Spelhelg 19-21 september

Här samlas information och inlägg som rör de olika spelhelger som DMF arrangerar.
Användarens profilbild
Herr B
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1892
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 17:47
Namn: Pär Birgander
Ort: Här

Re: Spelhelg 19-21 september

Inlägg av Herr B »

Quizet var riktigt bra, mange tack som dom säger i danmark. Poängen på frågorna kanske var lite märkliga men det var så många så det gör inte så mycket. Det borde däremot varit fler mer eller mindre fiktiva personer i omgång 1.
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
Användarens profilbild
Ulvert
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Inlägg: 2161
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 14:08
Namn: Roger Johansson
Ort: Lund

Re: Spelhelg 19-21 september

Inlägg av Ulvert »

Update: Filmvisningen på söndagen kommer att börja kl 12:00 istället för kl 13:00.
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."

-Alan Moore m.fl.


"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
Användarens profilbild
Skarpskytten
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4074
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 21:58
Namn: Magnus Olofsson
Ort: Jagent

Re: Spelhelg 19-21 september

Inlägg av Skarpskytten »

Vid det senaste moronska mästerskapet i Drakborgen gick totalt 28 hjältar ned i drakborgen. Fyra (!) av dessa kom levande ut!

Detta var det första moroniska mästerskapet som spelades med expansionen, Drakborgen II, vilken visade sig vara om möjligt än mer omöjlig att klara än vanliga Drakborgen. Riddar Rohan lyste denna gång med sin frånvaro, märkligt nog. Kanske har han fått ett riktigt jobb, där Vighet 4 inte är lika med en säker död?

Max lyckades inte försvara sin mästartitel från förra spelhelgen och Holm kom inte heller denna gång levande ut ur borgen. Han har ännu inte lyckats erövra ett diplom från Drakborgens vaktmästares lärling (vaktmästaren är frånvarande, misstänks vara på ett sök efter grönsåpa, då golven är mycket smutsiga och trollen inte rumsrena).

Topplaceringarna blev som följer.
4. Axel som Yushugan med 0 gm
3. Oscar (juvois) som Thargrim med 80 gm
2. Georg som Iril med 250 gm
1. NiklasB som Iril med 3570 gm

NiklasB är nu alltså moronsk mästare i Drakborgen och kommer att få ett presenkort på 100 kr på SPEL så fort jag träffar honom.
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
Skarpskytten
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4074
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 21:58
Namn: Magnus Olofsson
Ort: Jagent

Re: Spelhelg 19-21 september

Inlägg av Skarpskytten »

Som Godeyes vikarie vill jag tacka honom, Ulvert, Elrik, Bob0, Arkhan, NiklasB, wyrmer och juvois för en sällsynt lyckad spelhelg, med nästan femtio unika deltagare och ett gäng av nya unga medlemmar. Jag kan bara hoppas att nästa spelhelg får lika många intressanta arrangemang och blir lika välbesökt.

Ett extra plus i kanten för Elriks fyndiga frågesport, som jag och Mawno rodde hem efter en skakig start. :ninja:
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
Godeye
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1896
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 17:27
Namn: Martin
Ort: Lund

Re: Spelhelg 19-21 september

Inlägg av Godeye »

Skarpskytten skrev:Som Godeyes vikarie vill jag tacka honom, Ulvert, Elrik, Bob0, Arkhan, NiklasB, wyrmer och juvois för en sällsynt lyckad spelhelg, med nästan femtio unika deltagare och ett gäng av nya unga medlemmar. Jag kan bara hoppas att nästa spelhelg får lika många intressanta arrangemang och blir lika välbesökt.

Ett extra plus i kanten för Elriks fyndiga frågesport, som jag och Mawno rodde hem efter en skakig start. :ninja:
Även jag vill tacka alla som hjälpte till med Spelhelgen. Synd att jag inte kunde närvara.
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
Användarens profilbild
Mordachai
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 484
Blev medlem: lör 28 apr 2007, 20:52
Namn: T Jesper Edmark
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Re: Spelhelg 19-21 september

Inlägg av Mordachai »

Vill tacka för en utmärkt spelhelg... svårt att tycka annat när man efter helgen står som segrare i pokerturneringen (av 18 deltagare), Power Grid-turneringen (av 12? deltagare) samt även Guitar Hero III-turneringen (av 3 deltagare). Dessutom har man ju fått spela ett antal andra spel och testa Spore. Det sistnämnda har gjort att jag känner ett stort behov av att köpa en ny dator då min gamla inte skulle fixa det.

Trist att jag inte kunde avsluta spelhelgen med en vinst mot Axel i NML, men man kan ju inte vinna allt...
'Why do you waste my time?'
is the answer
to the question on your mind!
Användarens profilbild
Godeye
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1896
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 17:27
Namn: Martin
Ort: Lund

Re: Spelhelg 19-21 september

Inlägg av Godeye »

Mordachai skrev: Trist att jag inte kunde avsluta spelhelgen med en vinst mot Axel i NML, men man kan ju inte vinna allt...
Min broder i ödmjukhet...
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
Skriv svar