fatasy!?

Warhammer 40k, Warzone och allting som rör krig med målade arméer.
Echunia
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant
Namn: Casimir Ehrenborg

Re: fatasy!?

Inlägg av Echunia »

Nu är det dags! fantasy kampanj. Någon som är sugen?
Användarens profilbild
ArneB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Namn: Anders Holm
Kontakt:

Inlägg av ArneB »

Verkligen! Jag har dock bokat upp mig på warmahordes imorgon men vi får snacka ihop vad vi tänkt oss. Jag erkänner att jag försummade att skriva några festliga kampanjregler i julas.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Echunia
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant

Inlägg av Echunia »

Jag har inte heller gjort så mycket. Är dock inbokad på att bygga ikeamöbler idag, så kan inte heller. Men från och med nästa måndag.
Senast redigerad av Echunia den mån 07 feb 2011, 19:54, redigerad totalt 1 gånger.
Echunia
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant

Inlägg av Echunia »

Men ska vi försöka skriva ihop något på plats eller över forumen. Annars kan jag andra dar i veckan istället så får vi de gjort. Känns inte som om de kommer hända om vi inte tar tag i de snart.
Användarens profilbild
ArneB
Kontakt:

Inlägg av ArneB »

Jag gör halvtid den här veckan så jag är lite uppstressad. Om du har tid vore det ju bra! Kampanj eller icke vill jag i alla fall börja spela det jäkla spelet igen. Det har inte blivit så mycket på sistone, men det som blivit har varit kul, och jag gillar att ha kul.
Användarens profilbild
Hobbylim
Namn: Mats Ljungquist

Inlägg av Hobbylim »

Jag är gärna med på en kampanj och whfb överhuvudtaget. (jag kan inte heller komma ikväll)
Användarens profilbild
ArneB
Kontakt:

Inlägg av ArneB »

Det vore ju bra med fyra spelare att starta med, även om det blir slagsida åt skaven och/eller brettonians.

Jag har funderat en del och det verkar onödigt att ha nån form av växande kampanj eftersom det inte direkt är någon som håller på att starta upp just nu. Det hade varit roligt med något som motiverade en att prova att spela lite olika konstiga arméer som man inte brukar göra, men jag vet inte om alla har tillräckligt stora samlingar för att kunna gå genom ett liknande system som vi hade i 40k där ens territorier bestämde vad man kunde bygga för armé.

En sak jag tänkte på var att man ofta har en tendens att välja ganska samma magiska föremål. Man kanske kan göra något system där man slår fram sådana och sen delar ut dem? Att en ökad samling föremål kan vara en del av sånt man slåss om. Kanske då rentav att man kan lyckas erövra föremål som ens ras inte har tillgång till.
Echunia
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant

Inlägg av Echunia »

Ja det låter som en bra ide. Ska vi göra en tabell av common magic items då eller? Ideen att erövra motståndarens items så man kan ha lite udda kombinationer låter bra. Vi skulle kunna låta områdena ha att göra med items mer än "slots och choices". Så alla väljer en lista utan magical items så slår / får man dom när kampanjen fortskrider?

Jag tänkte att vi kunde köra lite mindre än vanligt för att få upp hastigheten lite och ja som du sa så att folk kan ta lite variation i sina listor. Dessutom så kanske vi möjligtvis lyckas få över några av dessa envisa 40k spelare. Jag tänkte någonstans i 1000-1500 eller något sånt.
Användarens profilbild
lilljonas
Namn: Jonas Svensson

Inlägg av lilljonas »

Jag är på så fort jag fått ett jobb så jag har råd med medlemsavgift. :(
Christoffer W
Singulares - Legionär
Singulares - Legionär
Namn: Christoffer Wedding

Inlägg av Christoffer W »

Jag är med och spelar :)

Just nu har jag inte än så stor armé här nere, men kan spela mindre slag som du pratade om. Annars hämtar jag min riktiga armé när jag är uppe i Halmstad om några veckor.
Användarens profilbild
ArneB
Kontakt:

Inlägg av ArneB »

Jonas, föreningen är fortfarande skyldig dig typ 400 kronor för spelhelgen om du inte fått dem än.

Men kul ju, då är vi ju plötsligt en helt okej mängd! Mindre slag till att börja med då alltså. 1000 brukar vara lite löjligt lite tycker jag, men vi kanske ska köra 1500 då? Kanske med begränsade magiker också?
Echunia
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant

Inlägg av Echunia »

Precis vad jag tänkte! Jag skriver ihop lite regler idag och postar dom här ikväll så kan ni ge lite kommentarer osv.
Skriv svar