Jogging.

Här kan alla snacka om vad som helst som faller er in.
Användarens profilbild
Mordlust
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 2157
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 08:59
Namn: Bernard Christiansson

Inlägg av Mordlust »

Det låter som ett utmärkt förslag. Men de får springa i cirklar så att vi andra kan se vad som händer.
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
Användarens profilbild
Skarpskytten
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4074
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 21:58
Namn: Magnus Olofsson
Ort: Jagent

Inlägg av Skarpskytten »

Mordlust skrev:Det låter som ett utmärkt förslag. Men de får springa i cirklar så att vi andra kan se vad som händer.
Skarpskytten - som dock kommer att heta Grom the Avenger på lördag (om han får tillstånd av sin flicka att komma) - ställer upp! Billig fylla, med Mordlusts modell. Hur små cirklar tänker du dig? Runt en fåtölj.
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
Godeye
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1896
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 17:27
Namn: Martin
Ort: Lund

Inlägg av Godeye »

Jag tycker att folk kommit lite från ämnet, själv kan jag rekommendera rodd-maskin som motion: då kan man träna sina biceps samtidigt (vilket är det viktigaste i all träning). Rodden är dessutom mycket bra för rygg- och axelmuskler. För alla med fet röv så rekommenderas det oxå... Man slipper dessutom att paja knäna. Man är dessutom mer tidseffektiv än vid joggning.
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
Användarens profilbild
Elrik
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4743
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 11:30
Namn: Erik Lindholm
Ort: Banjoland

Inlägg av Elrik »

Vad jag menade var att skryta med att man var bäste dmf:are i ett långlopp är som att skryta med att kommunistpartiet vann valet på kuba...

Jag är tyvärr borta på lördag... Jag kan dock säga att Magnus vinner över mig i lopp längre än 400 m, men på kortare sträckor har jag nog en chans. Alternativt om det är fullkontaktslöpning.
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
Användarens profilbild
Godeye
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1896
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 17:27
Namn: Martin
Ort: Lund

Inlägg av Godeye »

Att en dmfare ställer upp i loppet är fantastiskt. Ungefär lika fantastiskt som att ett företag, ägt av en dmfare, var 4ggr så högt värderat som Skanska... Skarpskytten har bara satt ribban för sig själv och för medlemmarna i denna sak.
Senast redigerad av Godeye den tis 08 maj 2007, 22:17, redigerad totalt 1 gånger.
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
Användarens profilbild
Skarpskytten
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4074
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 21:58
Namn: Magnus Olofsson
Ort: Jagent

Inlägg av Skarpskytten »

Elrik skrev:Jag är tyvärr borta på lördag
Fegis
Elrik skrev:Jag kan dock säga att Magnus vinner över mig i lopp längre än 400 m, men på kortare sträckor har jag nog en chans. Alternativt om det är fullkontaktslöpning.
Håller med. När blir fullkontaktlöpning en OS-gren? Jag antar att den är besläktad med skid-boxning?
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
Skarpskytten
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4074
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 21:58
Namn: Magnus Olofsson
Ort: Jagent

Inlägg av Skarpskytten »

Godeye skrev:Skarpskytten har bara satt ribban för sig själv och för medlemmarna i denna sak.
Godeye har som vanligt funnit sakens kärna med sin (nästan) ofelbara blick (pun intended). Om man vill åstadkomma något här i livet måste man sätt mål för sig själv. Som en vis man sade: "Du klarar av tio gånger mer än din mamma tror, och två gånger mer än du själv tror".

När jag sprungit den satans milen på under 45 min ska jag springa den på 44 ... eller försöka utveckla den för mig okända muskelgruppen "biceps".
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
Arcturus
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Inlägg: 733
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 15:12
Namn: Filip Danielsson
Ort: Skobojden

Inlägg av Arcturus »

Lopp i lathet kanske? Den som rör sig kortast sträcka för att fylla på sin öl vinner?
To fight and conquer in all your battles is not supreme excellence
Supreme excellence consists in breaking the enemy's resistance without having to fight
Användarens profilbild
Godeye
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1896
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 17:27
Namn: Martin
Ort: Lund

Inlägg av Godeye »

Problemet med träning är kanske i första hand inte hur man tränar utan ATT man tränar.

Det finns olika knep för att palla träna men det lättaste är att hitta ett sätt som passar en samt att hela tiden bli starkare/uthålligare eller vad man nu eftersträvar. Man bör alltså vara resultatorienterad så att man kan känna tillfredsställelse av att man blir "bättre".

Har man lätt för att ge upp när det gäller andra saker bör man träna med någon som motiverar en och gärna någon som är bättre/starkare/uthålligare än en själv.

Ett annat knep är att variera sin träning; själv brukar jag t.ex. ibland köra intervallträning (inom styrketräning) för att musklernas kondition ska förbättra, gärna blandat med statiska moment (som att hålla en vikt i ett fixerat läge x antal sekunder). Andra gånger satsar jag bara på att köra så många reps som möjligt där jag tar ut mig tills jag nästan spyr... på varje övning...

Att följa ett schema strikt undviker jag men är nog bra för nybörjare: man har x antal övningar/muskelgrupp som utförs y gånger. Dokumenterar man resultaten har man framgången svart på vitt.

