Angående datorinköpet

Här finns snacket om de senaste spelen, och hur man spelar dem.
Användarens profilbild
Herr B
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1892
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 17:47
Namn: Pär Birgander
Ort: Här

Angående datorinköpet

Inlägg av Herr B »

Då det verkar dra ihopa sig till datorinköp så känner jag att en så stor investering i tid/pengar kanske är lite av allas angelägenhet. Som de flesta vet har jag alltid varit start emot att köpa in datorer till föreningen men även jag böjjer mig för majoritetens beslut(även om det bara är för jag inte har något val! ;) ) Jag har dock en massa saker kring det här med datorerna som jag gärna vet mer om så här kommer lite frågor till styrelsen. Jag känner er så jag antar att ni har diskuterat dessa saker redan men det skulle kännas skönt att få reda på lite mer hur ni har tänkt kring detta.

Är alla prylar vi fick från lab2 testade så att dom funkar och att skärmarna inte är utslitna?

Rent praktiskt, vart ska datorerna stå? ska det byggas nya väggar?

Hur kommer rutinerna kring användandet att se ut? bokningsschema eller first come first served?

Hur ser budgeten ut? vad kommer det att kosta med datorer, övrig kringrustning, bord, stolar etc?

Spelen, att köpa in spel till fyra datorer är inte så billigt. Kommer datorspelen att konkurera om samma pengar som dom vanliga traditionella spelen eller blir det en egen budgetpost?

Hur mycket pengar räknar ni med att det kommer att kosta per år i underhåll och driftskostnad, el, uppgraderingar, söndriga prylar... ?

Vad jag har förstått så ska datorerna användas i någon form av PR-drive för att locka hit flera medlemmar. Har ni några konkreta planer på hur detta ska göras?

Det var vad jag kan komma på på rak arm.
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
Användarens profilbild
Ulvert
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Inlägg: 2161
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 14:08
Namn: Roger Johansson
Ort: Lund

Re: Angående datorinköpet

Inlägg av Ulvert »

Herr B skrev:Är alla prylar vi fick från lab2 testade så att dom funkar och att skärmarna inte är utslitna?
Yes, de är testade och fungerar.
Herr B skrev:Rent praktiskt, vart ska datorerna stå? ska det byggas nya väggar?
Trusten fixar.
Herr B skrev:Hur kommer rutinerna kring användandet att se ut? bokningsschema eller first come first served?
Någon form av bokningsschema har diskuterats, men det ligger på datoransvariges bord att slutligen bestämma.
Herr B skrev:Hur ser budgeten ut? vad kommer det att kosta med datorer, övrig kringrustning, bord, stolar etc?
Läs protokollet från styrelsemötet så får du reda på budgeten till datorerna. Övrig utrustning har vi.
Herr B skrev:Vad jag har förstått så ska datorerna användas i någon form av PR-drive för att locka hit flera medlemmar. Har ni några konkreta planer på hur detta ska göras?
Ja, PR har koll.
.
.
.
DMF är döende pga för få unga medlemmar. Detta är den största satsning vi har gjort på aktuell ungdomskultur som vi har gjort på över fyra års tid, i hopp om att locka yngre medlemmar. Vi förstår att äldre medlemmar kanske inte är så glada över att behöva dela lokal med ett par högljudda kids, men om ni har andra idéer (och engagemanget att genomföra dem) så är ni välkomna att dyka upp på ett styrelsemöte.

Datorinköpet har lobbats för i flera års tid av både medlemmar och delar av styrelsen och det är diskuterat, budgeterat och beslutat. Inom en månads tid kommer det att stå fyra datorer nere på lokalen.
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."

-Alan Moore m.fl.


"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
Användarens profilbild
Skarpskytten
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4074
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 21:58
Namn: Magnus Olofsson
Ort: Jagent

Re: Angående datorinköpet

Inlägg av Skarpskytten »

Utan tvekan är detta en stor investering i tid och pengar. Och jag hymlar inte med att det är en risktagning. Det kan mycket väl slå fel. Men i ljuset av hur få unga medlemmar föreningen har vill jag hävda att det är en större ekonomisk risk att inte göra denna satsningen än att göra den.

