Travian
- Ulvert
- Auctoritas - Moderator
- Namn: Roger Johansson
Re: Travian
Nu börjar det likna något.
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."
-Alan Moore m.fl.
"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
-Alan Moore m.fl.
- mawno
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Emanuel Meramveliotakis
najs roger! Sjukt mycket trupper
Har satsat på att bygga en ny by nu på sista tiden så inte så mycket trupper kvar.
Har satsat på att bygga en ny by nu på sista tiden så inte så mycket trupper kvar.
- Bilagor
-
- travian.JPG (55.57 KiB) Visad 12687 gånger
Sweet Krishna, shake that rupee maker!
- Ulvert
- Auctoritas - Moderator
Well... det är ju inte som om du inte har en hel del trupper själv.mawno skrev:najs roger! Sjukt mycket trupper
Själv tänkte jag inte bygga nya byar, ska fixa en senator och sjukt stora arméer så tar jag över andras bosättningar istället.
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."
-Alan Moore m.fl.
-Alan Moore m.fl.
- mawno
mmm funderade på det först... Men eftersom som en senator kostar sisådär 150k resurser så la jag det projektet på isUlvert skrev: Själv tänkte jag inte bygga nya byar, ska fixa en senator och sjukt stora arméer så tar jag över andras bosättningar istället.
- Mordachai
- Namn: T Jesper Edmark
- Kontakt:
Hade en hel del trupper (170 legionärer och 50 imperieriddare, 25 praetorianer, 5 spejare) men sedan kom en elak typ med ett par tusen trupper och gjorde en räd och så var jag nere på noll igen. Gissar att det är sånt som händer när man inte är i allians pga. att man inte blivit inbjuden... *hint, hint*
'Why do you waste my time?'
is the answer
to the question on your mind!
is the answer
- Ulvert
- Auctoritas - Moderator
Har lagt in en förfrågan i en tråd på allinasforumet om att du skall få gå med i URP, Mordachai. Hoppas det löser sig.
-Alan Moore m.fl.
-Alan Moore m.fl.
-
- Senatus - Styrelsemedlem
- Namn: Niklas Jönsson
Hej alla Travianspelare!
Natarerna utmanar, trots alla tidigare nederlag, återigen de svenska spelarna!
Det är med stor glädje som jag nu meddelar att Travian Sverige kommer att starta upp en 7:e server.
Servern kommer att vara en vanlig server med den normala hastigheten (x1). NYHET: En väsentlig skillnad jämfört med tidigare servrar är dock byggnadstiderna i Natarbyarna. Alla byggnader i Natarbyarna kommer att byggas på halva tiden jämfört med tidigare.
Server: Server 6
Start: Fredag 15/2-08 06:00
Föranmälan: Onsdag 13/2 -08
Nu får du chansen att vara med från början, visa vad du går för – gadda ihop dig med dina vänner i den vinnande alliansen och ta hem segern!
Vi i TravianTeamet önskar alla spelare och allianser lycka till i deras strävan att bli de bästa!
Många varma hälsningar,
Amaris & Travian-Teamet
Vad säger folk om att hoppa på från början?
Niklas
Natarerna utmanar, trots alla tidigare nederlag, återigen de svenska spelarna!
Det är med stor glädje som jag nu meddelar att Travian Sverige kommer att starta upp en 7:e server.
Servern kommer att vara en vanlig server med den normala hastigheten (x1). NYHET: En väsentlig skillnad jämfört med tidigare servrar är dock byggnadstiderna i Natarbyarna. Alla byggnader i Natarbyarna kommer att byggas på halva tiden jämfört med tidigare.
Nu får du chansen att vara med från början, visa vad du går för – gadda ihop dig med dina vänner i den vinnande alliansen och ta hem segern!
Vi i TravianTeamet önskar alla spelare och allianser lycka till i deras strävan att bli de bästa!
Många varma hälsningar,
Amaris & Travian-Teamet
Vad säger folk om att hoppa på från början?
Niklas
- NiklasB
- Namn: Niklas Bolmdahl
Visst, men 1x-servrarna är inte lite långsammare än speed. Skillnaden är enorm. Jag spelar lite på s5 för att öva upp mig, och har knappt kommit nånstans. Jag har 36, 48, 32, 13 i produktion. Det motsvarar en blandning av lvl 2, 3 och 4-fält (vetet har några på 4). Och jag har knappt kommit igång med arméerna. Mitt s5-konto är typ lika gammalt som mitt speed-konto, där jag har... en aningen bättre by, med både arméer och fält långt mer utbyggda. Så 1x är till för de som uppskattar strategi och eftertanke. Hastigheten gör naturligtvis att det finns färre klåpare att farma oxå... Så för närvarande har jag knappt några farmer.
Men så länge vi är några stycken som vill vara med på den här servern, så är jag på. En tidig allians och lite målmedvetenhet så kommer vi att regera.
Men så länge vi är några stycken som vill vara med på den här servern, så är jag på. En tidig allians och lite målmedvetenhet så kommer vi att regera.
cacoethes loquendi
"Ibland tror jag att det säkraste beviset på att det finns intelligenta varelser i universum är att ingen av dem har försökt kontakta oss."