Det sista tipset är att lyssna på kroppen. Ta det lugnt med träningen så att man inte skadar sig. Fegar man, så att man aldrig tar ut sig, däremot så når man inte resultat.
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
Användarens profilbild
Skarpskytten
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4074
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 21:58
Namn: Magnus Olofsson
Ort: Jagent

Inlägg av Skarpskytten »

Godeye skrev:Det sista tipset är att lyssna på kroppen. Ta det lugnt med träningen så att man inte skadar sig. Fegar man, så att man aldrig tar ut sig, däremot så når man inte resultat.
Det där är en svår avvägning. För att nå resultat måste man träna någorlunda regelbundet, helst minst tre gånger i veckan. Och är man nybörjare eller bara halvt motiverad är det lätt att "känna efter" en gång extra och hoppa över träningen. Samtidigt är det ju rent hälsovådlilgt att träna när man faktiskt är sjuk eller småskadad. Själv pajjade jag knäna genom att träna för hårt de första åren.
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
Godeye
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1896
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 17:27
Namn: Martin
Ort: Lund

Inlägg av Godeye »

Apropå variation i träning: tränade med Dr. Studman igår och är nu närmast paralyserad från nacke och neråt. Den gode doktorn visade mig ett antal övningar "som han inspirerats av då han tittade på träningsinstrument som säljs på tv-shop". Bl.a. är min höger-axel nästan ur led, min vänstra ryggsida är ihopdragen så att den känns 10 cm kortare än den högra samt att jag inte har någon känsel i högra skinkan... Jag ska ju självklart träna idag!

Kanske borde ha ett träningspass där vi "á la alpingympa" torterar varandra och bjuder in lite noviser?
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
Användarens profilbild
Skarpskytten
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4074
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 21:58
Namn: Magnus Olofsson
Ort: Jagent

Inlägg av Skarpskytten »

Godeye skrev:Kanske borde ha ett träningspass där vi "á la alpingympa" torterar varandra och bjuder in lite noviser?
He, he, alla som tror att Gerdahallens gympa är för mesar och tanter får gärna följa med mig på ett alpingympapass. Blodsmak garanteras ... jag skulle själv kunna tänka mig att hänga på till ett gym en gång eller två, om nån vill köra spinng/alp med mig ...
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
Godeye
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1896
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 17:27
Namn: Martin
Ort: Lund

Inlägg av Godeye »

Sorry: syftet med träning är att skaffa sig muskler. Målet är att se ut som en av Fidias statyer. Dvs. inte för stora muskler men hyfsat deffade. Eftersom jag inte har någon kondis skulle jag avlida på ett sådant pass. MEN, enskilda övningar hade jag inte haft något emot att göra (eller bara göra det under 10 minuter). Jag vet att också Elrik har en del tortyrövningar, pga. sin fri-idrottsbakgrund, som är riktigt djäkla tukthusaktiga!
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
Användarens profilbild
Elrik
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4743
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 11:30
Namn: Erik Lindholm
Ort: Banjoland

Inlägg av Elrik »

Man borde börja träna igen... man blir ju ganska sugen när man hör er snacka.
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
Användarens profilbild
Skarpskytten
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4074
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 21:58
Namn: Magnus Olofsson
Ort: Jagent

Inlägg av Skarpskytten »

Godeye skrev:MEN, enskilda övningar hade jag inte haft något emot att göra (eller bara göra det under 10 minuter).
Plankan är nice ... och så kan jag lite statiska benövningar ... själv testar jag gärna armhävningsvarianter ...
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
Skarpskytten
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4074
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 21:58
Namn: Magnus Olofsson
Ort: Jagent

Re: Jogging.

Inlägg av Skarpskytten »

Träffade Herr B på väg till jobbet idag ... han var ute och - joggade!!?!!?

Man kan inte lita på människor längre ...

Men det ger ju mig en bättre chans att få ihop ett moronskt lag till nästa års Lundalopp.
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
wyrmer
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1556
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 20:17
Namn: Peter Werner
Ort: Malmö

Re: Jogging.

Inlägg av wyrmer »

Jag slår vad om att jag ensam får högre tid än hela ditt lag tillsammans.
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
Användarens profilbild
Herr B
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1892
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 17:47
Namn: Pär Birgander
Ort: Här

Re: Jogging.

Inlägg av Herr B »

Skarpskytten skrev:Träffade Herr B på väg till jobbet idag ... han var ute och - joggade!!?!!?

Man kan inte lita på människor längre ...

Men det ger ju mig en bättre chans att få ihop ett moronskt lag till nästa års Lundalopp.
Tack så mycket magnus, prata skit framför ögonen på mig bara!
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
Användarens profilbild
Elrik
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4743
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 11:30
Namn: Erik Lindholm
Ort: Banjoland

Re: Jogging.

Inlägg av Elrik »

Taskigt läge Herr B. Hela din image förstöd...
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
Användarens profilbild
Skarpskytten
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4074
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 21:58
Namn: Magnus Olofsson
Ort: Jagent

Re: Jogging.

Inlägg av Skarpskytten »

wyrmer skrev:Jag slår vad om att jag ensam får högre tid än hela ditt lag tillsammans.
Över fem timmar för att flytta sig fem kilometer. Tror du att du har tålamod till det?
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Skriv svar