Och det handlar inte bara om pengar. Det handlar om att få in unga människor med tid och engagemang som kan ta över och driva föreningen vidare när den gamla generationen tacklar av (troligen inom några år, om inte nästa år). Man ska inte måla fan på väggen, men vi måste göra något kontkret och drastiskt för att vända situationen och få in ungdomar i föreningen. Detta är ett försök att göra det. Goda idér växer dock inte på träd när det gäller ungdomsvärvningar, så det är fritt fram för de som är emot den här idén att komma med konstruktiva idéer om hur vi ska skapa återväxt i föreningen. Det ena utesluter ju inte det andra ...

Det kan tilläggas att hade vi haft 120-140 medlemmar som var och en var beredda att betala 1200 kr om året på att vara medlemmar i DMF så hade vi inte behövt tänka på ungdsomsvärvning. Är det ett rimligt alternativ?
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
Herr B
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1892
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 17:47
Namn: Pär Birgander
Ort: Här

Re: Angående datorinköpet

Inlägg av Herr B »

Jo jag är medveten om att vi behöver nya yngre medlemmar och jag vet att det kommer att komma datorer. Det enda jag ville få fram med min post är att även om jag läser protokollen så har jag väldigt dålig koll på allt som har med datorerna att göra, förutom att dom kommer kosta 20 000 att köpa in. Någon budget för att driva dom såg jag inte i något protokoll. Det jag är mest intresserad av är kanske vart inköp av spel kommer att budgeteras samt vart datorerna kommer att vara men det frågar jag erik om istället.
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
Användarens profilbild
Herr B
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1892
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 17:47
Namn: Pär Birgander
Ort: Här

Re: Angående datorinköpet

Inlägg av Herr B »

Jag vill dessutom förtydliga att jag inte tycker att det kostar för mycket bara att en så stor investering måste vara riktigt ordentligt genomtänkt före man faktiskt lägger ut pengarna och som jag skrev så är det enda jag sett att datorerna ska kosta 20000, inget om driftkostnader, uppgraderingar, spelinköp osv.
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
Användarens profilbild
Skarpskytten
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4074
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 21:58
Namn: Magnus Olofsson
Ort: Jagent

Re: Angående datorinköpet

Inlägg av Skarpskytten »

Herr B skrev:Jag vill dessutom förtydliga att jag inte tycker att det kostar för mycket bara att en så stor investering måste vara riktigt ordentligt genomtänkt före man faktiskt lägger ut pengarna och som jag skrev så är det enda jag sett att datorerna ska kosta 20000, inget om driftkostnader, uppgraderingar, spelinköp osv.
Styrelsen ser det här som något som måste prövas. Om det hela fallerar säljer vi av datorerna nästa år för att minska den totala ekonomiska förlusten. Om det inte fallerar, får vi givetvis ta hänsyn till dessa faktorer i de kommande årens budget.

Jag vet föga om datorer, men förstår att det handlar om att vi måste byta ut allt på de här datorerna vart annat till vart tredje år. Men en sjuttonåring som spelar spel två gånger i veckan på Lokalen ger oss tre fyra tusen i kommunlabidrag. Används datorerna av två kids om dagen, året om, så betalar de sig själva ... Är det rimligt? Det återstår att se.
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
Mordlust
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 2157
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 08:59
Namn: Bernard Christiansson

Re: Angående datorinköpet

Inlägg av Mordlust »

Herr B har fortfarande inte fått svar på sin fråga om hur budgeten faktiskt ser ut förutom att det kosta 20000 att köpa in. Jag tycker att det är en relevant fråga som förtjänar ett svar. Någon?
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
Användarens profilbild
Skarpskytten
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4074
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 21:58
Namn: Magnus Olofsson
Ort: Jagent

Re: Angående datorinköpet

Inlägg av Skarpskytten »

Mordlust skrev:Herr B har fortfarande inte fått svar på sin fråga om hur budgeten faktiskt ser ut förutom att det kosta 20000 att köpa in. Jag tycker att det är en relevant fråga som förtjänar ett svar. Någon?
Vi behöver inte uppgradera datorerna före årsmötet, och alltså belastar varken driftskostnader eller uppgradering innevarande års budget. Som jag sagt ovan ---
Skarpskytten skrev:Om det hela fallerar säljer vi av datorerna nästa år för att minska den totala ekonomiska förlusten. Om det inte fallerar, får vi givetvis ta hänsyn till dessa faktorer i de kommande årens budget.
--- får de sakerna tas i beaktande i nästa års budget om vi kommer att fortsätta att ha en eller flera speldatorer. Vilket alltså framtiden får utvisa.

