40k på 40 minuter - uppdrag
Postat: tor 04 dec 2008, 11:46
Här är ett första utkast på uppdrag till lördagens turnering. Man kan max få 3 poäng per slag. Ska försöka göra så det blir lite tydligare. Kom ihåg att vi spelar på halva bord, dvs 3'x4'. Kom gärna med synpunkter och förslag.
Hålla objektiv: Alla enheter, även fordon, kan hålla objektiv.
Uppdrag nr 1 - döda!
Deployment: Long edges, minst 12" från mittlinjen
Rules: Deepstrike, Infiltrate, Reserves, Variable gamelength
Hindra motståndaren från att scouta din huvudstyrka, döda den så snabbt som möjligt.
VP som görs i runda 1-3 räknas dubbelt. Runda 4-7 funkar de som vanligt. Detta gäller även att halvera enheter. Så räkna efter varje runda och notera om några VP tagits.
Poäng
1 för att ha flest VPs
1 om VP-skillnaden är större än 300
1 om man dödar hela motståndararmén före runda 4
Uppdrag nr 2 - spräng!
Deployment: Long edges, max 6" in från kanten.
Rules: Deepstrike, Infiltrate, Reserves, Variable gamelength
Hindra motståndaren från att spränga en viktig byggnad genom att aktivera säkerhetssytemen.
Sätt ut 5 markörer, en i mitten och sedan de 4 övriga 12" från mitten på linjer mot de fyra hörnen.
För att aktivera säkerhetssystemen krävs att enheter placeras på båda objektiven som är mot din deployment. Det
räcker att en enhet i slutet av spelarens runda är inom 3" från objektivet för att det ska räknas. Efter att dessa
objektiv aktiverats gäller det att hålla mitten i slutet av slaget.
Poäng
1 för att aktivera sina båda objektiv
1 för att ha en enhet inom 3" från mitten
1 om motståndaren inte aktiverat sina objektiv
Uppdrag nr 3 - sabotage!
Deployment: Quarter, 6" från mitten, 18" push.
Rules: Rules: Deepstrike, Infiltrate, Reserves, Variable gamelength, First turn (modified) night-fight.
Gå in bakom motståndarens linjer i gryningen och döda officerare.
Poäng
1 för att ha minst en enhet i motståndarens deployment quarter
1 för att döda motståndarens ledare
1 om motståndaren inte har någon enhet i din quarter men du har en i motståndarens
Hålla objektiv: Alla enheter, även fordon, kan hålla objektiv.
Uppdrag nr 1 - döda!
Deployment: Long edges, minst 12" från mittlinjen
Rules: Deepstrike, Infiltrate, Reserves, Variable gamelength
Hindra motståndaren från att scouta din huvudstyrka, döda den så snabbt som möjligt.
VP som görs i runda 1-3 räknas dubbelt. Runda 4-7 funkar de som vanligt. Detta gäller även att halvera enheter. Så räkna efter varje runda och notera om några VP tagits.
Poäng
1 för att ha flest VPs
1 om VP-skillnaden är större än 300
1 om man dödar hela motståndararmén före runda 4
Uppdrag nr 2 - spräng!
Deployment: Long edges, max 6" in från kanten.
Rules: Deepstrike, Infiltrate, Reserves, Variable gamelength
Hindra motståndaren från att spränga en viktig byggnad genom att aktivera säkerhetssytemen.
Sätt ut 5 markörer, en i mitten och sedan de 4 övriga 12" från mitten på linjer mot de fyra hörnen.
För att aktivera säkerhetssystemen krävs att enheter placeras på båda objektiven som är mot din deployment. Det
räcker att en enhet i slutet av spelarens runda är inom 3" från objektivet för att det ska räknas. Efter att dessa
objektiv aktiverats gäller det att hålla mitten i slutet av slaget.
Poäng
1 för att aktivera sina båda objektiv
1 för att ha en enhet inom 3" från mitten
1 om motståndaren inte aktiverat sina objektiv
Uppdrag nr 3 - sabotage!
Deployment: Quarter, 6" från mitten, 18" push.
Rules: Rules: Deepstrike, Infiltrate, Reserves, Variable gamelength, First turn (modified) night-fight.
Gå in bakom motståndarens linjer i gryningen och döda officerare.
Poäng
1 för att ha minst en enhet i motståndarens deployment quarter
1 för att döda motståndarens ledare
1 om motståndaren inte har någon enhet i din quarter men du har en i motståndarens