Canvas Eagle
- lilljonas
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Jonas Svensson
Re: Canvas Eagle
På fredag är jag bortrest, men torsdag kväll funkar. Har fått ihop Nieuporten också och borde hinna måla upp dem tills dess.
Och jo, det stora flygplanet är bombaren. Stålspjut låter som en prima idé, jag har ju en del liggandes som jag kan kapa upp. De två mindre flygplanen har jag byggt klart, så de lär få behålla sina stag tills en mild bris får dem att ramla sönder.
Och jo, det stora flygplanet är bombaren. Stålspjut låter som en prima idé, jag har ju en del liggandes som jag kan kapa upp. De två mindre flygplanen har jag byggt klart, så de lär få behålla sina stag tills en mild bris får dem att ramla sönder.
- Herr B
- Namn: Pär Birgander
Jag kan på torsdag med. Har bara hunnit bygga ihop ett plan men jag ska nog kunna få ihop något till tills dess.
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
- Qvistus
- Namn: Johan Qvist
Då säger vi torsdag - 1800. (Jag glömde bort att fredag visst var midsommarafton... )
- lilljonas
Två flygplan färdigmålade. Jag målade markeringarna då jag inte vågade testa med transfers på de räfflade vingarna.
- Herr B
En Albatross och en Spad ihopasatta, jag vet inte om jag hinner måla något av dom dock.
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
- Herr B
Jag har börjat måla min albatross men jag har ingen inspiration till färgschema.
- lilljonas
Herr B skrev:Jag har börjat måla min albatross men jag har ingen inspiration till färgschema.
jag röstar på den sista
Jag har målat ett plan i rött och metall och det andra i rött, grönt och beige. Skall se om jag kan få upp något foto senare.
- Herr B
Jo det sista är ju sannolikt. Det lutar åt lila/grönt.
- Elrik
- Namn: Erik Lindholm
Vad är detta? Ni kan inte hålla på och måla planen slumpmässigt efter vad som är snygg eller vad ni hittar på nätet! Jag kräver att ni målar dem i korrekta och tidsenliga färger och med rätt beteckningar.
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
.
- Herr B
Köp dina egna plan.
- Elrik
Jag skulle gärna ha ett par Fokker E.III men mina bratwurstfingar skulle nog inte klara av sånt pilligt jobb.
.
.
- lilljonas
det är ju det som gör ww1 roligare än ww2, de målade sina plan lite hipp som happ. Vem målar sitt flygplan i camo när man kan måla det knallrött med gula ränder?
- Herr B
Jag har börjat måla Albatrossen nu. grön/lila blir den. Jag har tagit en bild men jag verkar inte kunna uploada den någonstans nu, lite märkligt. Det får bli senare.
- Elrik
Ett par tuffa Albatross D.III ur Richthofens Jasta 11: http://www.cbrnp.com/profiles/quarter1/albatros.htm
.
.
- Herr B
Nästan färdig med en Albatross. Bara tysken och landningsstället kvar att måla:
http://i932.photobucket.com/albums/ad16 ... tross5.jpg
http://i932.photobucket.com/albums/ad16 ... tross4.jpg
http://i932.photobucket.com/albums/ad16 ... tross3.jpg
http://i932.photobucket.com/albums/ad16 ... tross2.jpg
http://i932.photobucket.com/albums/ad16 ... tross1.jpg
http://i932.photobucket.com/albums/ad16 ... tross6.jpg
Så fick ni se planet från alla möjliga vinklar och hur osymetriskt målningen blev.
http://i932.photobucket.com/albums/ad16 ... tross5.jpg
http://i932.photobucket.com/albums/ad16 ... tross4.jpg
http://i932.photobucket.com/albums/ad16 ... tross3.jpg
http://i932.photobucket.com/albums/ad16 ... tross2.jpg
http://i932.photobucket.com/albums/ad16 ... tross1.jpg
http://i932.photobucket.com/albums/ad16 ... tross6.jpg
Så fick ni se planet från alla möjliga vinklar och hur osymetriskt målningen blev.
- Elrik
Snyggt. Ser ut som holms orkelbloodbowllag.
.
.
- Herr B
Albatrossen är färdigmålad och jag väntar bara på att lacken ska torka på ovansidan så jag kan lacka undersidan. Det var lite småskoj att måla den. Nu ska jag bara komma på hur dom andra ska målas.
- Herr B
Slott von Planck, 3:e januari 1917
Baron von Planck lutade sig tillbaka i sin stora stoppade skrivbordsstol. Med en fundersam blick så la han ner brevet på skrivbordet. "Så bror min har förolyckats i kriget" njöt den nyblivne baronen. "Tur han inte hade några söner så jag äntligen fått min rättmätiga titel, ha ha ha ha..." Baronen gnuggar sina händer och myser. "Synd bara att han dog som en feg hund flyendes från striden, nu måste ju jag rädda familjeäran".
"Vem pratar du med käre bror?" frågar den tredje brodern i familjen.
"Pratar? jag pratar inte med någon och förrästen är det Baron nu, inte bror" snäster baronen tillbaka.