När det gäller inköp av spel så finns det luft i både Trustens och verksamhetsbudgeten i innevarande års budget.
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
Mordlust
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 2157
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 08:59
Namn: Bernard Christiansson

Re: Angående datorinköpet

Inlägg av Mordlust »

Nej, men ni måste ha någon uppfattning om vad det skulle kunna tänkas kosta. Vad jag minns finns det inte jättestort utrymme att fippla med budgeten, som redan sist jag hörde något om det går back runt 20 000. Även om det visar sig vara en jättebra satsning är det relevant att veta vad det kommer kosta i syfte att kunna uppskatta om det är något vi kommer att ha råd att förtsätta med.

Jag säger varken att det är en bra eller dålig idé men det måste väl vara mer genomtänkt än att ni lägger 20 000 på det och ser vad som händer?
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
Användarens profilbild
Skarpskytten
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4074
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 21:58
Namn: Magnus Olofsson
Ort: Jagent

Re: Angående datorinköpet

Inlägg av Skarpskytten »

Mordlust skrev:Även om det visar sig vara en jättebra satsning är det relevant att veta vad det kommer kosta i syfte att kunna uppskatta om det är något vi kommer att ha råd att förtsätta med.
Funkar det kommer det tveklöst att betala sig (se min kalkyl ovan). Funkar det inte avbryter vi givetvis det hela. Då har vi gjort av med en runt en sjundeldel av årets budget på ett misslyckat projekt, och sedan är det slut med det. Det är väl ingen som tänker sig eller har sagt att vi ska bränna de 10 000 - 15 000 om året som detta kommer att kosta om det inte ger oss medlemmar och bidrag?
Mordlust skrev:Jag säger varken att det är en bra eller dålig idé men det måste väl vara mer genomtänkt än att ni lägger 20 000 på det och ser vad som händer?
Vi kommer givetvis att göra PR, på skolor, fritidsgårdar, internetcaféer och forum/hemsidor. Och kanske även dela ut flyers - lokalt. Det är planen, och jag hoppas att det är mer än att "vänta och se vad som händer". Detta kommer att kräva arbete; om någon vill hälpa till att göra PR för datorerna så går det bra att PMa mig eller Jocke. Ingen hjälp är för liten och ju fler som ställer upp desto större är chansen att detta flyger.

Hur det faller ut är - på tal om det är en bra eller dålig idé - omöjligt att säga. Det kommer vi aldrig kunna veta förrän i efterhand. Men något måste göras för att vända föreningens vikande ungdomssiffror, och detta är det mest handfasta och konkreta som kommit fram under flera års diskussion. Om någon suttit inne med en fantastisk plan för att få ned en massa kids på lokalen, så är det dags att lägga fram den nu ... eller kanske snarare, så dags att göra det.
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
Herr B
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1892
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 17:47
Namn: Pär Birgander
Ort: Här

Re: Angående datorinköpet

Inlägg av Herr B »

Låt mig fråga så här då eftersom jag inte sett några siffror på det. Hur mycket av dom 20000 är det tänkt ska gå till spel? Att köpa in speldatorer och sen inte köpa spel som går att spela på internet är totalt meningslöst. Ingen kommer att bli lockad av att sitta och spela nätverksspel på fyra pers. Det enda som jag tror går att konkurera med är internet och det kostar. Visst är World of Warcraft gratis att instalera och jag kan tänka mig att spel som Age of Conan och Warhammer Online också kommer att finnas för nedladdning men det skulle kunna vara trevligt med lite fler än dom, speciellt då jag lyckats ta mig ur det träsket. Något fps bör åtminstone finnas, kanske ett rts också. Vilka vet jag ej mend et är en helt annan diskution.
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
Användarens profilbild
Skarpskytten
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4074
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 21:58
Namn: Magnus Olofsson
Ort: Jagent

Re: Angående datorinköpet

Inlägg av Skarpskytten »

Herr B skrev:Hur mycket av dom 20000 är det tänkt ska gå till spel?
Inga. Trustens budget kommer att ta den kostanden. Det finns utrymmer för det där, även om det givetvis betyder mindre inköp av bräd- och rollspel.
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
Ichabod
Primiscrinius - Huvudadministrator
Primiscrinius - Huvudadministrator
Inlägg: 1348
Blev medlem: lör 24 feb 2007, 01:31
Namn: Ichabod Svensson
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Angående datorinköpet

Inlägg av Ichabod »

...

