding
Måste gå vid fem/halv sex. Men jag lånar gärna lite circle modeller och så kan jag kanske proxa upp resten... Om ni har circle kort hade det varit grymt...
- Qvistus
Jag har 2010 decket, där finns de flesta modellerna. Jag tar självklart med dem också.Christoffer W skrev:Måste gå vid fem/halv sex. Men jag lånar gärna lite circle modeller och så kan jag kanske proxa upp resten... Om ni har circle kort hade det varit grymt...
- Qvistus
Jag kommer att vara på klubben på söndag 12/6 (om det är öppet) och bygga från ca 1300 till 1800. Någon som vill spela en omgång under dagen?
-
- Praefectus - Adjuntant
- Namn: Andreas Holm
nån som lirar retribution of scyrah nere på lokalen? och en fråga till, boken som finns till dom är den till mkII eller är jag förvirran news please...
Veni,Vidi,Rectum
- Gustav
- Custos Castrorum - Nyckelbärare
- Namn: Gustav Weberup
Jag har inte så bra koll på om det fanns fraktionsböcker i MKI men denna är MKII iaf.Warholm skrev:nån som lirar retribution of scyrah nere på lokalen? och en fråga till, boken som finns till dom är den till mkII eller är jag förvirran news please...
Du vet att alver är fjolliga va?
"Dom serverar mutanter!!!" - Abel fån Schnitzel, lagvrängare extraordinaire
Jag är också lite sugen på det här! Någon action på måndag? När är det folk spelar hos Anthony?
- Nefrums
- Namn: Jeppa Resmark
jag kommer nog ner och vill spela warmashine på måndag. Det är på tisdagar de spelar på unispel har jag för mig..
Och efter att ha spelat mycket lite warmachine och läst en del i regelböckerna så kan jag säga:
Att jämföra warmachine med 40k är som att jämföra schack med fia med knuff om reglerna i det senare är skrivna ungefär såhär tydligt: när en pjäs hamnar på samma ruta som en annan pjäs så slås de dramatiskt tills döds, pjäsen vinner och pjäsen tas bort ur spel.
Och efter att ha spelat mycket lite warmachine och läst en del i regelböckerna så kan jag säga:
Att jämföra warmachine med 40k är som att jämföra schack med fia med knuff om reglerna i det senare är skrivna ungefär såhär tydligt: när en pjäs hamnar på samma ruta som en annan pjäs så slås de dramatiskt tills döds, pjäsen vinner och pjäsen tas bort ur spel.
Arguing on the internet is like competing in the Paralympics.
Even if you win, you are still retarded.
Even if you win, you are still retarded.
- ArneB
- Kontakt:
Det är tisdagar det spelas warmachine på unispel. Typ klockan halv sju brukar det dra igång.
Jag kommer inte på måndag dock.
Jag kommer inte på måndag dock.
-
- Praefectus - Adjuntant
- Namn: Andreas Holm
nu har jag skaffat 29p warmachine...(suck ett jävla regelsystem till) och jag skulle uppskatta lite undervisning på måndag. Om det går att proxa kan jag komma upp i 35 annars en liten match för att lära sig hade varit bäst.
Veni,Vidi,Rectum
- ArneB
- Kontakt:
15 poäng är bättre att öva sig på. Även om casterbalansen blir lite konstig.