"Jag beger mig till fronten imorgon för att ta vår brors plats i armén. Tyskland behöver en ny pilot och det är upp till mig att försvara vår heder"
"Jag önskar dig allt väl bro... Baron" svarar den yngre av bröderna samtidigt som han slänger avundsjuka blickar mot sin brors rygg och viskar för sig själv "jag hoppas din karriär blir explosiv".
"Sa du något?" undrar baronen.
"Nej nej inget alls käre Baron".
Nästa morgon åkte den nye baron von Planck iväg till fronten för att ta till luften i ett flygomoplan och hela den stora brödraskaran hemma i slottet gnuggade sina händer i vetskapen om att det snart skulle vara en bror mindre ivägen till deras titel.
Baron von Planck lutade sig tillbaka i sin stora stoppade skrivbordsstol. Med en fundersam blick så la han ner brevet på skrivbordet. "Så bror min har förolyckats i kriget" njöt den nyblivne baronen. "Tur han inte hade några söner så jag äntligen fått min rättmätiga titel, ha ha ha ha..." Baronen gnuggar sina händer och myser. "Synd bara att han dog som en feg hund flyendes från striden, nu måste ju jag rädda familjeäran".
"Vem pratar du med käre bror?" frågar den tredje brodern i familjen.
"Pratar? jag pratar inte med någon och förrästen är det Baron nu, inte bror" snäster baronen tillbaka.
"Jag beger mig till fronten imorgon för att ta vår brors plats i armén. Tyskland behöver en ny pilot och det är upp till mig att försvara vår heder"
"Jag önskar dig allt väl bro... Baron" svarar den yngre av bröderna samtidigt som han slänger avundsjuka blickar mot sin brors rygg och viskar för sig själv "jag hoppas din karriär blir explosiv".
"Sa du något?" undrar baronen.
"Nej nej inget alls käre Baron".
Nästa morgon åkte den nye baron von Planck iväg till fronten för att ta till luften i ett flygomoplan och hela den stora brödraskaran hemma i slottet gnuggade sina händer i vetskapen om att det snart skulle vara en bror mindre ivägen till deras titel.
- Qvistus
- Namn: Johan Qvist
Comte Montepellier fnissade högt när den brinnande Baronen gick in i en snabb spin på väg ner mot en säker död bland kratrarna och taggtråden i ingenmansland.
Han svängde runt för att jaga den andra Albatrossen. En högersväng.. en vänstersväng, nu hade han honom snart på kornet. 'Nä men va fals!' Den franska Greven släppte monokeln och avtryckarknappen när han förbluffat såg Baron komma ut ur spinnen på låg höjd under honom, dessutom verkade elden slocknat under den vilda nedfärden.
Montpellier satte beslutsamt sitt plan i en vrålande dykning mot Baronen, fast besluten att förvandla hans plan till en schweizerost. Tyget i vingarna vibrerade stumt när han till sin förtjusning upptäckte att Baronens motor höll på att ge upp och han sakta tappade höjd. Den första kulkärven tog i bränsletanken och Baronens plan flammade upp i ett eldmoln. 'Au revoir monsieur choucroute!'
Greven svängde runt sitt plan men såg den namnlösa britten och den kvarvarande tysken närma sig varandra rakt framifrån och han hörde hur kulorna rev hål i balsaskroven. Plötsligt fattade britten eld och planet var snabbt ett moln av flammande lågor. Albatrossen (med en vid det laget medvetslös pilot), väjde inte och de båda planen kolliderade i luften och föll som ett gemensamt eldklot ner mot marken.
Comte Montpellier,
16 rundor i luften = 16 xp.
1 kill = 24 xp
totalt = 40 xp
Han svängde runt för att jaga den andra Albatrossen. En högersväng.. en vänstersväng, nu hade han honom snart på kornet. 'Nä men va fals!' Den franska Greven släppte monokeln och avtryckarknappen när han förbluffat såg Baron komma ut ur spinnen på låg höjd under honom, dessutom verkade elden slocknat under den vilda nedfärden.
Montpellier satte beslutsamt sitt plan i en vrålande dykning mot Baronen, fast besluten att förvandla hans plan till en schweizerost. Tyget i vingarna vibrerade stumt när han till sin förtjusning upptäckte att Baronens motor höll på att ge upp och han sakta tappade höjd. Den första kulkärven tog i bränsletanken och Baronens plan flammade upp i ett eldmoln. 'Au revoir monsieur choucroute!'
Greven svängde runt sitt plan men såg den namnlösa britten och den kvarvarande tysken närma sig varandra rakt framifrån och han hörde hur kulorna rev hål i balsaskroven. Plötsligt fattade britten eld och planet var snabbt ett moln av flammande lågor. Albatrossen (med en vid det laget medvetslös pilot), väjde inte och de båda planen kolliderade i luften och föll som ett gemensamt eldklot ner mot marken.
Comte Montpellier,
16 rundor i luften = 16 xp.
1 kill = 24 xp
totalt = 40 xp
- Herr B
Det var riktigt roligt trotts att jag var mer eller mindre ute nästan direkt. Baron von Planck dog tragiskt flyendes från fältet men frukta inte, han har många bröder som kan ta hans plats.