inbyggd, men bara hälften av den lär kunna målas så du kan vara trygg i vetskapen om att den fortfarande finnns, nästan.
Appropå könsrosa färg pratade jag med en av byggarna som berättade att han var dykinstruktör i "skolan" som håller till på revingegatan 15A. Jag frågade om de "terracotta-färgade" dörrarna men de var övermålade.
Maestro of the lol-orgel. . Den inre röven. /Poesi by Ilg
Onsdagen 19 och torsdagen 20 behövs det folk som kan hjälpa till att bära tillbaka alla möbler och skåp. Det kommer även att byggas lite och sättas upp anslagstavlor. Alla som känner att de vill hjälpa till kan pm:a mig. Vi kommer att börja ca 10 båda dagarna.
För alla de som jobbar dagtid går det bra att komma ner och hjälpa till på kvällen också
Du satte ju upp fel bild på dig själv magnus, vad var det för fel på den som vi tog 20 sekunder tidigare? då hade ju Holm också kommit med och det hade ju varit väldigt pedagogiskt.
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
Herr B skrev:Du satte ju upp fel bild på dig själv magnus, vad var det för fel på den som vi tog 20 sekunder tidigare? då hade ju Holm också kommit med och det hade ju varit väldigt pedagogiskt.
On popular demand:
Senast redigerad av Skarpskytten den sön 16 mar 2008, 20:39, redigerad totalt 1 gånger.
"Ingens träl, ingens tyran"
"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
ja det har varit riktigt trevligt att se hur lokalen förvandlats till en ljus, tilltalande lokal istället för den dunkla källare den var innan. Inget ont om de som tyckte bättre om de mörka väggarna, men jag vet vilket jag föredrar.
cacoethes loquendi
"Ibland tror jag att det säkraste beviset på att det finns intelligenta varelser i universum är att ingen av dem har försökt kontakta oss."
- Kalle, Kalle & Hobbe
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one." - George Bernard Shaw
Eftersom jag har målat en del av de där målade rören, så kan jag svara på det.
De rör som förut var målade målades nu oxå (eftersom de var målade i svart), resten rör vi inte.
cacoethes loquendi
"Ibland tror jag att det säkraste beviset på att det finns intelligenta varelser i universum är att ingen av dem har försökt kontakta oss."
- Kalle, Kalle & Hobbe
Efter 10 svabbingar och skrubbning så blev det bra. Resten av golvet som vi inte svabbade 5 gånger igår blev inte lika bra så det är bara att göra det om och om igen så blir det fint.
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
Vi drog sista lagret färg vid 23-tiden nånting. Så nu är allt färdigmålat. Det är dock några få detaljer som kan behövas fixas till, där tejpen drog bort lite färg. Speciellt vid dörren till toan, där den gamla bruna färgen slets av och blottade trälisten.
Det kommer behövas mer hjälp imorgon förmiddag (torsdag). En hel del städning är kvar.
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one." - George Bernard Shaw
Då var man äntligen hemma... Som sagt, det finns att göra imorgon med. Städning och en hel del bära och pyssla. Vi kommer att börja vid 10-11 någon gång.
För alla er som inte vill hjälpa till och städa: Lokalen kommer inte att öppna förrän den städats..
Hoppas ingen går o blir förkyld för att jag envisades med att bli kvar idag.
cacoethes loquendi
- Kalle, Kalle & Hobbe