Eftersom det uppenbarligen nu finns ett så brinnande intresse för datorerna helt plötsligt kanske vi ska kalla in ett möte för er som är intresserade att bidra med tankar och idéer hur det ska fungera. Det måste dock cirkulera kring konstruktiv kritik om det ska bli ett produktivt möte. Beslutet om datorerna är taget, det kommer att bli av, nu kan vi väl fokusera på att göra det bästa av det. OM det finns intresse för att hålla ett medlemsmöte kring frågan så kan ju folk höra av sig till mig, bara det inte blir som förra medlemsmötet när en (!) medlem dök upp som inte var i styrelsen eller tjänsteman.

Ett par konkreta saker:
* Det tekniska kommer att skötas av ansvariga, testade av prylar, byggande av maskiner m.m. kommer att fixas av de som är intresserade och kunniga och det är inget som andra behöver oroa sig över.
* Inköp av spel kommer ligga på trusten som vanligt, antagligen under rådgivning av datoransvariga och tjänstemän. DMF är en hyfsad bred föreningen, vi får finna oss i att det köps in spel som man själv kanske inte prioriterat. I början kanske utbudet på spel kommer vara hyfsat begränsat men det kan nog fixas. Vi är dessutom en sluten förening, inte en öppen spellokal det är ENDAST medlemmar som kommer få sitta vid datorerna och de kommer därmed BIDRA med sin medlemsavgift för inköp av spel.
* Organisationen av bokningar och kontohantering kommer att ligga på datoransvarige, dvs mig just nu. Är ni intresserad av att ge konstruktiv kritik kring detta är ni hemskt välkomna. Det kommer i längden ligga på en speciell tjänsteman att ansluta nya medlemmar och liknande, detta kommer också göra att speldatorerna kan användas till eget surfande och alla medlemmar kommer ha möjlighet att få ett eget konto att logga in på för surfande, spel och mail.

Och slutligen vill jag bara kommentera i egenskap av admin på forumet. Detta är en utmärkt disskusion att föra IRL för er som är intresserade av att bidra. Men så länge den förs på forumet så kräver jag att den sköts artigt och trevligt och konstruktivt. Jag säger inte att det gått för långt än, men jag håller ögonen på tråden, går det för långt låser jag den.
Hjälp till med utvecklingen av hemsidan på tips för dmfonline.se!

Bild
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one." - George Bernard Shaw
Användarens profilbild
Herr B
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1892
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 17:47
Namn: Pär Birgander
Ort: Här

Re: Angående datorinköpet

Inlägg av Herr B »

Som ni kanske vet så har jag alltid varit emot att köpa in datorer till DMF men det verkar som mina anledningar verkar ha glömts bort(dom är inte viktiga längre men nej det är huvudsakligen inte pengarna). Jag försökte vara väldigt noga i första posten att inte kritisera beslutet och jag kan nu i efterhand inte riktigt förstå hur den har tagits som ett angrepp eller påhopp. Jag tycker själv att frågorna var ganska befogade men om någon tog illa upp av dom så var det verkligen inte meningen. Jag har dock fått svar på nästan allt jag undrade och ännu viktigare så verkar det som huvudsyftet med posten har uppnåtts.
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
Användarens profilbild
Ichabod
Primiscrinius - Huvudadministrator
Primiscrinius - Huvudadministrator
Inlägg: 1348
Blev medlem: lör 24 feb 2007, 01:31
Namn: Ichabod Svensson
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Angående datorinköpet

Inlägg av Ichabod »

Herr B skrev:Som ni kanske vet så har jag alltid varit emot att köpa in datorer till DMF men det verkar som mina anledningar verkar ha glömts bort(dom är inte viktiga längre men nej det är huvudsakligen inte pengarna). Jag försökte vara väldigt noga i första posten att inte kritisera beslutet och jag kan nu i efterhand inte riktigt förstå hur den har tagits som ett angrepp eller påhopp. Jag tycker själv att frågorna var ganska befogade men om någon tog illa upp av dom så var det verkligen inte meningen. Jag har dock fått svar på nästan allt jag undrade och ännu viktigare så verkar det som huvudsyftet med posten har uppnåtts.
Ichabod skrev:...Jag säger inte att det gått för långt än...
Inga fel har begåtts än, jag kunde utryckt mig tydligare. Det var i förebyggande syfte, en tråd som denna har en tendens att gå överstyr som historien bevisar. Så länge det fortsätter sakligt och trevligt är det inga problem om ni fortsätter prata. Om nån GÖR fel så kommer jag utfärda varningar, och det har jag inte gjort eftersom ingen gjort fel än.
Hjälp till med utvecklingen av hemsidan på tips för dmfonline.se!