- Kalle, Kalle & Hobbe
"Ibland tror jag att det säkraste beviset på att det finns intelligenta varelser i universum är att ingen av dem har försökt kontakta oss."
- Kalle, Kalle & Hobbe
- wyrmer
- Namn: Peter Werner
Speed-servern kommer ju att starta om igen relativt snart, så det kanske varit roligare om alla varit från början där istället?
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
-
- Senatus - Styrelsemedlem
- Namn: Niklas Jönsson
Om jag har förstått det hela rätt så kommer speed-servern att hålla på i ytterligare en till två veckor och sedan ligga nere en till. Vill man vänta? Som jag ser det så har vanlig server fördelen att när man har kommit i gång ordentligt och har ca 5, 6 städer så går det att ha ett annat liv utanför Travian utan att förlora automatiskt. Nackdelen är o andra sidan att det tar lång tid att nå dit.
- mawno
Föredrar nog vanlig server istället för speed... Om man ska lyckas bra på speed måste man mer eller mindre vara inloggad hela tiden.
- Ulvert
- Auctoritas - Moderator
Well... jag kan tänka mig att hänga på en ny start på en långsammare server. Lite tråkigare, men men ...
Frågan är dock, vilken del av kartan skall vi DMFare emigrera till? Jag föreslår Nordöst...
Frågan är dock, vilken del av kartan skall vi DMFare emigrera till? Jag föreslår Nordöst...
-Alan Moore m.fl.
-Alan Moore m.fl.
- wyrmer
Alright.Ulvert skrev:Well... jag kan tänka mig att hänga på en ny start på en långsammare server. Lite tråkigare, men men ...
Vi är iaf 5 pers som uttryckt intresse, så då kan vi väl köra. Man kan ju hoppas och anta att iaf ett par till är villiga att hänga på, kanske inte från dag 1, men det hade ju varit roligast.
Startposition: Nordöst
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
- Ulvert
- Auctoritas - Moderator
Ett klannamn på tre bokstäver...?
-Alan Moore m.fl.
-Alan Moore m.fl.
- Mordachai
- Namn: T Jesper Edmark
- Kontakt:
Lugnt jag är på! Och med normalhastigheten så kanske man kan undvika att spendera för mycket tid framför spelet när man är på jobbet också...
Edit: Är registrerad som Galler i nordöst. Samma namn där som här.
Edit: Är registrerad som Galler i nordöst. Samma namn där som här.
Senast redigerad av Mordachai den tor 14 feb 2008, 11:01, redigerad totalt 1 gånger.
'Why do you waste my time?'
is the answer
is the answer
- NiklasB
- Namn: Niklas Bolmdahl
Jag är registrerad. Galler, nord-öst, namn: dacovale
cacoethes loquendi
- Kalle, Kalle & Hobbe
- Kalle, Kalle & Hobbe
- wyrmer
Romare i NÖ, wyrmer6.
- wyrmer
Jag ska roxxa era boxxorz.. Ska bara hitta en 15-vete by som jag kan göra till huvudstad.
- Ulvert
- Auctoritas - Moderator
Registrerad. Ulvtand, romare, nordöst.
-Alan Moore m.fl.
-Alan Moore m.fl.
- wyrmer
Jag har en polare i skolan som spelat Travian sen starten. Han gav mig lite länkar och dokument att titta på om man vill bli en bättre spelare.
Tommy skrev:Lite info.
Gruppförslaget är hur man organiserar grupper i en allians och en bra strategi att dela upp hur man bygger trupper.
Den andra bästa start är en kille som skrivit hur man snabbast grundar en ny by, behövs för att lägga beslag på 9 och 15 vetebyarn. Där finns med att bygga grottor och sånt så man klarar sig från plundringar. By nr 2 bör vara en 9 eller 15 veteby. en 15 veteby är dock otroligt seg att dra igång i början men är guld värd senare i spelet. Som jag sa så bygg residens i första byn och bygg nybyggare, ta veteby men bygg bara senatorer där. Detta behöver inte vara färdigt förrän man har 4-5 byar något, det är först då man börjar ta över byar.
Länkar
TravianTool: - http://traviantool2.ww7.be/index.php?lang=se
En sida som kikar på andras spelares tillväxt, om de är inaktiva eller närmsta granne etc
Travmap - http://travmap.shishnet.org/
Min personliga favoritkarta. Enkel, lätt att överskåda och alla de viktiga tillbehören utan att bli så j*vla high-tech så det får en raketforskare att rynka pannan
Travian Wikipedia - http://travianwiki.uni.cc/index.php/Main_Page
Namnet säger det mesta. Allt du vill och kan veta om travian
Resetidskalkylerare - http://www.javaschubla.de/2006/travian/ ... ml?lang=en
Nördig rubrik, jag vet. Kolla hur lång tid det tar för dina trupper att komma fram till en viss koordinat.
Travianmap - http://travianmap.nl/index.php
Alternativ till travmap, kan ha problem med översättningen från flamländska
För att posta anfall i forum - http://travilog.org.ua/se/
En bättre krigskonverterare. People want - People get
Kolla hur många soldater du kan bygga med hjälp av NPC handlaren - http://npc.fooo.se/
Riktigt fin beräknare för truppbygge!
http://asite.110mb.com/cropfinder.php
Hittar oaser i närheten av dig med 9 eller 15 vetefält.