Bild
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one." - George Bernard Shaw
Användarens profilbild
Mordlust
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 2157
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 08:59
Namn: Bernard Christiansson

Re: Angående datorinköpet

Inlägg av Mordlust »

Och slutligen vill jag bara kommentera i egenskap av admin på forumet. Detta är en utmärkt disskusion att föra IRL för er som är intresserade av att bidra. Men så länge den förs på forumet så kräver jag att den sköts artigt och trevligt och konstruktivt. Jag säger inte att det gått för långt än, men jag håller ögonen på tråden, går det för långt låser jag den.
Ja, det är bra att du har kolla på vad som händer på forumet. Jag tycker dock att det är viktigt att ta upp just denna typ av frågor som berör föreningen i bred bemärkelse här på forumet snarare än bara IRL, för att så många som möjlighet ska kunna ta del av diskussionen.
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
Användarens profilbild
Skarpskytten
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4074
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 21:58
Namn: Magnus Olofsson
Ort: Jagent

Re: Angående datorinköpet

Inlägg av Skarpskytten »

Herr B skrev:Som ni kanske vet så har jag alltid varit emot att köpa in datorer till DMF men det verkar som mina anledningar verkar ha glömts bort (dom är inte viktiga längre men nej det är huvudsakligen inte pengarna).
Det vet jag inte om de har. Styrelsen har diskuterat och vridit och vänt på detta i flera omgångar, argument för och emto har vänts på och vi har långtifrån alltid varit eniga. Men i slutändan har vi kommit fram till att detta är något vi måsta våga göra.

Den enkla vägen att gå hade vara att göra igenting. Då hade vi varken varit bättre eller sämre än de tio senaste årens styrelser på att värva ungdomar, och hade kunnat komma undan med det. Nu har vi ju gjort något, tagit en risk, och därmed stuckit ut halsen. Om detta fallerar kommer ju eventuella besserwissrar och förståsigpåare att ha öppet mål på årsmötet (där de givetvis själva inte kommer att ta något ansvar för föreningen och dess verksamhet). Inte desto mindre, och väl medveten om att det kan slå fel, anser jag att vi måste göra detta nu. Kanske klara vi inte av att ro det hela i hamn, kanske har Wyrmer rätt och vi är ute fem år försent. Men om DMFs ska dö ut pga av brist på unga medlemmar (vilket inte kommer att ske detta eller nästa år, men är något som vi hela tiden måste jobba aktivt för att undvika), så ska vi alla fall ha gjort något för att förhindra det.
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Arkhan
Senatus - Styrelsemedlem
Senatus - Styrelsemedlem
Inlägg: 605
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 15:24
Namn: Lennart Markovich
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Angående datorinköpet

Inlägg av Arkhan »

Det har visat sig, att datorerna har använts iaf alla de dagar jag varit nere på lokalen, och då menar jag alla datorerna, samtidigt.
detta av våra snotlings dessutom. det blir en massa bidrag.

bra jobbat werner, ichi och roger. Skitbra för dmf. :wub:

frågan är nu, om vi går vidare med denna info, och hur? eller låter vi det stå så för ett tag ?

/Lennie
"War doesn't determine who is right. Only who is left."
Användarens profilbild
Skarpskytten
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4074
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 21:58
Namn: Magnus Olofsson
Ort: Jagent

Re: Angående datorinköpet

Inlägg av Skarpskytten »

Arkhan skrev:frågan är nu, om vi går vidare med denna info, och hur? eller låter vi det stå så för ett tag ?/Lennie
Styrelsen har beslutat att ta det lungt med PR de närmsta veckorna, och se om datorerna rekryterar medlemmar av sig själva, som de redan till viss del har gjort. På en månades sikt eller så kan det sedan bli aktuellt med en mer aktiv PR-verksamhet. Om någon vill hjälpa till och göra PR för datorerna så går det bra att kontakta mig (det behövs både folk som kan göra flyers/plascher och som kan nedlåta sig till att sätta upp sådana).
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Skriv svar